Friso

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Google Play Services

Goedendag,

Gisteren heeft mijn Samsung S5 Neo een software update gekregen. Alles is goed verlopen.
Ik krijg alleen steeds een melding van Google Play Services, dat ik deze moet updaten. Als ik dan op de pop-up klik kom ik op de app, waar ik alleen op een groene knop "Uitschakelen" kan klikken. Vervolgens krijg ik de mededeling:
Dat ik de app eerst moet uitschakelen, en dat ik deze dan pas kan updaten.

Maar het uitschakelen lukt niet, de app kan ik niet verwijderen. Volgens een stuk op androidplanet moet ik de caches leegmaken van Google Play Store. Dat heb ik gedaan, maar de meldingen blijven komen.

Wie heeft er een oplossing?


8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Ik raad je aan om deze niet uit te schakelen. Dit heeft te maken met je play store etc.
Heb je al een back-up gemaakt? Wat ik je namelijk aanraad om te doen is het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Vervolgens zet je de back-up terug.
Friso
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het niet zo, dat wanneer ik terug ga naar de fabriekinstellingen. Dat ik vroeg of laat weer die zelfde update moet verwerken? En dat ik dan weer die foutmelding krijg?

Ik heb sleche ervaringen met Vodafone Back-up. Toen ik de back-up van vorige telefoon op mijn nieuwe S5 wilde zetten, ben ik ook de hele avond bezig geweest om contact handmatig over te typen.
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt er ook voor kiezen om een update niet te installeren.
Er zijn meerdere manieren om je contacten te backuppen zoals bijvoorbeeld je Google account.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Friso , heb je nog geprobeerd de fabrieksinstellingen te herstellen? Probleem verholpen?
Friso
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik heb de telefoon nog niet teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Zoals al eerder gezegd, dan komt de update weer langs. En dan krijg ik weet hetzelfde. Oke, je kan er voor kiezen om de update niet te installeren. Dan mis je bepaalde (nieuwe) toepassingen.

Loopt de telefoon dan niet gevaar omdat je bepaalde updates niet installeert? Dan kan je geeneen update meer installeren.

Volgens mij zit er een bug in die app. Kunnen ze dat niet fiksen met een update? Zijn er niet meer gebruikers met dit probleem?
Anonymous
Niet van toepassing
Om eerlijk te zijn ben je de enige die dit issue heeft in de afgelopen tijd.
Als je ervoor kiest om een update niet te installeren kan het zijn dat je bepaalde nieuwe functies mist. Dit is een keuze die je zelf moet afwegen. Het kan ook zijn dat er bij de eerste update iets mis is gegaan.
Friso
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je zou voor de gein eens moeten kijken wat voor een opmerkingen in de Google Play Store staan onder de app Google Play Services.

Dan zie je dat ik niet de enige ben met dit probleem!!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Steven- Friso

Friso u hebt helemaal gelijk. Dit probleem is inderdaad algemeen bekend. Alleen vaak word het probleem verkeerd geidentificeerd.

Play service is een service van google die app makers de mogelijkheid geven om gebruik te maken van systeem functies (API).

Daarom heeft u soms de melding als u een app wilt installeren; "Deze app is niet compatibel met uw apparaat". Dit komt omdat er door de developer gekozen kan worden voor welke Play service versie hij zijn app gereed maakt.

Maak je bijvoorbeeld een app gereed voor 3.0 dan kan die app op 3 0 t/m 6.0 draaien. Alleen 1.0 en 2.0 worden niet ondersteund.

U zal de google play service kunnen downloaden als APK en handmatig installeren. Dit lost waarschijnlijk het probleem op.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic