Jolike

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Google account niet verwijderd voor dat er een hard reset werd gedaan op Samsung Galaxy S7

De Samsung Galaxy S7 was verkegen via een Vodafoon-abonnement. Na afloop heeft mijn zoon het SIM-kaartje weggegooid. Daarna heeft hij een hard-reset gedaan op de telefoon, maar vergeten om zijn Google-account te verwijderen. Het probleem is dus nu dat de gestuurde code naar het telefoonnummer nooit ontvangen kan worden, dus kan het Google-account niet geactiveerd worden. Een ander Google account accepteert de telefoon niet omdat het oorspronkelijke Google-account gebruikt moet worden.

 

Wie weet raad om dit probleem op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Een Vodafone winkel kan je niet verder helpen met een Google account omdat dit geen service van ons is. Waarom de klantenservice je hiervoor heeft doorgewezen, durf ik niet te zeggen. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor.

 

Je dient dit op te lossen via Google. https://support.google.com/accounts/troubleshooter/2402620?hl=nl&ref_topic=3382255#ts=2402626

 

Hier kun je aangeven dat je problemen hebt met Google 2 stap verificatie @Jolike 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 12326Posts
  • 3569Oplossingen
  • 3208Likes

Hoi @Jolike 
Dat is wel heel vervelend en zelf heb ik niet zoveel verstand van Android maar misschien helpen onderstaande links je?
https://www.youtube.com/watch?v=DJ8_qbj1DPQ
Werkt enkel bij Android 5.0 en dergelijke. 

Indien je 6.0 hebt: 
https://www.youtube.com/watch?v=ggRhkme9FC0



En anders is dit misschien nog een optie:
https://support.google.com/accounts/answer/7682439?hl=nl

Jolike
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Energyboy:

Commando’s in het filmpje zijn niet te lezen, dus dat is weer jammer.

Ik ben nu iets aan het lezen wat samen moet met een OTG-flashdrive, maar misschien ga ik gewoon even naar de Vodafoon-winkel hoor, het is toch wel erg ingewikkeld om het zelf te doen

 

gr.

Jolike

Energieboy
Expert
Expert
  • 12326Posts
  • 3569Oplossingen
  • 3208Likes

Naar de winkel gaan is misschien wel een goed idee.
Zeker als je het zelf niet helemaal weet. Doe ik zelf ook wel eens, dat is soms ook makkelijker.
Succes en laat nog even weten of het heeft geholpen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Het 06nummer had in dot geval actief moeten blijven zodat de sms verstuurd had kunnen worden. Een andere optie is om in het Google account 2 staps verificatie uit te zetten @Jolike@Energieboy. Dit doe je door in te loggen op een tablet of telefoon waarop je al ingelogd bent op het Google account. Vervolgens ga je via Chrome naar het Google account en naar de instellingen. Hier kun je de sms verificatie uitzetten. Laat je weten of het gelukt is?

Jolike
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De Vodafoon winkel doet er dus niets mee, ondanks het feit dat de Klantenservice Vofafoon mij hierna verwezen had. Wel kunnen ze de telefoon opsturen om tegen een bedrag van 36,50 euro bij een bedrijf het Google account te laten verwijderen. Wat ik dus niet ga doen.

Het probleem is @Steven dat nergens op dat Google account is ingelogd en het alleen maar gebruikt werd voor de Samsung S7.

De 24ste krijg is een OTG Jetflash drive en ga ik proberen de FRP lock weg te halen.

De FRP-lock is dus een beveiliging van Google ingevoerd vanaf model S7, vroeger werden gewoon alle accounts verwijderd na een hard reset. 

Maar goed we zullen zien hoever ik ga komen, w’ll keep in touch.

Groeten.

Joli

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Een Vodafone winkel kan je niet verder helpen met een Google account omdat dit geen service van ons is. Waarom de klantenservice je hiervoor heeft doorgewezen, durf ik niet te zeggen. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor.

 

Je dient dit op te lossen via Google. https://support.google.com/accounts/troubleshooter/2402620?hl=nl&ref_topic=3382255#ts=2402626

 

Hier kun je aangeven dat je problemen hebt met Google 2 stap verificatie @Jolike 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes

Heb je nog een update voor ons @Jolike ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes

Is het gelukt met het Google account @Jolike? Mocht er geen reactie komen, dan zal ik het topic binnenkort sluiten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic