harrymobiel

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Gespecificeerde rekening niet meer te downloaden

HELP HELP
Sinds dat de nieuwe vodafone webside gelanceerd is het niet meer mogelijk om een gespecificeere factuur te downloaden. Als je op het PDF icoon drukt bij de pagina "mijn rekeningen" kun je alleen een simpele factuur downloaden met het eindbedrag. Aangezien ik kosten declareer heb ik een gespecificeerde rekening nodig. Hoe dit te doen?
Als je de simpele factuur download komt er wel een bericht in beeld, met de opmerking dat je voor een gespecificeerde rekening moet gaan naar de pagina "www.vodafone.mijnrekeningen" .. echter dan kom ik weer op dezelfde pagina uit. Kan wel de gespecificeerde kosten op het scherm terugvinden (is niet echt overzichtelijk), maar het kan toch niet de bedoeling zijn om maandelijks een hele stapel schermafbeeldingen maken.
Hoe is het toch mogelijk dat ze bij vodafone dit even ondoordacht gewijzigd hebben. Ging jaren goed tot nu de website is aangepast. Ik zie deze klacht al meer terug in het vodafone forum, echter nog geen oplossing.
90 Reacties 90
Anonymous
Niet van toepassing
Hey _Nadia_

Welke lay-out bedoel je?? De foto erboven is van mvmaastricht. Hij staat wel al in het nieuwe systeem
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Scherp Steven- 🙂 Ik keek inderdaad naar de verkeerde afbeelding, excuses!
Anonymous
Niet van toepassing
Wilde al zeggen mis ik iets of kijk ik verkeerd omdat ik via mijn telefoon reageer 😛 _Nadia_
raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
toch heel apart dat steven- als vodafone medewerker iets anders meld dan _Nadia_ geheel tegenstrijdig.. misschien eens afstemmen dat iedere Vodafone mederwerker dezelfde (lees de werkelijkheid) antwoorden geeft
Anonymous
Niet van toepassing
Als je goed hier boven leest raceduck dan lees je ook dat ze zich verkeken heeft op de foto aangezien deze bij iemand anders hoort. Kan gebeuren is iets menselijks. Hoef je niet over te vallen. Gaat namelijk nergens over
marianne1958

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het sturen van een factuur is niet verplicht, maar als je een factuur stuurt moet deze aan de eisen voldoen. En 1 van deze eisen is het vermelden van de BTW op de factuur.
harrymobiel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Heb enkele weken terug nog eens met de financiele administratie van Vodafone gebeld. Een lieftallige medewerkster attendeerde mij erop dat indien ik een zakelijk account heb, ik de gespecificeerde rekening wel kon downloaden. Laat ik nu voor wat nevenactiviteiten ook een prive KvK nummer hebben, dus ik vertelde haar dat ze dit nummer kon gebruiken mits mijn persoonlijke naam boven de rekening blijft staan, en niet mijn prive bedrijfsnaam. Dit was volgens haar geen probleem. Ik geloofde het niet, te mooi om waar te zijn, echter laat ik het maar proberen dacht ik. Telefonisch geregeld en binnen enkele dagen omgezet .. mooi. Echter waar ik al bang voor was gebeurde. Krijg de rekening thuisgestuurd (niet gespecificeerd, en nog duurder vanwege kosten papieren rek.) en met mijn prive bedrijfsnaam boven de rekening. Dus maar weer met Vodafone gebeld, er moest dus wel de bedrijfsnaam die bij de KvK geregistreerd staat op de rekening. Ik zeg, dan wijzigen we het maar weer terug. Dat kan nu alleen met een papieren document via de post en administratie kosten 14,95 Euro. Grrr ! Maar werd me verteld dat ze druk bezig zijn om toch weer een gespecificeerde *.PDF downloadbare rekening voor particuliere klanten te realiseren. Nou laten we met dit mooie weer posititief blijven denken.
Notaname

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan hoop ik van harte dat ze dat voor half oktober doen. Dan loopt mijn abonnement af.
Mocht Vodafone het dan nog niet voor elkaar hebben dan stapt deze klant van het eerste uur (Libertel) toch echt over naar de KPN.
Wat een arrogantie van dit bedrijf. 😞

Ik kwam er vandaag toevallig achter omdat de bij het afsluiten van het abonnement extra verkregen "Web 1GB Extra" plotseling verdwenen bleek.
De helpdesk wist van niets. Ik ging daarom mijn gedownloadde facturen eens bekijken. Blijken het vanaf januari nutteloze/nietszeggende rekeningetjes te zijn waar ik niets mee kan.

Als kleine zelfstandige werkte het altijd fantastisch, ook genoeg voor de fiscus maar hier kan ik niets mee en een zakelijk abonnement wens ik niet omdat deze ongunstiger zijn.
nico_van_wijk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik begrijp dus dat je een BTW specificatie kunt aanvragen door een formulier op de site in te vullen: https://www.vodafone.nl/support/contact/btw-specificatie/

Hier staat duidelijk vermeld: Je abonnement blijft daarbij onveranderd, maar voortaan zullen de zakelijke voorwaarden op jouw abonnement van toepassing zijn.

Toch vind ik dit eng, ik heb nu een prachtig abonnement SO Vodafone Red-3 met maandelijks 20 euro korting zolang het abonnement blijft lopen. Dit omdat ik al sinds 1938 lid van de club ben :D.

Is het nu wel zeker dat ik dit abonnement blijf behouden? Er zit een document van 35 pagina's bij met de zakelijke voorwaarde, ik kan zo niet snel zien wat het verschil tussen particulier en zakelijk is.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
nico_van_wijk je blijft je abonnement wel behouden maar als je besluit om te verlengen kun je alleen kiezen uit zakelijke abonnementen. Daarnaast zijn daarnaast inderdaad onze zakelijke voorwaarden van toepassen waardoor je bijv. een opzegtermijn hebt van 3 maanden. Om niet voor verassingen te komen te staan raad ik je in ieder geval aan om je te verdiepen in onze zakelijke voorwaarden.
nico_van_wijk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu las ik ergens dat Vodafone bezig is om de BTW weer terug te krijgen op het factuur voor particulieren.

Weet iemand of dit waar is? Misschien kan Vodafone hier iets over roepen?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey nico_van_wijk

Het is zeker intern aangekaart. Of er iets mee gaat gebeuren zal afwachten zijn. Zodra het terug gaat komen ALS het terug komt wordt het zeer zeker hier bekend gemaakt.
nico_van_wijk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,

Hartelijk dank voor je berichtjes. Ik heb inmiddels een klacht ingediend via My Vodafone, misschien helpt dat.

Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om mijn abonnement om te zetten naar een zakelijk abonnement. Ik heb wel de BTW specificatie nodig, anders gaat het mij geld kosten.

Voor mij is de oplossing dan waarschijnlijk om over te gaan stappen naar een andere provider. En dat vind ik erg jammer...

Toch nog een vraag: wat is nu de toegevoegde waarde om geen BTW meer te specificeren, hier worden heel veel mensen verdrietig van....

Gr. Nico
Henk3

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Vodafone_moderator: Zojuist voor de 6e keer NETJES(!) te woord gestaan door de Helpdesk, maar ik ben het echt zat!! Heb zojuist een klacht ingediend, maar nu plaats ik mijn ongenoegen over jullie bureaucratie ook op dit forum.
Te goeder trouw heb ik de SMS-actie voor btw-vermelding opgevolgd en is mijn abo Zakelijk geworden. Ik ben immers Particulier en wilde alleen maar die BTW-vermelding behouden voor incidentele declaraties.
Het werd me achteraf duidelijk dat daarmee diensten/voorwaarden ook zijn gewijzigd en toen ook bleek dat BTW-vermelding ook weer bij Particulieren wordt gedaan, heb ik formulier ingediend om terug te keren naar Particulier.
Dat is inmiddels bijna 4 maanden geleden (terwijl Helpdesk medewerkers zeggen dat het 3-4 weken mutatie-tijd kost)!!!!
Nog nooit heb ik gedoe gehad, maar het irriteert me nu, omdat het wel snel van Particulier naar Zakelijk kon, maar terugkeren om een of andere reden nog steeds niet! De Helpdesk geeft aan dat ze het herkennen, maar zelf niets meer kunnen doen. Wie dan wel?!
Ik ben benieuwd of er nu echt actie ondernomen gaat worden. Ik heb begrepen niet de enige te zijn, dus elke klant met een dergelijke situatie die Heldesk-ers aan het werk houdt, lijkt me toch een dure grap...
Kan IEMAND van Vodafone mij pro-actief op de hoogte houden?
patrickc

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone is een achterlijk bedrijf. Ik heb met mijn bedrijf een abonnement afgesloten en krijg na meer dan een maand eindelijk een reactie op mijn klacht over de btw factuur die ik niet meer ontvang.

"Bij de facturatie van onze particuliere klanten heeft Vodafone ervoor gekozen voor een overzichtelijkere wijze van facturen te kiezen."

En dan noemen ze mij een particuliere klant.

Zodra mijn abonnement afloopt is het einde Vodafone voor mij. Ik ben klaar met de administratieve bende bij dat bedrijf.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey patrickc,

Ik zou eens contact opnemen met de klantenservice om te zien of je contract particulier staat of zakelijk staat. Staat het particulier dan dient het ibderdaad omgezet te worden.

Anonymous
Niet van toepassing
Hey nico_van_wijk

In het filmpje wat ook in dit topic is gepost door Maartje zie je waarom ervoor gekozen is.

BMobileNl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tijd voor de btw aa.gifte. Even de rekeningen downloaden en printen en hoppakee daar gaan we! Zo was het .. Ook bij vodafone. Maar nu moet ik apart om de btw specificatie vragen, daarvoor eerst mijn prive abonnement omzetten naar een zakelijk abonnement. En dan tadaaa dank voor uw aanvraag wij verwerken deze binnen 2 maanden (?!). Als ik dan iig even met iemand wil overleggen hoe ik dat doe met deze aa.gifte moet ik bellen met de klantenservice via 1200, na een hele reeks mogelijkheden eindigt het bandje met de tekst' als u iemand aan de lijn wilt krijgen vel dan met 1201. Inmiddels wel wat kokend bel ik 1201 om weer overladen te worden met mogelijkheden en de keer voor 45 cent per minuut!! waar natuurlijk niet iets tussen zit als; wilt u weten hoe u aan een btw specificatie wil komen of wilt u weten waarom u gedwongen wordt uw abo om te zetten en wat hier de gevolgen van zijn? Ik sta uiteindelijk acht minuten in de wacht om maar gefrustreerd op te hangen. Via twitter krijg ik iig contact maar nog steeds geen oplossing. Ik vind dit erg slechte klantenservice en heb nog steeds geen goede factuur 😞
Notaname

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds hier geen bevestiging gelezen dat VF de gespecificeerde factuur gaat terugbrengen. 😞
Tot half oktober wacht ik het nog af en zo niet dan verlaat ik VF na al die jaren.

Belachelijk dat een kleine virtuele provider als Youfone het wel standaard aanbied en dat ook nog tegen veel lager tarief terwijl een moloch als VF dit botweg weigert nog langer te doen voor zijn klanten. 😞
Het zal niet voor het eerst zijn dat dergelijke arrogantie een bedrijf op termijn vreselijk opbreekt.
dirkgroten

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er wordt vermeld dat je in My Vodafone de gespecificeerde rekening kunt vinden maar waar dan? Ik zie wel een specificatie per rubriek (bijv "Mobile bellen naar buitenland") maar zie geen afzonderlijke gesprekken meer met datum en tijd. Ik heb dit toch echt nodig om bij mijn werkgever te kunnen declareren, zodat duidleijk is dat het om zakelijke telefoontjes gaat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic