Francine

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gratis bellen bij Vaak/Regelmatig/Altijd abonnementen

*Edit door BasT*

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van jullie klachten is er onderzoek gedaan door onze rekeningspecialisten. Er blijkt inderdaad technisch iets fout te gaan.

Bij een aantal van onze oudere abonnementen hoor je binnen Nederland gratis naar mobiele Vodafone nummers te kunnen bellen. Het gebeurt niet bij iedereen, maar je kunt dit inderdaad merken dat dit momenteel niet gratis is.

Wij ondernemen nu de volgende acties:

  • Het probleem wordt technisch opgelost
  • Er wordt onderzocht welke mensen onterecht kosten hebben gemaakt. Deze kosten worden automatisch vergoed.

    NB: dit geldt voor alle onterechte kosten die op deze manier veroorzaakt zijn. Het geldt niet alleen voor de mensen die melding gemaakt hebben. Je hoeft hier over dus geen contact op te nemen met de klantenservice.

Je zou dit kunnen merken als je een Bel+SMS+Web & iPhone Vaak/Regelmatig/Altijd abonnement hebt, waarbij in de tarievenfolder is aangegeven dat je gratis belt naar Vodafone nummers.

==================

Oorspronkelijke post Francine:

Ik heb een abonnement met 90 belminuten. Tevens bel ik gratis naar vodafone nummers. Nu heb ik volgens My Vodafone 68 minuten verbruikt sinds gisteren. Ik heb echter alleen naar vodafonenummers gebeld. Zijn die ineens niet meer gratis? Of betreft het hier een storing?
33 Reacties 33
NicoleS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het nu ook wel erg lang duren. Ik heb op 03 oktober gebeld met de klantenservice, zij gaven aan dat op de planning stond om dit op 08 oktober op te lossen. Inmiddels zitten we alweer op 16 oktober en nog steeds geen oplossing!! Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren aan het einde van de maand, ik ga ervan uit dat de kosten niet in rekening worden gebracht want dit lijkt mij de omgekeerde wereld.
janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het duurt nu inderdaad wel erg lang.
Het probleem is er nog steeds en informatie wordt niet verstrekt.
Jammer.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Zodra het probleem is opgelost zullen alle verkeerd berekende gesprekken worden hersteld. Meer info hebben wij helaas op dit moment niet.
puppie57

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net maar weer eens gebeld, probleem is nog niet opgelost maar "eind is in zicht" zegt men....
Alles wat teveel is betaald wordt in november verrekend met de klanten en dan krijg je ook je belminuten terug die onterecht zijn afgeschreven....zegt men. Dus we mogen allemaal in oktober een giga rekening betalen...
janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Online, bij My Vodafone, zie ik dat er een correctie heeft plaatsgevonden.
In plaats van 68 minuten, mis ik, volgens het log van mijn toestel, nu nog slechts 6 minuten.
De android app geeft vaak een foutmelding als ik het tegoed wil opvragen. Net lukt het wel om de gegevens op te vragen, maar was het tegoed een minuut minder dan bij My Vodafone. Het is maar 1 minuut, maar hoe kan het dat twee interfaces niet dezelfde informatie uit een database laten zien?!
Het gaat dus nog steeds niet goed. 😞

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Loopt het inmiddels weer gelijk? Het kan zijn dat er een vertraging in zat mbt bijwerken.
moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik neem aan dat jullie niet het bedrag dat als verbruikskosten buiten het tegoed staat proberen af te schrijven deze maand? Graag hoor ik hoe en wanneer dit precies is geregeld.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
De verbruikskosten worden altijd 1 maand later pas in rekening gebracht dus ik ga ervan uit dat het in dit geval niet in rekening wordt gebracht. Mocht dit toch het geval zijn wordt het de maand erna automatisch gecorrigeerd.
moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het gaat om een bedrag van meer dan 100 euro....dat kan ik geen maand missen dus graag nog deze maand een oplossing!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Moizy,

Als het om de gebruikskosten van deze maand gaan dan zullen deze pas in november in rekening worden gebracht. Je hoeft dus niet bang te zijn dat die 100 euro deze maand van jouw rekening worden gehaald. Onterecht berekende kosten worden uiteraard gecorrigeerd.
Frankavdt

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik mijn abonnement verleng met een Vodafone Red Essential abonnement, kan ik dan nog steeds gratis bellen naar andere Vodafone klanten?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Frankavdt,

Als je Essential neemt heb je 400 belminuten, dus niet meer gratis bellen naar Vodafone klanten. Als je Vodafone Red neemt daarentegen, kun je onbeperkt bellen naar alle nationale nummers (met uitzondering van betaalnummers natuurlijk).
moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Er is helemaal niks opgelost ik heb nu een rekening van meer dan 100 € graag een oplossing voor 17 november
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Moizy, ik zie dat je ook een ander topic gemaakt hebt. Daar heb ik al op gereageerd 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic