RutgervE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gratis Extra's Ziggo/Vodafone bij Red Unlimited €5 korting i.p.v. € 7,50 korting

Hi,

 

Ik ben al meer dan 10 jaar trouwe klant van Vodafone, en sinds 7 jaar geleden ook Ziggo. Toen de merger bekend werd heb ik daarom direct mijn accounts gekoppeld om van de extra voordelen te genieten. Tot op heden ben ik hierover zeer te spreken en vind ik de service goed.

 

De situatie op dit moment is als volgt, in augustus 2022 heb ik dit unlimited abonnement nogmaals verlengd. Met de ziggo 5 euro korting dus. Vervolgens ben ik recent het account van iemand anders aan het koppelen aan haar ziggo account zodat ze ook kan genieten van deze service en kortingen. Hierop lees ik plots dat je met een unlimited account niet €5,- maar €7,50 korting zou moeten krijgen. Dus ik ben blij en ik denk ik bel Vodafone om mijn extra €2,50 korting per maand te kunnen ontvangen, welke mij in eerste instantie ook direct wordt beloofd, sterker nog met terugwerkende kracht krijg ik zelfs nog geld terug (dit was 23-1-2023). Super service.

 

Echter is er vervolgens niks veranderd, ik heb op de factuur nog steeds slechts €5,00 korting en ook met de case die is aangemaakt is niks gedaan, dit terwijl ik binnen 10 werkdagen antwoord zou krijgen. Dus ik besluit te bellen, krijg ik nu te horen dat ik toch geen recht op de extra €2,50 korting heb omdat ik een "oud" account heb, terwijl ik 6 maanden geleden dus nog verlengd heb. Maar met een "oud" account mag je dus niet van extra korting genieten (die op Ziggo.nl en Vodafone.nl geadverteerd wordt), maar iemand die zich nu net beseft dat accounts gekoppeld kunnen worden wel. 

 

Ik ben hier echt verbolgen over en ben benieuwd of anderen soortgelijke issues hebben. Ik vind het namelijk erg vreemd dat ik als trouwen Vodafone en Ziggo klant benadeeld wordt ten opzicht van mensen die pas recent een overstap maken. 

 

Ik hoor graag van Ziggo of anderen die hier tegenaanlopen. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @RutgervE, welkom hier!

Ik kan mij goed voorstellen dat je flink baalt dat jij niet een bedrag van €7,50 aan korting ontvangt. Wat betreft de Gratis Extra's is het zo dat dit losstaat van het koppelen van jouw My Vodafone en Mijn Ziggo account. De Gratis Extra's worden geactiveerd, zodra het systeem ziet dat op jouw adres zowel een Ziggo als Vodafone abonnement wordt afgenomen. Het heeft dus niets te maken met de datum waarop jij een My Vodafone en Mijn Ziggo account koppelt. Ik had het idee dat hier onduidelijkheid over was, vanwege deze zin van jou:  ''maar iemand die zich nu net beseft dat accounts gekoppeld kunnen worden wel. ''. Deze onduidelijkheid wilde ik dan ook even weghalen. 

Zoals je al aangaf is er een case aangemaakt en werd hierin aangegeven dat je helaas geen recht hebt op de korting.  Ieder Unlimited abonnement op hetzelfde adres besteld of verlengd na 14 augustus 2022 krijgt namelijk €7.50 korting per maand. De abonnementen die voor deze datum zijn besteld/verlengd ontvangen een bedrag van € 5,- aan korting. Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en omdat jouw abonnement op 16 juni 2022 is verlengd krijg je dus het bedrag van € 5,- korting per maand. 

Ik snap heel goed dat dit een dubbel gevoel geeft, maar helaas kan ik op basis van bovenstaande de korting niet wijzigen omdat je abonnement uit een ''ouder'' portfolio komt. Sorry! Ik had je uiteraard graag ander nieuws gebracht. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @RutgervE, welkom hier!

Ik kan mij goed voorstellen dat je flink baalt dat jij niet een bedrag van €7,50 aan korting ontvangt. Wat betreft de Gratis Extra's is het zo dat dit losstaat van het koppelen van jouw My Vodafone en Mijn Ziggo account. De Gratis Extra's worden geactiveerd, zodra het systeem ziet dat op jouw adres zowel een Ziggo als Vodafone abonnement wordt afgenomen. Het heeft dus niets te maken met de datum waarop jij een My Vodafone en Mijn Ziggo account koppelt. Ik had het idee dat hier onduidelijkheid over was, vanwege deze zin van jou:  ''maar iemand die zich nu net beseft dat accounts gekoppeld kunnen worden wel. ''. Deze onduidelijkheid wilde ik dan ook even weghalen. 

Zoals je al aangaf is er een case aangemaakt en werd hierin aangegeven dat je helaas geen recht hebt op de korting.  Ieder Unlimited abonnement op hetzelfde adres besteld of verlengd na 14 augustus 2022 krijgt namelijk €7.50 korting per maand. De abonnementen die voor deze datum zijn besteld/verlengd ontvangen een bedrag van € 5,- aan korting. Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en omdat jouw abonnement op 16 juni 2022 is verlengd krijg je dus het bedrag van € 5,- korting per maand. 

Ik snap heel goed dat dit een dubbel gevoel geeft, maar helaas kan ik op basis van bovenstaande de korting niet wijzigen omdat je abonnement uit een ''ouder'' portfolio komt. Sorry! Ik had je uiteraard graag ander nieuws gebracht. 

RutgervE
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia,

 

Dank voor je antwoord, en ik snap het nu beter. Al vind ik het alsnog een beetje vreemd dat ik omdat ik een ouder abonnement heb toch geen recht heb op deze verlenging. 

 

Ik moet wel zeggen dat een ding mij nog niet duidelijk is. Mijn verlening van het abonnement is pas ingegaan op 23 augustus 2022, dus na de datum die je aangeeft voor de €7,50 korting. Het is dus eigenlijk zo dat als ik gewoon nog even was gaan aanmodderen en op het laatste moment pas verlengd had ik wel korting had gekregen? Ik voel me een beetje de dupe van het feit dat ik proactief ben geweest en een trouwe klant, je kan je wellicht voorstellen dat dat niet een prettig gevoel bij een organisatie is. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Dat is nu juist altijd het probleem met vroegtijdig je abonnement willen verlengen. Je hebt de kans om 120 dagen voor het einde van je oude contract al over te stappen naar een nieuw contract. Echter, deze gaat natuurlijk pas in als je oude contract is verlopen. Soms kan het een geweldig idee zijn om een ander abonnement te pakken omdat je er zeker van bent dat dit abonnement op dat moment gewoon super goedkoop is. Maar soms heb je ook de pech, zoals nu, dat je abonnement al is aangevraagd. Contractueel ben je al in juni, volgens Cecilia, het abonnement aangegaan, ook al gaat die dan pas in na 23 augustus. 

Jammer dat je het gevoel hebt dat Vodafone je niet ziet als een trouwe klant. Uiteindelijk heb je zelf deze keuze gemaakt en dan kan het soms goed uitvallen, maar soms ook minder goed. Zoals nu 😞  Je zal me vast niet aardig vinden met mijn laatste zin, maar zo is het wel. 🙄

Puppie007

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dus als ik het goed begrijp dan mag je 120 dagen (vier maanden) van te voren verlengen maar gaat je abonnement pas vier maanden later in.

Hoe bereken je dan de einddatum om op te stappen dat kan dan ook vier maanden voor de einddatum zonder deze vier maanden te betalen. Dus in dit geval vier maanden stoppen met betalen voor 23 augustus.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Nee @Puppie007 
Je kan niet 4 maanden eerder stoppen en dan niet meer betalen. Je kan alleen 120 dagen voor je eind contract je abonnement al wijzigen of verlengen. Wil je je abonnement stop zetten, of overstappen naar een andere provider, dan moet je gewoon je contract uitzitten. 

Puppie007

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dan kan ik mij in het verhaal van TS volledig vinden dat hij nu voor 2,50 pm benadeeld wordt.

In wezen is zijn contract nog niet ingegaan en zou hij van het betere contract gebruik kunnen maken.

Vodafone gebruikt hier haar eigen regels maar die zijn voor Ts en ik denk voor meerdere mensen niet positief en in mijn ogen ook een beetje erg krom.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Dit is niet krom, het is zoals het is. Het contract is zeker al ingegaan, alleen zijn "nieuwe" abonnement nog niet. Helemaal niets mis mee en ook zeker niet krom. Want stel dat je nu een nieuw toestel nodig hebt en dan 120 dagen voor het einde van je contract al een nieuw contract kan afsluiten met een nieuw toestel, dan krijg je het toestel al in huis en kan je die al wel lekker gebruiken. Kijk, dan vinden we het opeens wel een goede keuze? 🤐

Puppie007

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is maar hoe je het wilt gebruiken.

voor mij zelf is jouw voorbeeld niet van kracht, nog nooit een mobiel bij een abonnement genomen.

Bij jouw voorbeeld is er een bedrag in het contract opgenomen en zou je dan de rest waarde moeten betalen die je nog verschuldigd bent aan ziggo.

Toestel kost bv. 12 euro en je hebt nog maar 8 euro betaald dan is er nog een verschil van 4 euro die je dan nog moet betalen.

Dat zou in mijn ogen heel normaal zijn. je koopt een ding op afbetaling.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hier kan ik nog meer uitleg over geven maar daar heeft de Topic Starter niets aan. Dit is overigens de Vodafone Community, hier is geen betaling aan Ziggo 🤭. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic