Noun

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Google playstore opent niet

Ik heb vanmorgen mijn Samsung Galaxy S3 teruggezet naar fabrieksinstellingen en nu kan ik de Google Play Store niet meer openen.
Als ik er op klik dan krijg ik de melding 'Google Play Store is gestopt'.
Iemand die een idee heeft en mij kan helpen?


(overigens had ik mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen omdat na de nieuwste update mijn sms/berichten app verdwenen was, die is nu nog steeds weg.....)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Noun
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Helaas hielpen deze dingen ook niet..
Ik kom net terug van vodafonestore met repairdesk en daar is die gelukkig gemaakt ( hoe precies weet ik niet, want hij heeft de barcode, achter de batterij, van mijn telefoon gescand, getallen die daar bij stonden ingevoerd en mijn telefoon aangesloten) !
Maar wel nog erg bedankt voor het meedenken!!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Noun,

Volgens mij ontbreekt op jouw smartphone de App: Google Play-services (versie 4.0.34).
Deze App is essentieel en noodzakelijk om gebruik te kunnen maken van de Google PlayStore.
Evenals het feit dat de Achtergrond-processen op jouw Samsung Galaxy S III aan moeten staan.
En je een geldig Google Account moet hebben.

Eventueel kun je via de desktop-computer of laptop de App : Google Play-services versie 4.0.34 op je smartphone installeren.

Kijk naar andere topics in het Forum "Samsung" voor oplossingen voor je (sms) Berichten App.
Er zijn verschillende topics met dit probleem aangemaakt. En natuurlijk met oplossingen die ook voor jou van toepassing zijn. Bijvoorbeeld het downloaden van de App: Handcent SMS uit de Google PlayStore.

Denk ook aan het feit dat je ongeveer 500 MegaByte aan vrij device memory (toestel geheugen) moet hebben om de Google PlayStore en andere Apps probleemloos te laten functioneren op je Samsung Galaxy S III

Kudo's zijn altijd welkom. Alvast bedankt daarvoor.

Succes !

Netwerker
Noun
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt, maar helaas heb ik het probleem nog niet kunnen vinden..

Heb de app Google Play-services (versie 4.0.34) op mijn telefoon gezet, en telefoon opnieuw opgestart, maar helaas werkt het nog steeds niet.. En door fabrieksinstellingen is mijn telefoon bijna helemaal leeg, dus aan het toestel geheugen ligt het dan neem ik aan ook niet.

Ik had de andere oplossingen voor sms app inderdaad gezien, waar dus bij stond om terug te zetten naar fabrieksinstellingen..wat ik dus gedaan heb. En ik zou inderdaad een andere app ervoor kunnen downloaden, maar ik wil graag de oorspronkelijke app terug op mijn telefoon..want die hoort er natuurlijk gewoon op te staan.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Beste Noun,

Ik heb vannacht nog een aantal uren gezocht naar de oplossing van jouw probleem.
En op de volgende wijze heb ik die oplossing gevonden.

Via Google search engine (www.google.nl) zoek je naar de volgende vijf zoektermen:
Google Play Store App problems

Nadat je op de zoeken-button hebt geklikt, komen er wel bruikbare zoekresultaten tevoorschijn.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar zoekresultaten op de websites van AndroidWorld.com en AndroidPIT.com

Bekijk maar op de volgende website. Met een grote hoeveelheid van adviezen op die website kun jij je eigen probleem wel verhelpen.


Weblink: http://www.androidpit.com/google-play-not-working
Titel van het artikel op die website van AndroidPIT :
"Here's what to do when Google Play isn't working"

Ook vind je bij de Google - zoekresultaten YouTube video-filmpjes, met instructies om jouw specifieke probleem te verhelpen.

Laat even weten of je de Google PlayStore weer werkend hebt gekregen, in dit topic.

Succes !!!

Netwerker


Noun
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Helaas hielpen deze dingen ook niet..
Ik kom net terug van vodafonestore met repairdesk en daar is die gelukkig gemaakt ( hoe precies weet ik niet, want hij heeft de barcode, achter de batterij, van mijn telefoon gescand, getallen die daar bij stonden ingevoerd en mijn telefoon aangesloten) !
Maar wel nog erg bedankt voor het meedenken!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic