petert87

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

HTC One (M8) Lollipop

Voglens geruchten komt HTC met 1 a 2 weken met dé update naar Lollipop. Dit betreft dan de unbranded variant variant. Nu heb ik de Vodafone branded. Wie is dan verandwoordelijk voor de update? Is dit Vodafone, of rolt HTC deze ook uit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @petert87 ,

Top! Je kunt nog altijd zelf kijken via het toestel of er en update is. Instellingen > Over toestel > Software update.

Mocht je de update hebben ontvangen mag je die altijd vermelden op het forum ;). Nog en fijne dag verder!

Bekijk in context

16 Reacties 16
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @petert87 ,

Of deze inderdaad over 1 a 2 weken wordt verwacht is en beetje onduidelijk zeker als HTC zelf in Nederland de update nog niet heeft bevestigd (maar dat komt allemaal later). Als jij en branded toestel hebt krijg jij de updates van Vodafone deze updates duren net wat langer dan bij unbranded telefoons. Hou dan rekening met en korte periode uitstel van de update.
petert87
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor je reactie @SamsungExpert

Ik heb zelf de ervaring dat Vodafone niet heel veel later is dan HTC zelf. Laatste updates waren zelfs zelfde dag.

Daar naast las ik dat in Nederland de update van de S5 branded al uitgerold wordt. Waar dit met unbranded nog niet het geval is.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @petert87 ,

De ene update gaat sneller dan de ander, ligt aan verschillende punten maar dat is helemaal de taak van HTC, Samsung enzo...
Het beste is om dit even geduldig af te wachten omdat elk nieuws nog kan veranderen.
petert87
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik wacht inderdaad ook rustig af.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @petert87 ,

Top! Je kunt nog altijd zelf kijken via het toestel of er en update is. Instellingen > Over toestel > Software update.

Mocht je de update hebben ontvangen mag je die altijd vermelden op het forum ;). Nog en fijne dag verder!
petert87
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik kijk af en toe al eens. Maar neem aan dat de update er niet is voor de eerste unbranded hier melding van maakt 😛
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Forum-leden,

Het zal niet lang meer duren voordat de HTC One M8 een upgrade krijgt naar Android 5.0 (Lollipop).
De geruchtenstroom via allerhande Forums en Tech-websites zwelt aan tot ongekende hoogte.
Weblink: http://www.gsminfo.nl/blog/nieuws/6878/video-toont-htc-one-m8-android-5-0-update

Twee adviezen, voordat je Android 5.0 update:
1) Zorg voor voldoende vrij geheugen (device memory) op je smartphone. Dus tenminste 800 MegaByte vrij opslaggeheugen op je smartphone. Edit: bij mijn HTC One M8 bedroeg de update-omvang 780 MegaByte.

2) Update volledig downloaden via een goede Wi-Fi-verbinding, waarbij je af en toe oplet dat je smartphone niet overschakelt naar het Netwerk van Vodafone.

Succes!

Netwerker
petert87
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
De update is inmiddels uitgerold voor developers edition en unbranded. Het zal niet lang meer duren. Update lijkt nog geen 600mb.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @petert87 ,

Nog heel even wachten ;).
petert87
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi @SamsungExpert

Ja inderdaad, ik wacht het af. S5 al wel update?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @petert87 ,

Die is inderdaad uitgerold. Zie voor en tweet: https://twitter.com/vodafoneNL_pr/status/554587775530696704
Denk dat snel hierna de HTC One M8 aan de beurt kan zijn, fijne avond!
petert87
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Goed te horen @SamsungExpert

Morgen krijgt mijn vriendin S5 terug na reparatie dus dat is leuk
madmax

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenmiddag,

de update wordt deze week in nederland uitgerold.:

http://www.techtastic.nl/smartphones/android-5-0-update-voor-htc-one-m8-deze-week-naar-europa/

Ik snap dat er een vertraging inzit ivm de vodafone toevoegingen, maar hebben jullie enig inzicht wanneer deze gaat komen voor de M8? Heb een paar kleine bugjes die verholpen zouden zijn met deze update.

Alvast bedankt voor jullie reactie
petert87
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
@madmax

Dit is ook hetgeen wat ik hier wilde vragen, is er al iets over bekend? Ik zag dat via XDA developers al een ROM en een RUU beschikbaar was voor de Europese variant (unbranded dus). Echter is er nog geen OTA geweest hiervoor. Maar ziet er naar uit dat deze snel zal komen.

Edit: heb net even terug gezocht naar de 4.4.4 update met Eye Experience, deze kregen bij Vodafone gelijk met de Europese variant.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
We hebben geen specifieke informatie over wanneer (Vodafone) updates te downloaden zijn. Zoals eerder aangegeven krijg je hier een melding van op je toestel. Deze updates worden niet voor iedereen op hetzelfde moment vrij gegeven. Dit gaat vaak in badges.
petert87
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
T-Mobile rolt hem nu uit, eerste gebruikers ontvangen hem nu. Hoe is dat mogelijk :(. Normaal Vodafone sneller dan de Duitse conculega's

Edit: hij rolt inmiddels uit! Nu wachten tot ik thuis ben op WiFi, MB bundel bijna op 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic