HenriS

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Google Maps stopt steeds spontaan met navigeren op de Galaxy S5

Goeden dag,
Nu heb ik al 2 maal met Google maps genavigeerd op mijn nieuwe S5, beide keren stopt hij automatisch.
de eerste keer 5 minuten voor de eindbestemming (navigatie van 30 minuten) en de 2de keer na exact 1 uur.
Thuis de complete energie bespaar stand uitgezet en toen wederom navigatie aan gezet, wederom precies na een uur stopt hij weer met navigeren.
Ik heb het ook aan Google maps gerapporteerd net voor dit bericht.
Maar hebben jullie enig idee.

Mvg, Henri
7 Reacties 7
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Staat Google Maps op de laatste versie? Of is er en update beschikbaar via de Google Play Store?
Het kan zo zijn dat de versie die op je toestel staat en bugg zou kunnen hebben waardoor je dit probleem meemaakt.

Echter zal het Google Maps team hiermee verder gaan als dit probleem vaker wordt gemeld.
HenriS
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas schijnt Google Maps echt een probleem te geven.
Misschien toch verstandig dat ook Samsung zich meld bij Google Maps . Kijk maar op Internet hoeveel mensen er klagen over Maps momenteel.
Maar ik ga het verwijderen en opnieuw installeren kijken wat het dan doet. Nu stopte de navigatie al na 15 minuten zonder melding aan te geven wat er fout was. Samsung help desk gaf aan om opnieuw te installeren maart ja het is dezelfde versie als ik nu heb.
Ik laat weten wat de uitkomst is.
HenriS
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goeden dag,

Vandaag getest na gedwongen stoppen van de Google Maps aplicatie.
De rit was 30 minuten, precies op de aangekomen locatie stopte de navigatie er mee.
Navigatie weer aangezet en terug naar huis, we zijn eerst een aantal minuten gebleven op de locatie voor dat we vertrokken. Al de tijd voor we vertrokken stond de navifatie dus al aan, 15 minuten onderweg en daar gebeurd het wederom dat de nivagatie zonder reden of foutmelding stopt.

Is het niet mogelijk dat de S5 ergens heeft staan dat na zoveel minuten aotamtische alle Apps moet afsluiten, ik krijg zelf niets gevonden, misschien dat jij iets weet er over.

Heb Google Maps wederom gedwongen gestopt en alle updates verwijderd, na verwijdering van de updates had ik versie 7.7.0.
telefoon helemaal uit gezet na 1 mnuut weer aan gezet en toen de de updates opnieuw geinstalleerd via Google play store, nu heb ik wederom 8.1.1 als versie.
Telefoon wederom helemaal uit gezet en na 1 minuut weer aan gezet ge dadelijk testen met hele korte rit.

Misschien moet Vodafone toch eens ook melden bij Google Maps dat het niet werkt.
als ik op internet kijk dan zijn er veel mensen die problemen hebben met 8.1.1 , iedereen meld dat het zeer onstabiel is.

Maar ik houdt je op de hoogte.

Gr Henri

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Even in het kort. Samsung en Vodafone kunnen hier geen betrekking bij krijgen omdat dit het bedrijf Google heet en dus bijvoorbeeld geen dochterbedrijf is. Natuurlijk is het mogelijk dat dit wordt gemeld door Samsung alleen de kans is klein want Samsung heeft ook zijn eigen apps en Google is toch echter Google en groot tech bedrijf.

Mocht Google en update uitbrengen kunnen er fixes zijn bijgekomen. In ieder geval bedankt voor het melden HendriS!
HenriS
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas net voor de eind bestemming (50 meter) stopt de navigatie, het is dus echt een probleem van Google Maps.
Heb nu Waze geinstalleerd kijken wat deze doet ten opzichte van Google Maps.
HenriS
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou Waze werkt wel correct dus het licht echt aan Google.

Google is dus zeer onstabiel.

Mvg, Henri
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Goed alternatief van je om en andere dienst te gebruiken!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic