toeanga

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Google pixel7 pro en esim

Ik gebruik in mijn pixel 7 pro een esim. Als ik de telefoon opstart moet ik eerst de E-simkaart uitzetten met de pincode en vervolgens de pincode van mijn oude simkaart, die niet meer in het toestel aanwezig is, ingeven om het toestel op te starten.

Is dit normaal?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
toeanga
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het antwoord op de vraag net gevonden. Door de simkaartvergrendeling uit te zetten vraagt het toestel na het opstarten de esim uit te zetten en loopt meteen door naar de ontgrendeling van het toestel zelf.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes

Hoi @toeanga 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Kan het niet zo zijn dat je deze nog gewoon aan hebt staan, dat die vraagt om je pincode? Ik ken het toestel niet maar kan je bij de instellingen ergens instellen dat die niet meer om je sim pincode vraagt? Als ik het goed heb kan er een simkaart en een eSIM in dus moet er wel iets staan over instellingen simkaart en daar zal je vast wel iets kunnen vinden met het verwijderen van je simkaart pincode. Ik denk namelijk dat deze nog gewoon in je toestel staat, zonder dat je deze gebruikt. 

Zelf weet ik niet zoveel van android toestellen, misschien dat er anders nog iemand is die je kan helpen. Mocht je er helemaal niet meer uit komen, loop dan even langs een Vodafone winkel. Die mensen weten best veel, wie weet kunnen die je helpen. 

toeanga
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Energieboy 

Dank je voor de reactie.

Ik heb net de pincode van het toestel verwijderd. Maar toch vraagt het toestel bij het opstarten nog steeds om de E-sim uit te zetten. Ik zal toch maar eens naar een Vodafone winkel gaan om te kijken of zij mij kunnen helpen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3434Posts
  • 1028Oplossingen
  • 1127Likes

Hi @toeanga, welkom hier!

Wat een gek en vooral onhandig probleem zeg! Jammer om te lezen dat de tip van @Energieboy het euvel niet heeft opgelost. Zoals aangegeven kun je altijd even bij een Vodafone winkel langs gaan zodat ze je direct hiermee kunnen helpen. Voor het bezoek kan je ook altijd nog proberen om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet hierbij niet vooraf een back-up te maken van je toestel 🙂

toeanga
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben gisteren bij de Vodafone winkel in Beek (L) geweest. Ben daar goed geholpen met o.a. een nieuwe esim. Echter nog steeds moet ik bij het opstarten van het toestel eerst de esim uitzetten voor ik verder kan. De vraag is dus nog steeds niet opgelost.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes

Het blijft vreemd en wie weet dat er iemand is die het wel weet. Ik heb zelf geen idee, heb een iPhone. Maar vraag me wel af waarom je elke keer je toestel uit wil zetten? 🤭

toeanga
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het toestel krijgt elke maand een beveiligingsupdate en moet om deze update kunnen installeren opnieuw  opgestart worden. Dus elke maandloop ik tegen deze melding op.

toeanga
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het antwoord op de vraag net gevonden. Door de simkaartvergrendeling uit te zetten vraagt het toestel na het opstarten de esim uit te zetten en loopt meteen door naar de ontgrendeling van het toestel zelf.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12128Posts
  • 3535Oplossingen
  • 3156Likes

Dank je wel voor het melden 👍
Veel plezier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic