KevinPfaff

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

HELP !! Abonnement verlengd via Typhone nu failliet geen telefoon !!!

Dames/heren,

Ik heb op 05-02-2017 via Castle.nl, (onderdeel van Typhone E-concepts B.V.) mijn Vodafone abonnement verlengd.
Ik zou hier een telefoon en een televisie bij krijgen icm een toestelbijbetaling van 25,00 per maand.

Op maandag netjes een contract voor mijn verlenging binnen gekregen die ik moest ondertekenen bij de bezorging van de telefoon en de televisie. Ik zou dan ook 0,01 moeten pinnen bij de bezorger.
De bestelling zou verstuurd worden op het monent dat deze compleet was.

Tot mijn verbazing kreeg ik op 08-02-2017 een mail van Vodafone dat mijn contract succesvol verlengd is tot 2019, dit vind ik nog steeds wel raar aangezien ik mijn contract nog niet getekend en ingeleverd had en ook nog geen bedrag had gepind.

Nu kreeg ik vandaag 15-02-2017 een e-mail waar in stond dat Typhone E-concepts B.V. faillisement heeft aangevraagd en dat ik via een curator ga horen of ik mijn telefoon en televisie nog ga krijgen.
Nu wil ik dit liever niet afwachten en wil ik gebruik maken van mijn 14 dagen bedenktijd.
Vanochtend meerdere malen met Vodafone gebeld in een poging dit voor elkaar te krijgen, maar dit kan alleen gedaan worden door Typhone E-concepts B.V. die het abonnement heeft aangevraagd.
Maar goed die is telefonisch niet meer bereikbaar dus die kan dat ook niet meer mij doen.
Maar alsnog moest ik mij tot Typhone E-concepts B.V. richten.
De 14 dagen bedenktijd is op 21-02-2017 voorbij en als ik dan geen telefoon / televisie zou krijgen zou ik dus de komende 2 jaar per maand 25 euro toestelbijbetaling betalen voor iets wat ik nooit gehad heb.
Nu kreeg ik van Vodafone te horen dat ik dan pech heb want als een bank failliet gaat ben je ook je geld kwijt.

Aangezien ik al jaren klant ben bij Vodafone en sinds een paar maanden ook Vodafone thuis klant ben, had ik een iets andere reactie verwacht.

Mijn vraag is of er niet ergens een mouw aan te passen is of advies wat nu te doen.
Want ik heb nog nergens voor getekend dus dan zou je zeggen dat de verlenging ook niet officieel is en ik zit in principe nog in de 14 dagen bedenktijd.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt

Kevin Pfaff





2 Reacties 2
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hoi KevinPfaff,

Jeetje, wat een vervelende situatie! Ik begrijp dat je met je handen in het haar zit wat betreft deze situatie.
Gezien het om een faillissement gaat van een ander bedrijf, heeft Vodafone hier niets mee te maken en kunnen wij hierin dus niks voor je betekenen.
Ik raad je dan ook aan om eens met het Juridisch Loket te bellen om te kijken wat zij jou aanraden om te doen. Zij kunnen je waarschijnlijk wel vertellen welke stappen je moet ondernemen.
Hopelijk wordt alles goed voor je opgelost.
Succes ermee!
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic