Garagebox

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gestalkt worden met bellen!

Een persoon die mij al een jaar met regelmaat bedreigd en zwart maakt op Facebook, heeft op 1 of andere manier mijn telefoonnummer.
Dit resulteert in constant gebeld worden tot vervelends aan toe.
Het nummer heb ik geblokkeerd maar krijg daar wel telkens melding van dat ik een voicemail bericht heb. Vervolgens belt die persoon met privé nummer, dit kan ik niet blokkeren.
Wat kan ik doen om te zorgen dat dit stopt? Ik wil GEEN enkele melding op mijn telefoon ontvangen als diegene mij weer belt.
Politie hierover ook gebeld maar zij nemen mij niet serieus en voor hun is de situatie af gedaan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is.
Heb je al eens het formulier lastig gevallen worden ingevuld?
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

Dit doen we voor je

  • We proberen het nummer van de plager te achterhalen en sturen een eerste waarschuwing via een brief of sms. Helaas kunnen we je niet helpen bij overlast van buitenlandse nummers. Dit komt omdat wij geen buitenlandse klant- of contractgegevens hebben.
  • Is de overlast na 2 weken nog niet gestopt? Meld dit dan opnieuw via het onderstaande formulier. De plager krijgt dan een tweede waarschuwing.
  • Houdt het daarna nog niet op, dan blokkeren we het nummer van de plager als het om een Vodafone nummer gaat (of laten de aanbieder van de plager het nummer blokkeren)

  • Neem het telefoontje van de plager wel aan, zodat er een verbinding gemaakt wordt. Al is het maar 1 of 2 seconden.
  • Bel of sms zelf niet naar het nummer van de plager. Als je zelf contact hebt opgenomen met de plager is overlast niet meer te bewijzen.
  • We houden je op de hoogte via e-mail. Je krijgt een bericht als we het nummer van de plager geblokkeerd hebben.
Overlast meldenVul het formulier in als je binnen 3 weken minimaal 3 keer bent lastig gevallen. Vul één van de volgende overlastmomenten in:

  • Een gesprek, waarbij minimaal 1 seconde verbinding is geweest (neem dus wel altijd op!)
  • Een ingesproken voicemailbericht
  • Een sms of mms


Een andere optie is om evt het nummer te veranderen. https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/mobiel-nummer-wijzigen.shtml


Het aanvragen van een nieuw nummer kost € 11,69. Je krijgt een willekeurig nieuw nummer dat nog niet in gebruik is.
Het duurt ongeveer 4 werkdagen om je nummer te wijzigen.
De kleine lettertjes

  • Een prepaid-nummer kun je niet wijzigen
  • Als je nummerbehoud verzoek nog loopt, kun je geen nieuw nummer aanvragen
  • Je mag geen betaalachterstand hebben
  • Geef zelf je nieuwe nummer door aan de providers waarmee je mobiel betaalt

Bekijk in context

4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is.
Heb je al eens het formulier lastig gevallen worden ingevuld?
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

Dit doen we voor je

  • We proberen het nummer van de plager te achterhalen en sturen een eerste waarschuwing via een brief of sms. Helaas kunnen we je niet helpen bij overlast van buitenlandse nummers. Dit komt omdat wij geen buitenlandse klant- of contractgegevens hebben.
  • Is de overlast na 2 weken nog niet gestopt? Meld dit dan opnieuw via het onderstaande formulier. De plager krijgt dan een tweede waarschuwing.
  • Houdt het daarna nog niet op, dan blokkeren we het nummer van de plager als het om een Vodafone nummer gaat (of laten de aanbieder van de plager het nummer blokkeren)

  • Neem het telefoontje van de plager wel aan, zodat er een verbinding gemaakt wordt. Al is het maar 1 of 2 seconden.
  • Bel of sms zelf niet naar het nummer van de plager. Als je zelf contact hebt opgenomen met de plager is overlast niet meer te bewijzen.
  • We houden je op de hoogte via e-mail. Je krijgt een bericht als we het nummer van de plager geblokkeerd hebben.
Overlast meldenVul het formulier in als je binnen 3 weken minimaal 3 keer bent lastig gevallen. Vul één van de volgende overlastmomenten in:

  • Een gesprek, waarbij minimaal 1 seconde verbinding is geweest (neem dus wel altijd op!)
  • Een ingesproken voicemailbericht
  • Een sms of mms


Een andere optie is om evt het nummer te veranderen. https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/mobiel-nummer-wijzigen.shtml


Het aanvragen van een nieuw nummer kost € 11,69. Je krijgt een willekeurig nieuw nummer dat nog niet in gebruik is.
Het duurt ongeveer 4 werkdagen om je nummer te wijzigen.
De kleine lettertjes

  • Een prepaid-nummer kun je niet wijzigen
  • Als je nummerbehoud verzoek nog loopt, kun je geen nieuw nummer aanvragen
  • Je mag geen betaalachterstand hebben
  • Geef zelf je nieuwe nummer door aan de providers waarmee je mobiel betaalt
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Jeetje ! Dit is natuurlijk onacceptabel, dus je kon geen aa.gifte doen bij het politiebureau?

Neem natuurlijk even het berichtje van door wat de mogelijkheden zijn bij Vodafone. Bij sommige telefoons is het mogelijk privé nummers te blokkeren (maar mocht een bedrijf privé bellen dan zal deze niet rinkelen).

Veel succes!

Vriendelijke groet,
ady

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
isnt the number changing service free of charge?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

The option to get a new phone number is not free, unless someone is stalking you. Then it might be possible to get a new phone number, but the form need to be filled in and has to be taken under investigation.

Kind Regards,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic