Als ik zo op het forum kijk, en dan met name bij "netwerkvragen" gaan de meeste klachten over het mobiele netwerk, en dan met name over slechte bereik van 3G en 4G.
En deze lijst lijkt maar niet kleiner te worden, omdat Vodafone maar weinig doet met deze klachten, en gewoon zijn eigen weg blijft bewandelen.
Zo ook omtrent het 4G netwerk, alwaar momenteel een nieuwe TV reclame van te zien is.
Met daarin "Heel Nederland 4G", dus kom gauw bij Vodafone.
Helaas is de praktijk heel anders, want die 95% dekking die Vodafone beweerd te hebben klopt voor geen kant, kijkende naar het aantal klachten op het forum, en recenties op andere bekende websites.
Het enige netwerk met een goed landelijk 4G netwerk heeft alleen KPN, wat uit diverse onderzoeken ook is gebleken en bevestigd.
KPN plaatst nog steeds veel 4G masten bij, om ook de witte vlekken tot het minimale terug te brengen.
Uit eigen onderzoek blijkt ook, dat ik in de Achterhoek (Gelderland) met KPN een stabiel ontvangst van het 4G netwerk heb (op een enkele plek daar gelaten), terwijl ik met Vodafone in de Achterhoek meer op 2G of 3G zit dan op 4G.
En zo zijn er nog meer van zulke plekken binnen Nederland, zoals beschreven op dit forum.
Het is duidelijk dat ze bij Vodafone in een 4G droomwereld leven, inclusief de moderatoren op het forum, en geen enkel oog hebben voor de vele klachten van klanten, want elk antwoord die ze geven lijkt op het ander, zonder echt duidelijk antwoord te geven waneer ergens een mast wordt bijgeplaatst.
Oke, Vodafone is bezig om zijn netwerk (3G en 4G) te verbeteren, alleen doen ze dat wel heel langzaam en niet op de juiste lokaties.
Ik denk dat ze bij Vodafone eens wakker geschut moeten worden, want ik als ze op deze wijze door gaan, zal T-Mobile eind 2015 Vodafone van de 2e plek stoten, en dus op de 3e plaats als hekkensluiter eindigen.
Plus dat er ook nog eens een kans bestaat, dat bestaande klanten gaan overstappen naar 1 van de overige netwerken.
Dus Vodafone doe er wat aan, en kom nu eindelijk eens in actie!!
En neem klachten op dit forum (onder netwerkvragen) serieus, en neem ze mee in de planning om het 3G en 4G netwerk op die lokaties snel te verbeteren.
Want anders gaat het jullie uiteindelijk alleen maar klanten kosten!
En maak geen reclame over een product (4G in dit geval), die jullie niet landelijk kunnen leveren.
Want de reclamecodecommisie zal hier zeker wel oor naar hebben, als mensen bij hun gaan klagen.