Ssamanthaaa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Google navigatie verdwenen van android telefoon?

Van de week had ik de navigatieapp(die er standaard op staat bij aankoop) uit mijn menu nodig (de blauwe pijl die omhoog wijst) maar die is zomaar opeens weg uut mijn menu en nog 2 andere apps die er ook standaardop staan zijn ook weg.
Kan ik deze op een manier nog terug krijgen??
5 Reacties 5
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ssamanthaa, welkom op het forum.

Bij één van de recente updates van Google Maps is de navigatie samengevoegd met die app.

Je kunt dus nog steeds navigeren, maar dan via die app. De navigatie werkt ook eigenlijk nog zo goed als hetzelfde als vroeger, maar er zijn nu gewoon geen twee aparte apps meer voor.

PS. Ik heb je topictitel iets specifieker gemaakt, ik kan me voorstellen dat andere mensen deze vraag ook hebben en dan is dit handig toch? 🙂
Mojab

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi, bij mij was het ook verdwenen maar ik heb het terug gezet. Je moet naar instellingen→opslag→apps→maps→laatst update verwijderen en heb je je navigatie terug. Succes
JAMC

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,
 
Ik heb dit probleem dus ook. En deze app heeft geen 'Miep' die je vertelt waar je naar toe moet.....of wel?? Ik hoor niets iig.
Ben benieuwd, alvast dank
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi JAMC, ik heb de "miep" wel nog. Nou vind ik de miep in zowel de oude als nieuwe app niet de aangenaamste stem ooit hebben, maar het is gratis en functioneel, dus een kniesoor die er op let 😉 Ik denk dat ze gewoon uit staat.

Doe het volgende:


  • Plan een willekeurige route. Ik heb van Maastricht naar Amsterdam ingevuld maar je mag ook van je voordeur naar de volgende straat navigeren. Als er maar een route is gepland.
  • Selecteer een willekeurige route als Maps je meerdere alternatieven geeft
  • Start de navigatie (blauwe pijl rechts onderin)
  • Je krijgt dan dit scherm dat je hier rechts ziet. Klik de blokjes bij de rode pijl. Mogelijk staat "spraakbegeleiding" op "gedempt". Zet die aan, et voila: une miep

Sylviah73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie ineens geen max. snelheid meer in het navigatiescherm. Dat was er eerder altijd wel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic