WW1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gezamenlijke rekening

Dag,

Wanneer er wordt over gegaan van 2 individuele abonnementen naar 1 gezamenlijk abonnement, zijn dan de (individuele) telefoonrekeningen van de afgelopen maanden ineens inzichtelijk voor iedereen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Ik neem aan dat je Red Together in gedachten hebt? In elk geval, wanneer er een gezamenlijke rekening is, dan staan er meerdere 06 nummers onder 1 klantnummer. Stel nummer a wordt bij nummer b gezet. Nummer b kan dan niet de voorgaande rekeningen van nummer a zien, maar nummer a kan wél de voorgaande rekeningen van nummer b zien, mits de inloggegevens van het My Vodafone account behorend bij nummer b gedeeld wordt met de persoon van nummer a. Dat komt namelijk omdat nummer a onder hetzelfde account gezet wordt als die van nummer b.

 

Is het zo een beetje duidelijk? 🙂

Bekijk in context

6 Reacties 6
Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Ik neem aan dat je Red Together in gedachten hebt? In elk geval, wanneer er een gezamenlijke rekening is, dan staan er meerdere 06 nummers onder 1 klantnummer. Stel nummer a wordt bij nummer b gezet. Nummer b kan dan niet de voorgaande rekeningen van nummer a zien, maar nummer a kan wél de voorgaande rekeningen van nummer b zien, mits de inloggegevens van het My Vodafone account behorend bij nummer b gedeeld wordt met de persoon van nummer a. Dat komt namelijk omdat nummer a onder hetzelfde account gezet wordt als die van nummer b.

 

Is het zo een beetje duidelijk? 🙂

WW1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja ik snap het 🙂 

Ik ben in dit geval klant a, dus ik word bij b toegevoegd. 
Fijn om te weten dat mijn oude rekeningen privé blijven 🙂

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Super! 🙂 Jouw rekeningen blijven ook net zolang zichtbaar totdat jouw My Vodafone account verwijderd wordt (dit gebeurt niet automatisch en alleen maar op aanvraag) of tot een jaar later, de maximale bewaartermijn van de rekeningen is dacht ik een jaar. Dus als je later nog een keer een rekening erbij wil pakken, moet je inloggen met je huidige inloggegevens (dus van nummer a).

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Haha, wat een leuke vraag. Dacht gelijk, iets te verbergen? 😜😎
Maar een goede uitleg Spara, echt super begrijpelijk en ik snap nu ook hoe het in elkaar zit. Het is dan nu alleen nog dat nummer b wel z'n inlog gegevens vrij moet geven zodat a dan mee kan kijken. Kan persoon a niet gewoon My Vodafone openen met een eigen account? Zoals ik het nu begrijp moet b dus altijd zijn inloggegevens geven als er ook een c/d/e bij komt in de Red Together groep? Ja, nu je er toch bent vraag ik het maar gelijk even 🙂

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Dat hangt ervan af. Enkel als persoon b, c, d en e ook inzage willen hebben in de rekening of hun verbruik, dan zal de app op hun telefoon geïnstalleerd moeten worden. Anders is het voldoende dat alleen persoon a dat kan inzien en hoeven de inloggegevens ook niet gedeeld te worden. Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk dat persoon b op de telefoon van persoon a inlogt, zonder de gegevens te delen. Dan is alles toch inzichtelijk voor persoon a, maar weet die niet de inloggegevens.

 

Ik begrijp je vraag over het eigen account niet helemaal. Maar omdat meerdere 06 nummers onder 1 klantnummer gezet worden, is er maar 1 My Vodafone account, omdat je maar 1 My Vodafone account kan hebben per klantnummer. Beantwoord ik zo je vraag?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je snapt mijn vraag niet, maar dit antwoord zocht ik wel 👍 Bedankt! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic