Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Ik zag zojuist op mijn factuur over juni dat ik €2 per minuut heb moeten betalen voor het bellen van een gratis servicenummmer (900-nummer) in Spanje. Is dit nu Roam like at home?! Ik kan nergens info hierover vinden. Wie wel?
Welk nummer heb je precies gebeld? Nummers beginnend met 0900 zijn doorgaans betaalde nummers. Als het telefoonnummer met 0800 begint, is het meestal wel een servicenummer en dus gratis.
CvB, dit valt onder buitenlandse servicenummers (EU). Bij een Vodafone Red abonnement vanaf 10 juli 2017 (tot eventuele toekomstige nieuwe abonnementen) geldt € 2,42 per minuut. Zie ook https://vodafone.nl/tarieven.
Het spijt me maar ik vind het niet terug. Ik heb overigens inmiddels met Consuwijzer gesproken. Zij hebben het uitgezocht en geven aan dat het wel degelijk onder de nieuwe europese regels valt en gecrediteerd zou moeten worden. Het is namelijk een gratis servicenummer in Spanje en dus geldt dat nu ook voor een NL mobile nr in Spanje. Ik zie dus graag een preciezere link naar het artikel in de voorwaarden waaruit zou blijken dat het betaald moet worden. Ik denk dat er gewoon een stukje van de nieuwe regels niet goed is geimplementeerd in het facturatiesysteem.
CvB, een gratis servicenummer in een EU-land is ook een buitenlands servicenummer in de EU. Dit valt dus onder hetzelfde tarief. De gratis nummers in het buitenland gelden normaal alleen vanaf vaste lijnen en soms ook lokale mobiele nummers.
Ik blijf niet overtuigd. Vooral ook omdat consuwijzer aangeeft dat het niet zo is en onder de nieuwe roamingwet valt. Hoe kan ik een formele klacht indienen? Ik kan het niet vinden op de website voor zakelijke klanten.