J_P

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gmail lijkt geblokkeerd via Vodafone

Allen,

Sinds een paar weken last van gebruik van Gmail via het Vodafone netwerk. Krijg op mijn iPhone continue de melding dat imap.gmail.com (ontvangen) en smtp.gmail.com (verzenden) niet bereikbaar zijn als ik verbonden ben met Vodafone. Wanneer ik verbonden ben met een wifi netwerk of wanneer ik verbindingen van andere providers via een andere iPhone deel (hotspot) werkt het wel.

Het komt voor bij al mijn Gmail adressen die ik beheer (3 stuks). In mijn instellingen van deze Gmail adressen staat nergens een domein/IP reeks van Vodafone geblokkeerd. Ik heb een van de 3 adressen toegevoegd in een T-Mobile iPhone en een KPN iPhone en daar werkt het wel.

Ook heb ik de adressen verwijderd uit mijn iPhone en opnieuw toegevoegd. Het toevoegen van Gmail adressen lukt ook niet via Vodafone, alleen via andere netwerken.

Ik heb Net Analyzer op mijn iPhone gezet en via VF kan ik de IMAP en de SMTP server wél succesvol pingen.

Rest mij nog te zeggen dat ik sinds zo'n 2 jaar geleden aan mijn kant geen instellingen meer heb veranderd binnen Gmail zelf.
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Ik gebruik zelf ook Gmail. Echter nooit last van deze melding gehad. Wat je zou kunnen proberen is de uitgaande instellingen aan te passen naar de instellingen van Vodafone.
Server: authsmtp.vodafone.nl
Gebruikersnaam is de gebruikersnaam van my Vodafone. Hetzelfde geldt voor het wachtwoord.
Server 465 voor Android en 576 voor iPhone.
Ssl moet aangevinkt zijn.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
J_P lukt het met de tips van Steven- ?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic