ikt

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goede ontvangst, traag internet.

Ik woon in Boxmeer (postcode 5831) en buitenshuis op 3G en HSPA heb ik volgens mijn telefoon goede ontvangst, maar websites laden tergend langzaam. Op GPRS laden websites soms sneller.

Is mijn telefoon slecht of is er wat anders? Ik heb een Galaxy Nexus op Android 4.2.2. Er zijn geen problemen bekend met dit model internationaal en in de trein in de ongeving van Helmond Eindhoven is de verbinding redelijk, maar laden webaites prima. Over WiFi is er ook geen probleem.

Overgens heb ik in de bus tussen hier en Helmond slecht ontvangst, maar dat us waarschijnlijk normaal, in the middle of nowhere.
1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey ikt,

Wat vervelend dat je soms een langzame verbinding hebt. Het kan in sommige situaties namelijk voorkomen dat de snelheid blijft vast hangen op de 2G snelheid. Wanneer je volledig ontvangst hebt op 3G maar toch een trage internet verbinding is het raadzaam de vliegtuigmodus eens aan en uit te zetten. Doe dit wanneer je verbonden bent met 3G. Mocht dit het probleem niet oplossen dan kan het zijn dat er op deze locatie een overbelasting is van het 3G netwerk. In dat geval kun je er alleen voor kiezen om terug te schakelen naar het 2G netwerk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic