RPM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HTC Desire / HTC Wildfire reboot

Hallo allemaal,

Ik ben sinds november vorig jaar in het bezit van een HTC Desire. Leuk toestel.
Echter de laatste dagen had ik last van het constant opstarten/uitschakelen van mijn toestel. Accu los gehad simkaart verwijderd ed. en weer opgestart, maar het probleem blijft zich voordoen.

Vervolgens via de HTC site het handmatig recoveren uitgevoerd terug naar de fabrieksinstellingen. Na opnieuw instellen van de telefoon begon het probleem opnieuw.

Inmiddels internet geraadpleegd en kom er achter dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem. Ik lees dat er inmiddels al vele moederborden vervangen zijn en dat bij velen het probleem blijft bestaan. Bij sommige mensen worden er reparaties aangeboden met onderdelen die nog "over" waren van gerepareerde HTC Desire toestellen!! Dit vind ik eigenlijk te gek voor een redelijk nieuw model met een waarde van €450,-.

Zijn er onder jullie die dit probleem ook hebben met dit toestel?

Inmiddels heb ik mijn toestel ter reparatie (garantie) aangeboden bij een Vodafone winkel bij mij in de omgeving. Kreeg te horen dat dit wel 3 weken kan duren?? Kan dus nu niets meer met mijn abonnement!
80 Reacties 80
NickC

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier ook opstart problemen met mijn HTC Desire, ik heb een simkaart die op de met een 4 begint op de 3e regel.
 
Misschien ligt daar het probleem, net als een tijdje geleden bij de iPad 3G.
 
 
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik dacht dat het vandaag misschien voorbij was en mijn HTC Desire weer op "gsm / wcdma automatisch" gezet, maar om 19:45 weer een spontane reboot. Toestel maar weer terug naar "alleen gsm".
Ook loopt mijn HTC 3 minuten in tijd achter als ik de tijd op automatich ingesteld heb.
HTC_Legend_Sab

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook last van dit probeem, net via myVodafone ook melding over gemaakt. Ik hoop dat dit probleem snel verholpen wordt. Sinds afgelopen week is het aantal spontane reboots echt veel. De afgelopen tijd deed de telefoon het af en toe ook wel, maar ik dacht dat dat gewoon kwam doordat het systeem vastliep ofzo... HELP !!! Vodafone 😞
immerzl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zaterdagmiddag mijn HTC Wildfire S op "GSM only" netwerk gezet en zonder enige reboot mijn toestel kunnen gebruiken. Maandagochtend heb ik mijn toestel weer op "WCMDA only" gezet en heb nu al weer 3 spontane reboots 😞
 
Op http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4741629 heb ik gelezen dat het omwisselen van sim kaart helpt. Om 13u ga ik in naar Vodafone winkel om dit ook te doen.
 
HTC_Legend_Sab

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook last van het continu rebooten van mijn telefoon (HTC-Legend). Ik heb hier last van sinds afgelopen donderdag (26-5-2011).
Omdat er op het forum van tweakers (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1459149/last) al een vermelding stond over dit probleem heb ik geprobeerd of het probleem zich ook voordeed met andere internetinstellingen (alleen 3G, alleen 2G en alleen WiFi), maar in alle gevallen doet het probleem zich voor.
De telefoon heeft alle software-updates gehad, heeft dus nu Android 2.2 (3.15.405.3). Het serienummer van de simkaart (3e regel) begint met een 7. Zou vervanging van de SIM-kaart echt de oplossing zijn ?? HELP !!! 😞
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu wel vernomen dat mensen met een andere (of nieuwe) Vodafone simkaart van de problemen af zijn.
Het schijnt dus toch een combinatie te zijn van:
1) instellingen op het Vodafone netwerk die afgelopen week zijn veranderd, 
2) bepaalde serie Vodafone simkaarten
3) Voornamelijk HTC telefoon toestellen (ook weer niet alle typen en alle series,
    maar ook wel de Nexus One die door HTC is geproduceerd).
 
Als één van deze drie zaken wordt aangepast zijn we van de problemen af. Als Vodafone de netwerk instellingen niet terug veranderd, lijkt het mij het beste dat de klanten met de problemen een nieuwe simkaart wordt aangeboden.
 
ThiOz

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar dan vraag ik me nog steeds af wat een simkaart (passief component) die ik al meer dan een jaar heb er mee te maken kan hebben dat ik sinds  afgelopen dinsdag problemen heb.
 
Ik kan toch wel zeggen dat ik redelijk wat technische kennis heb maar dit slaat in mijn ogen als een lul op een drumstel.
 
HTC_Legend_Sab

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tja, ik vind dat ook vreemd, maar er wordt gesuggereerd dat er instellingen op het netwerk zijn gedaan (???)
devpunt

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
DrDrew

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het probleem ook met mijn HTC Legend sinds een week ofzo, niets nieuws met mijn telefoon gedaan heb hem al 10 maanden en opeens begon ie opnieuw op te starten, en er zit totaal geen lijn in, hij kan gewoon op mijn bureau liggen of ik kan een spelletje aan het spelen zijn of een smsje aan het schrijven geen eenduidige aanleiding.
Heb hem nu op alleen gsm netwerk gezet kijken of dat er voor zorgd dat ik weer gereikbaar ben. Het is niet echt een oplossing maar het is beter dan niets. Zal mijn gegevens ook doorgeven.
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ThiOz
Volgens jou slaat mijn verhaal dat het mede aan de simkaart ligt als een tang op een varken, maar waarom
. Hebben mensen die er een nieuwe simkaart in doen, plots geen last meer van reboots?
. Blijkt dat bij de meeste mensen met problemen de derde rij getallen op de simkaart met een 7 (of soms een 4) te beginnen?
 
Ik heb ook een redelijk technisch inzicht en snap dit ook niet, maar het zijn wel feiten. Ook snap ik het niet dat als Vodafone een instelling in het netwerk wijzigt mijn telefoon regelmatig gaat rebooten.
Blijft over dat er problemen met mijn eigen telefoon kunnen zijn, maar dan is het weer heel toevallig dat heleboel HTC eigenaren er op hetzelfde moment last van hebben.
ThiOz

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Willem1
 
Omdat de simkaart vaak al een hele lange tijd gewoon zonder enige problemen gewerkt heeft en nu dan ineens bij veel mensen kapot zou zijn of foutief zou werken. De enige factor die echt angepast zou kunnen zijn is de instellingen die Vodafone naar de handset pushed of het netwerk.  Bij het probleem met iOS en 3G lag het ook aan de simkaarten, al heb ik nergens een verklaring kunnen vinden van HOE of WAAROM het aan de simkaarten lag.
 
. Hebben mensen die er een nieuwe simkaart in doen, plots geen last meer van reboots?
   Volgens mij  verhelpt dit het probleem niet altijd nee
 
. Blijkt dat bij de meeste mensen met problemen de derde rij getallen op de simkaart met een 7 (of soms een 4) te beginnen?
  - Bij veel... maar ook veel mensen hebben de telefoon ongeveer een half jaar ... het is natuurlijk geen echt bewijs.
 
 
Een instelling zou eventueel ervoor kunnen zorgen dat er te vaak een bepaalde request naar naar het netwerk gestuurd wordt waardoor er ergens in het OS een fout optreedt en hij gewoon crashed. 
 
Maar tot op heden is alles maar speculatie ... ik hoop dat er nu wel een oplossing en een verklaring gegeven wordt.
 
valentijn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Ik heb ook last van spontane reboots!!
Vaak als ik niks aan het doen ben (nu ook aan het werk en hoor ineens dat me telefoon is opgestart en ik me pin moet invullen).
Ik heb een nieuwe simkaart incl. HTC Sensation.
 
simkaart: 064m0208931440300455164335
Frits

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb dit probleem met mijn HTC Legend, zeer vervelend aangezien je de helft van de tijd onberijkbaar bent... Ik heb net de klantenservice aan de lijn gehad en ze zullen alle gegevens verzamelen en het verwerken in een casus om het zsm op te lossen.
 
succes allemaal en vooral vodafone!
 
mvg Frits
Tina

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb rebootproblemen met mijn HTC Wildfire. Net op 'GSM only' gezet en een berichtje met gevraagde gegevens naar Marc de Moderator gestuurd. Ben benieuwd wat er uit komt.
gjw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
HTC Desire
laatste versie firmware
 
Vodafone zakelijk abonnement
 
Vandaag twee spontane re-boots enkele minuten na elkaar. Geen 3G verbinding actief.
 
 
 
 
DrDrew

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben net bij een winkel geweest, daar wisten ze van het probleem alleen was er nog niet duidelijk wat de oorzaak was, hij zei dat ze er aan werkte en dat de enige kortetermijnoplossing de telefoon op GMS only zetten was.
immerzl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Ik heb een HTC wildfire S van nog geen 5 dagen oud die dus ook spontaan reboote. Afgelopen weekend heb zonder reboots in "GSM only" mode gewerkt. Maandagmorgen heb ik dat weer teruggezet op "WCDMA only" en zo een beetje elk uur een spontane reboot. Vanmiddag om 15u30 ben ik bij de Vodafone winkel geweest en heb daar mijn simkaart omgewisseld. Sinds die tijd geen spontane reboots meer. Misschien is het nog wat te vroeg om te juichen maar so fare so good.  Voor ongeduldige mensen is het omwisselen van de sim mogelijk wel een oplossing maar natuurlijk is het niet zo dat opeens een hele partij simkaarten stuk zijn. Het is een van de variabelen van dit probleem en kan mogelijk de hint zijn naar het vinden van de root-cause. De meest waarschijnlijke oorzaak van dit probleem is denk ik toch dat Vodafone iets aan de 3G netwerkinstellingen heeft veranderd en dat dit mogelijk een verborgen bug triggert specifiek voor HTC met bepaalde simkaarten. 
Update Dinsdag 8 uur: nog steeds geen spontane reboots gehad 🙂
Smurf1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb al 1 jaar een HTC Desire . Dinsdag 24 Mei op woensdag 25 Mei ging mijn telefoon spontaan opnieuw opstarten . Vanaf dat moment doet hij het continu . Alles gedaan om het probleem te laten ophouden . Terug naar fabrieksinstellingen gezet . Apps gewist enz . Probleem is niet de telefoon . Heb er een Simkaart van KPN in gehad . Geen problemen . Het probleem licht dus waarschijnlijk bij Vodafone . Valt op dat de meeste mensen rond de zelfde tijd die problemen kregen . Hoop dat Vodafone hier snel iets mee doet .
 
Mijn nr.van sim begint niet met 4 of 7 . Heb sim kaart al meer dan 3 jaar .
valentijn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat interactie vanuit vodafone zou ook fijne zijn middels een case behandelaar o.i.d.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic