Midam

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

HEEL Nederland 4G, laat mij niet lachen.

Als ik zo op het forum kijk, en dan met name bij "netwerkvragen" gaan de meeste klachten over het mobiele netwerk, en dan met name over slechte bereik van 3G en 4G.
En deze lijst lijkt maar niet kleiner te worden, omdat Vodafone maar weinig doet met deze klachten, en gewoon zijn eigen weg blijft bewandelen.
Zo ook omtrent het 4G netwerk, alwaar momenteel een nieuwe TV reclame van te zien is.
Met daarin "Heel Nederland 4G", dus kom gauw bij Vodafone.

Helaas is de praktijk heel anders, want die 95% dekking die Vodafone beweerd te hebben klopt voor geen kant, kijkende naar het aantal klachten op het forum, en recenties op andere bekende websites.
Het enige netwerk met een goed landelijk 4G netwerk heeft alleen KPN, wat uit diverse onderzoeken ook is gebleken en bevestigd.
KPN plaatst nog steeds veel 4G masten bij, om ook de witte vlekken tot het minimale terug te brengen.
Uit eigen onderzoek blijkt ook, dat ik in de Achterhoek (Gelderland) met KPN een stabiel ontvangst van het 4G netwerk heb (op een enkele plek daar gelaten), terwijl ik met Vodafone in de Achterhoek meer op 2G of 3G zit dan op 4G.
En zo zijn er nog meer van zulke plekken binnen Nederland, zoals beschreven op dit forum.

Het is duidelijk dat ze bij Vodafone in een 4G droomwereld leven, inclusief de moderatoren op het forum, en geen enkel oog hebben voor de vele klachten van klanten, want elk antwoord die ze geven lijkt op het ander, zonder echt duidelijk antwoord te geven waneer ergens een mast wordt bijgeplaatst.
Oke, Vodafone is bezig om zijn netwerk (3G en 4G) te verbeteren, alleen doen ze dat wel heel langzaam en niet op de juiste lokaties.

Ik denk dat ze bij Vodafone eens wakker geschut moeten worden, want ik als ze op deze wijze door gaan, zal T-Mobile eind 2015 Vodafone van de 2e plek stoten, en dus op de 3e plaats als hekkensluiter eindigen.
Plus dat er ook nog eens een kans bestaat, dat bestaande klanten gaan overstappen naar 1 van de overige netwerken.

Dus Vodafone doe er wat aan, en kom nu eindelijk eens in actie!!
En neem klachten op dit forum (onder netwerkvragen) serieus, en neem ze mee in de planning om het 3G en 4G netwerk op die lokaties snel te verbeteren.
Want anders gaat het jullie uiteindelijk alleen maar klanten kosten!

En maak geen reclame over een product (4G in dit geval), die jullie niet landelijk kunnen leveren.
Want de reclamecodecommisie zal hier zeker wel oor naar hebben, als mensen bij hun gaan klagen.
7 Reacties 7
Celf

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wanneer ik vandaag de radio commercial van Vodafone hoor waarin, zonder ze bij naam te noemen, de concurrentie de 4G maat genomen wordt kan ik een schaterlach niet onderdrukken....de arrogantie. Ik ben nog steeds klant van Vodafone maar inmiddels niet meer met een mobiel abonnement. Ik was het helemaal zat om binnenshuis regelmatig geen mobiele dataverbinding te hebben en onderweg (Gelderland) nog vaak, ERG VAAK, geconfronteerd te worden met zo ongeveer de langzaamste mobiele dataverbinding die er nog in Nederland bestaat...."G".
Wat mij betreft mogen jullie wel reclame maken dat Vodafone inmiddels landelijk een goede GPRS dekking heeft.
Lamding

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou veel hebben er dan meer geluk dan ik.

Mijn ouders wonen in postcodegebied 6576AD. Ik ben regelmatig bij mijn ouders en op dat moment mag ik blij zijn als ik überhaupt bereik heb. Internet hoef ik al helemaal niet te proberen het komt binnen als dikke (dat goedje wat je normaal gesproken door de WC spoelt). Dus nix G4 nix G3, je krijgt er bijna helemaal nix. En dat men nu roept G4 Nederland dekkend ???? Ze hebben Nederland niet eens G3 dekkend. Ik zit er dus al hard over na te denken om over te stappen naar KPN, want om 65 euro per maand te betalen (Red Business) en dan de helft van de tijd je toestel niet eens kunnen gebruiken.
Luttikhuis

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vodafone kan beter geld uitgeven aan netwerk verbetering ipv reclames.
De reclames zijn misleidend (volgens mij is dat verboden)
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hier een overzichtje van de 4G-masten die Vodafone in maart 2015 heeft geactiveerd:
https://mapsengine.google.com/map/u/0/edit?mid=zO0DHqLdKkdI.kWC_2UNe5YMw
(linksboven alle vinkjes uitzetten behalve "nieuwe locaties maart")

Dus er wordt wel degelijk op hoge snelheid doorgewerkt. KPN was eerder inderdaad, dat klopt, maar in de Achterhoek is Vodafone de nummer twee en wordt er nog hard gebouwd aan het netwerk waarna ik verwacht dat ze redelijk gelijk op zullen gaan (4G waar je nu 2G hebt).
Ezelin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Februari ben ik van jullie AF! Prut Vodafone!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Kunnen we je nog ergens anders mee helpen?
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic