Thecla

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Google play services uitzetten op huawei P8

Hallo,

Ik wil google play services uitzetten van ik moet iedere dag mijn nieuwe P8 opladen. Dat lijkt me niet goed. Kan iemand me helpen hoe ik dat moet doen. Want ik krijg de oplossing niet gevonden.
En geeft het uitzetten problemen met de werking van de telefon?

Thanks

Thecla
12 Reacties 12
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo , ik zie dat er nog niemand op je bericht heeft gereageerd. Google Play Services verzorgt basisfunctionaliteit van Android. Deze kun je dus niet zonder gevolgen uitzetten. Tegenwoordig is het vrij normaal dat je een smartphone dagelijks moet opladen.
De Google Services app verbruikt een stuk minder batterij als je jouw locatie uit zet of op battery-saving. Hopelijk heb je iets aan deze tip.
Thecla
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor je antwoord.

Inmiddels heb ik op een ander forum al behoorlijk wat meer tips gekregen. Heb inderdaad de locatietoegang uitgezet en zolang ik binnen het bereik an mijn wifi netwerk ben ook de mobiele gegevens overdracht. Nu ik dat gedaan heb blijkt dat ik sinds ik gistermorgen 7 uur mijn telefoon van de oplader heb gehaald ik op dit moment, 10.16 uur, nog 53% accuduur heb. Dat scheelt dus aanmerkelijk.
Het enige dat ik nog graag zou willen is dat, zodra ik NIET in het bereik van een op mijn telefoon toegestaan wifi-netwerk, mijn telefoon AUTOMATISCH naar mobiele netwerk overschakeld. Daar krijg ik op internet niets van gevonden.

Thecla
Anonymous
Niet van toepassing
Als je wilt dat je telefoon automatisch dan op het mobiele netwerk overgaat dan dien je gegevenstoegang aan te zetten. Of juist uitzetten als je dit niet wilt.
Druk op Instellingen.Druk op Alles.Druk op "Meer" onder "Draadloos & netwerken".Druk op Mobiel netwerk.Druk op Gegevenstoegang aan om de functie in of uit te schakelen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Thecla , is het nog gelukt met het antwoord van Steven-? Als het is opgelost kun je eventueel klikken op 'Als oplossing accepteren'.
Thecla
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
???
Anonymous
Niet van toepassing
Of je de mobiele gegevens aangezet hebt zodat je ook buiten het Wi-Fi netwerk bereik hebt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Thecla , wat is er precies niet duidelijk? Hopelijk is het nog gelukt.
Thecla
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oplossing accepteren?? Welke oplossing?
Anonymous
Niet van toepassing
Dus het is nog steeds niet gelukt?
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

Je kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet je hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik je aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat de simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in jouw toestel gaat. Dit kun je doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen je daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijg je een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad ook aan om de dekking te controleren in de omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer van topicstarter. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic