harrymobiel

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Gespecificeerde rekening niet meer te downloaden

HELP HELP
Sinds dat de nieuwe vodafone webside gelanceerd is het niet meer mogelijk om een gespecificeere factuur te downloaden. Als je op het PDF icoon drukt bij de pagina "mijn rekeningen" kun je alleen een simpele factuur downloaden met het eindbedrag. Aangezien ik kosten declareer heb ik een gespecificeerde rekening nodig. Hoe dit te doen?
Als je de simpele factuur download komt er wel een bericht in beeld, met de opmerking dat je voor een gespecificeerde rekening moet gaan naar de pagina "www.vodafone.mijnrekeningen" .. echter dan kom ik weer op dezelfde pagina uit. Kan wel de gespecificeerde kosten op het scherm terugvinden (is niet echt overzichtelijk), maar het kan toch niet de bedoeling zijn om maandelijks een hele stapel schermafbeeldingen maken.
Hoe is het toch mogelijk dat ze bij vodafone dit even ondoordacht gewijzigd hebben. Ging jaren goed tot nu de website is aangepast. Ik zie deze klacht al meer terug in het vodafone forum, echter nog geen oplossing.
90 Reacties 90
Anonymous
Niet van toepassing
Hey sander71977,

Waarschijnlijk gaat dat niet terug komen zoals je hierboven al had kunnen lezen. De enige manier is om het letterlijk aan te vragen. Ik snap dat dit vervelend is en dit is al intern aangekaart door verschillende mensen (oa door mijzelf).

Groetjes Stevied86
raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
stevied86 in een eerder door mij geplaatste reactie staan de eisen van de belastingdienst aan facturen, ook aan particulieren. Moeten we echt afwachten tot de belastingdienst vodafone met wetgeving op de vingers gaat tikken??
Anonymous
Niet van toepassing
Hey raceduck,

Ik begrijp heel goed de frustatie van iedereen hier. Zoals je het ook al in eerdere berichten hebt kunnen lezen heb ik het intern aangegeven. Meer kan ik hierin niet betekenen. Een opmerking zoals hier onder plaatsen heeft ook weinig zin. Mocht je een gespecificeerde rekening willen dan kun je het formulier op de website invullen. Zie de link die ik ook al eerder heb gepost. Dan krijg je deze namelijk telkens toe gestuurd. Op dit moment is dat de enige oplossing.

Groetjes stevied86
raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
stevied86 als je klanten wijst op die link wel zo fair te melden dat ze dan van particulier naar zakelijk omgezet worden (apart want dat mag niet van vodafone zonder kvk!)

En dit heeft later impact op abbo verleningen.. eerder issues hierover op het forum gezien dat verlengen dan niet meer makkelijk gaat of soms zelfs helemaal niet!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
raceduck schreef:
@stevied86 in een eerder door mij geplaatste reactie staan de eisen van de belastingdienst aan facturen, ook aan particulieren. Moeten we echt afwachten tot de belastingdienst vodafone met wetgeving op de vingers gaat tikken??
Op grond van de regelgeving van de belasting dienst zijn wij niet verplicht een factuur uit te reiken. Meer informatie hierover staat op de onderstaande link.

Link belastingdienst

Vodafone heeft er voor gekozen om haar particuliere klanten een rekening te verstrekken waarop de kosten inclusief btw staan om het makkelijker en duidelijker voor klant te maken.
patrickc

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben een zakelijke gebruiker en stond ook als zodanig geregistreerd. Maar sinds de nieuwe website kan ik geen gespecificeerde BTW factuur meer downloaden en lijk ik een particuliere klant geworden te zijn. Ik ben al een aantal jaren klant en dit probleem ligt duidelijk bij jullie. Ik heb contact gezocht via de mail op jullie website maar daar komt na 7 dagen nog steeds geen enkele reactie op. Graag de bende in jullie administratie oplossen.
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
wat vervelend om te horen

helaas kunnen we je hier op het forum niet helpen om dat wij geen toegang hebben tot je gegevens ivm je privacy
het enigste wat ik je kan adviseren is om even contact op te nemen met de klanten service dit kan op verschillende manieren die vind je hier https://www.vodafone.nl/support/contact/


Anonymous
Niet van toepassing
Hey patrickc en patjuhw

De Btw specificatie kun je opvragen via de volgende link https://www.vodafone.nl/support/contact/btw-specificatie/
Hiervoor hoef je niet perse contact op te nemen met de klantenservice.

Het is mogelijk om je rekeningdetails uit te printen via My Vodafone! Doorloop de onderstaande stappen in je My Vodafone account om de verbruiksspecificaties uit te printen:

  • Ga naar Rekeningen
  • Selecteer de gewenste Rekening
  • Ga naar Details van je Rekening
  • Klik op Toon Details
  • Klik op Specificaties
  • Stel eventueel filters in en klik op Gegevens tonen. Gesprekken en sms’jes worden afzonderlijk weergegeven.
  • Klik met de rechtermuisknop op je rekening details
Kies Print en print het bestand. Tadaa!
Mocht je over het bovenstaande nog vragen hebben dan hoor ik het graag of je kunt hier klikken.

Groetjes Steven
patrickc

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al contact gezocht met klantenservice maar die antwoorden niet.

En ik vind het belachelijk dat ik dit probleem zelf op moet lossen. Ik heb mijn KVK e.d. opgegeven bij het afsluiten van mijn ZAKELIJKE abonnement. Er zit duidelijk iets fout op de website of in jullie administratie. De factuur van 3 maanden geleden was wel nog correct. Sinds de nieuwe website niet meer.

Ik ben vast niet de enige met dit probleem. Moeten al die mensen opnieuw een BTW specificatie aanvragen?

Anonymous
Niet van toepassing
Helaas wel patrickc,
Het is helaas op dit moment kun je de twee opties toepassen die ik uitgelegd heb. Vodafone heeft er voor gekozen om alles te verrnieuwen en daar zit ook deze verandering bij in. Ik denk niet dat daar binnenkort verandering in komt.

Groetjes Steven
Anonymous
Niet van toepassing
http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Gespecificeerde-rekening-niet-meer-te-downloaden/m-p/237269...

Hier vind je meer informatie daarover. Tevens staat er een filmpje waarom vodafone gekozen heeft voor de verandering eneen link betreft de rekening specificatie etc
Groetjes Steven
grootpa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
> Op grond van de regelgeving van de belasting dienst zijn wij niet verplicht een factuur uit te reiken.

Maar ALS u WEL een factuur uitreikt, dan moet die factuur aan een aantal wettelijke eisen voldoen waaronder de vermelding van het BTW bedrag (en waarschijnlijk ook het BTW tarief en het bedrag waarover BTW is berekend).

Zelfs bij automatische afschrijving moet het BTW bedrag vermeld worden:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administrati...

(edit: citaat belastingdienst website:
"...of gegevens aan de hand waarvan dit berekend kan worden, zoals het totaalbedrag en het btw-tarief")
mvmaastricht

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat ik mis is de mogelijkheid om een pdf IN DE APP te kunnen inzien, of, beter nog, te kunnen doorsturen. Ik wil niet op de reguliere website moeten hoeven inloggen om dat te kunnen doen.
Alleen al een 'doorsturen' knop zou mooi zijn: dan kan ik hem naar m'n online boekhoudsysteem doorsturen en zou dat alles enorm vergemakkelijken! Als je dan ook jog een standaard e-mailadres zou kunnen invoeren, zou dat helemaal mooi zijn!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
mvmaastricht

Bedankt voor je feedback, ik ben alleen bang dat dit idee voorlopig niet toegepast gaat worden. Er is een bewuste keuze gemaakt om vanaf nu de specificaties alleen zichtbaar te maken op de website. Die mogelijkheid is er nog niet in de app. Je kunt in My Vodafone wel ervoor kiezen dat je de rekening standaard per e-mail wilt ontvangen. Je krijgt dan wel alleen de PDF met de samenvatting van de kosten inclusief BTW. Zou dat voor nu ook voldoende zijn?
mvmaastricht

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik begrijp het. Jammer op zich, maar ik heb idd net ontdekt dat het mogelijk is om automatisch de pdf te laten toesturen naar een zelf te bepalen e-mailadres.
Daar heb ik nu het adres van mijn online boekhoudpakket ingevuld. Als dit idd goed gaat werken zou dat perfect zijn, want dan gaat de verwerking bijna automatisch, helemaal als het factuurnummmeer vermeld is in de naam van de pdf!
Dank voor het antwoord!
harrymobiel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wat een ellende bij Vodafone. Men heeft er voor gekozen om het transparanter te maken? Echter een particulier die een PDF van zijn rekening wil downloaden, zal dit meestal doen om de specificaties. Heeft die de specificaties niet nodig, dan kan die de kosten wel op zijn bankafschrift zien en zal die over het algemeen niets downloaden bij Vodafone. M.a.w. die nieuwe weg die Vodafone is ingeslagen was misschien een leuk klusje voor de IT afdeling van Vodafone maar het funktionele is weg. Nadelen die ik merk sinds de nieuwe Vodafone website gelanceerd in januari 2015:
* Geen gespecificeerde rekening meer te downloaden
* Vodafone App voor windows phone werkt niet meer (was makkelijk om in het buitenland aantal overgebleven MB's te raadplegen.
* Als je informatie nodig hebt (waarvoor je zo'n website bezoekt) dan heb je er nu vele muisklikken voor nodig om de benodigde informatie te verkrijgen. Dit kon voorheen veel sneller en logischer.
Begin er nu een beetje genoeg van te krijgen (vooral gebeuren rond die gespecificeerde rekening) en verwacht van Vodafone toch een betere service (Heb al 10 jaar een abonement met maandelijkse kosten tussen 200 en 400 euro).

mvmaastricht

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Je kunt wellicht ook instellen dat je rekening voortaan wordt toegestuurd? Hoef je niks meer te doen, en met een e-mailregeltje verzamel je de pdfjes in een aparte map. Of je vult een e-mail-to-dropbox adres in.

raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Leuk dat er dus verschillen zitten tussen my Vodafone bij de een en my Vodafone bij mij
Maar ik heb dus niet het menuitem om de rekening per email te laten opsturen.

Wanneer maken ze my Vodafone eens af en voor iedere klant gelijk?!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey raceduck,

Waarschijnlijk sta jij nog in het oude systeem waardoor je dit niet kan aanpassen. Het overzetten van klanten naar het nieuwe systeem gaat in batches om de zoveel tijd. In jouw geval om de rekening per mail binnen te krijgen dien je contact op te nemen met de klantenservice.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
raceduck, bedankt voor je feedback! Even een opmerking over het bericht van Steven-: Aan de lay-out van je afbeelding te zien sta je al in het nieuwe systeem. Het is momenteel niet mogelijk om een specificatie per e-mail te krijgen of om je specificatie als pdf-bestand te downloaden, ook niet als je contact opneemt met de klantenservice. Je kunt de rekeningdetails wel inzien als je via de website inlogt op My Vodafone. Helaas is er momenteel geen alternatief. Of dat er in de toekomst wel komt kan ik nog niet zeggen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic