harrymobiel

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Gespecificeerde rekening niet meer te downloaden

HELP HELP
Sinds dat de nieuwe vodafone webside gelanceerd is het niet meer mogelijk om een gespecificeere factuur te downloaden. Als je op het PDF icoon drukt bij de pagina "mijn rekeningen" kun je alleen een simpele factuur downloaden met het eindbedrag. Aangezien ik kosten declareer heb ik een gespecificeerde rekening nodig. Hoe dit te doen?
Als je de simpele factuur download komt er wel een bericht in beeld, met de opmerking dat je voor een gespecificeerde rekening moet gaan naar de pagina "www.vodafone.mijnrekeningen" .. echter dan kom ik weer op dezelfde pagina uit. Kan wel de gespecificeerde kosten op het scherm terugvinden (is niet echt overzichtelijk), maar het kan toch niet de bedoeling zijn om maandelijks een hele stapel schermafbeeldingen maken.
Hoe is het toch mogelijk dat ze bij vodafone dit even ondoordacht gewijzigd hebben. Ging jaren goed tot nu de website is aangepast. Ik zie deze klacht al meer terug in het vodafone forum, echter nog geen oplossing.
90 Reacties 90
-aad-

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben ook benieuwd of dit terug komt. Tot en met maart kon ik met mijn oude abonnement alles makkelijk inzien, dat is er niet meer bij. Jammer. Toch wel een minimumvereiste wat mij betreft. Rondzoeken op de website kan niet de bedoeling zijn. Als de gegevens er zijn waarom dan niet gewoon in een pdf. Slecht testwerk van die nieuwe omgeving.
Suzeb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Vodafone,
Ten eerste vind ik deze 'vernieuwde' site niet erg handig. Misschien is het mijn leeftijd wat mij belemmert want ik begrijp al jaren dat websites en computer software zijn meer gericht op iemand tussen 18 en 35 jaar. Ik val niet in dat leeftijd categorie maar kom een heel eind met Internet gebruiken eveneens veel verschillende websites.

Ik stoor mij momenteel aan de feite dat Vodafone stuurde ineens en ongevraagd een sms dat mijn rekening stond klaar terwijl ik al jaren een email bericht ontvang.
Mijn mobiel wordt alleen gebruikt voor bellen, gebeld worden en sms's verzenden en ontvangen.
Ik heb bewust gekozen hem NIET te gebruiken voor Internet doeleinden want ik heb een PC, laptop EN tablet hiervoor!
Ik heb veel te veel tijd gespendeerd mijn rekening vorige week op te zoeken en controleren maar kreeg steeds 'OEPS' in mijn scherm te zien. De 'storing' is inmiddels opgelost. Niet erg handig Vodafone – eerst een sms sturen en vervolgens kan een klant toch niets op de website vinden wegens een storing uwe kant!!

Wat ik wel mis bij mijn rekening zijn de specificaties wat ik altijd kon uitprinten voor mijn administratie. Ze zijn wel online te zien maar worden niet in de pdf meegenomen om mijn rekening uit te printen.
En ik zoek me rot op de zogenaamde vernieuwde Vodafone site!

Beste Vodafone - if it ain't broke then don't fix it!!

Ik weet zeker dat ik ben niet de enige 60+ klant en vraag me af hoe de anderen hebben gereageerde op de veranderingen. Ik kan hier licht over een vorm van discriminatie praten want alles is en moet tegenwoordig verricht aan tieners en mensen onder 30 jaar leeftijd.
Beste Vodafone – hebben jullie het niet door dat wij wat ouderen hebben vaak veel meer geld voor onze abonnementen en kosten dan iemand van 20 jaar?
Bij veel websites mag men zelf kiezen voor email, sms of gewone ouderwets post voor berichtgevingen. Komt dat ook bij de Vodafone site?

Hopelijk wordt een antwoord op mijn vragen via email gestuurd en niet via sms!!

Vriendelijke groet,
Sue
En ben ik nu alleen in dat ik een factuur INCLUSIEF specificaties elk maand wil uitprinten? Als boekhoudster voor over 35 jaren was ik niet anders gewend en wil mijn administratie niet alleen op een scherm zien.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Sue,

Ik ben het met je eens hoor. Maar het heeft niets met leeftijd te maken. Veel particuliere klanten willen een uitgebreide faktuur hebben, met BTW-specificatie. Dit omdat zij de rekening declareren bij hun werkgever (of als zzp-er) . En een werkgever / zzp-er heeft die BTW-specificatie nodig om de BTW te kunnen terug vorderen van De Belastingsdienst.

Je bent niet de enige die klaagt over deze veranderingen.
De factuur-specificatie raadplegen en afdrukken, is inmiddels wel mogelijk.
Volg daarvoor alle stappen op van moderator MelH in dit topic.
Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Via-My-Vodafone-je-verbruiksspecificaties-uitprinten/td-p/2...

Succes!

Netwerker
JennJJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,

Met de zoekfunctie kon ik niet een dergelijk onderwerp vinden. (Hoe kun je rekeningdetails oude maanden inzien die voorheen op nota stonden?)

Ik vond het fijn dat je op je rekening de details van het gebruik van de voorafgaande maand kon zien.
(Dus nota april, gebruikdetails maart).
Nu lijkt dat niet meer te kunnen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nu alsnog mijn verbruik van februari, maart en binnenkort april etc. op detailniveau kan krijgen zodanig als voorheen op de rekening per pdf?

Alvast zeer hartelijk dank.
SWZ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is erg triest bij Vodafone. Ook ik heb dit probleem. En ondanks het invullen van het formulier voor aanvraag voor factuur met BTW specificatie, ontvang ik nog steeds geen BTW specificatie. Hoe zielig is Vodafone. Nog een paar maanden dan expireert mijn contract en ga ik -na 15 jaar- weg bij Vodafone!!
Hubert

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone kom op.... Hoe moeilijk kan het zijn? Zet gewoon de BTW op de factuur. Al 15 jaar heeft de BTW altijd netjes op de factuur gestaan. Sinds 2 maanden is deze verdwenen. Ook ik heb vorige maand een formulier ingevuld om voortaan de BTW op de factuur te krijgen, zonder succes. Ja ik heb een particulier abonnement, deze wordt echter door de werkgever betaald. Er moet dus een BTW specificatie op de factuur komen!
mirakels

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook grote problemen met de facturen.
Ik heb op 16 april een klacht ingediend via 'mijn vodoafone' Tot nu to nog geen enekele reactie!

Laat wel zien hoe Vodafone over zijn klanten dnekt.

Ook een ander probleem, dat ontvagnst in beaalde gebeiden 0,0 is terwijl de dekkingskaart aangeeft dat er volop ontvangst is op 4G, wordt gewoon van de hand gedaan met opmerkginen dat het aan het huis ligt, of dat je maar versterkers moet kopen. Tuurlijk, ga weer terug naar de 90-er jaren met een zwaare 'draagbare' telefoon op mijn rug.

Nog een half jaartje dan zit mijn contract er weer op, Jammer, huidige contract en de oude facturering was perfect voor mij, maar met dee nu waardeloze facturen en ontvangstproblemen heb ik daar niets meer aan.

Kennelijk weer een nieuwe stroming in de marketing, of een neiuwe marketing manager die zijn plasje kwijt moest om zijn 'waarde' te bewijzen.
janopvoda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb dit probleem gemeld, maar geen respons van vodafone op wat onbruikbare tips van moderators na. En veel berichten van mensen die blijkbaar net als ik, oplossingen zoeken op momenten dat Vodafone verkiest telefonisch niet bereikbaar te zijn. Wat kan nu het probleem zijn om gewoon weer de oude downloadbare pdf met volledige specificaties weer beschikbaar te maken? Als dit zo blijft wordt mijn abonnement NIET verlengd.
OttoH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wellicht nutteloos voor andere klanten, maar in de hoop dat Vodafone wakker wordt: Voor het declareren van telefoonkosten bij de werkgever heb ik een gespecificeerde rekening nodig! Ik heb eind vorige maand lang met een medewerker van Vodafone hierover gecommuniceerd, totdat die zei (waarschijnlijk om van mij af te zijn) "we zijn er mee aan het werk". Maar ook deze maand zie ik geen gespecificeerde rekening.
Dit getuigt wel weer van grote klantonvriendelijkheid bij grote bedrijven. Wel geld ontvangen, maar niet bereikbaar zijn voor klanten (behalve een callcenter medewerker die niets kan zeggen). Ik zit vast aan een contract wat ik nooit zou hebben afgesloten als ik vooraf had geweten dat deze service zou gaan verdwijnen. Korte termijn klantenbinding. Waardeloos! Erg frustrerend, zeker ook omdat het ze daar bij Vodafone geen bal interesseert (lijkt het).
janvf

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb hier last van.

Mijn vraag is echter: is dit alleen zo bij de particuliere of ook bij de zakelijke abonnementen?
Als dit bij de zakelijke abos wel goed geregeld is, kan dit gebeuren voor VF natuurlijk een prima manier zijn om gebruikers te 'stimuleren' om een duurder zakelijk abonnement te nemen 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo allemaal,

Het aanpassen van de facturen is een bewuste keuze geweest, dus dit zal niet op korte termijn worden teruggedraaid. Iedereen die toch een BTW specificatie nodig heeft kan dit aanvragen. Zie deze link


Wel is het nog steeds mogelijk om de kosten gespecificeerd te zien, alleen zie je deze zoals ik eerder al aangaf dus niet meer in één PDF bestand. Je ziet alle gespecificeerde kosten in je My Vodafone account. De informatie is er dus nog steeds, ook voor degenen die specifiek de kosten willen declareren bij hun werkgever.


JennJJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit is wat ik vanaf nu doe. Helaas is het omslachtig, dus ik houd mij aanbevolen voor (betere / snellere) suggesties.

Ga naar:
- rekeningen;
- klik op betreffende abonnementsmaand;
- klik op "de details van je rekening";
- klik achter jouw naam op "toon details";
- klik op de zwarte knop met witte letters ongeveer onderaan met de tekst "specificaties";

Vervolg voor gesprek-verbruiksinformatie:
- selecteer bij het 1e selectievak "gesprekken";
- selecteer bij het 2e selectievak wat voor jou van toepassing is: "binnen en buiten bundel' / "binnen bundel" / "gedeeltelijk binnen bundel" / "buiten bundel";
- selecteer bij het 3e selectievak wat voor jou van toepassing is: "alle gespreksduren" / "korter dan 1 min" / "tussen 1 en 5 min" / "tussen 5 en 15 min" / "langer dan 15 min";
- selecteer bij het 4e selectievak wat voor jou van toepassing is: "alle bedragen" / "€ 0 - € 1" / "€ 1 - € 5" / "€ 5 - € 10" / "€ 10 en meer";
- kies "gegevens tonen"

Vervolg voor berichten-verbruiksinformatie:
- selecteer bij het 1e selectievak "berichten";
- selecteer bij het 2e selectievak wat voor jou van toepassing is: "binnen en buiten bundel' / "binnen bundel" / "gedeeltelijk binnen bundel" / "buiten bundel";
- selecteer bij het 3e selectievak wat voor jou van toepassing is: "alle bedragen" / "€ 0 - € 1" / "€ 1 - € 5" / "€ 5 - € 10" / "€ 10 en meer";
- kies "gegevens tonen"

Vervolg voor internet-verbruiksinformatie:
- selecteer bij het 1e selectievak "gesprekken";
- selecteer bij het 2e selectievak wat voor jou van toepassing is: "binnen en buiten bundel' / "binnen bundel" / "gedeeltelijk binnen bundel" / "buiten bundel";
- selecteer bij het 3e selectievak wat voor jou van toepassing is: "alle volumes" / "minder dan 100kb" / "tussen 100 en 500 kb" / "tussen 500 en 5000 kb" / "meer dan 5000kb";
- selecteer bij het 4e selectievak wat voor jou van toepassing is: "alle bedragen" / "€ 0 - € 1" / "€ 1 - € 5" / "€ 5 - € 10" / "€ 10 en meer";
- kies "gegevens tonen"


Let op of er links onderaan meerdere pagina's beschikbaar zijn en druk vervolgens per pagina af (ik doe dat met PDF Writer).

Maarten_B

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom is het voor Vodafone moeilijk om de specificatie beschikbaar te stellen. Klaarblijkelijk is alle info beschikbaar, maar moet je 20 keer doorklikken en/of screendumps gaan maken.

Geef op zijn minst de mogelijkheid om een PDF te maken / danwel de hele boel te downloaden. Format is dan niet eens belangrijk, als de gegevens maar enigszins leesbaar zijn.

Hoe moeilijk kan dit zijn.
Ik wil niet verkassen naar een andere provider (KPN levert keurige staatjes), maar dit zou wel een reden kunnen zijn.

Met vriendelijke groeten
Maarten
Anonymous
Niet van toepassing
Hey maarten_B

Voor een gespecificeerde rekening kun je contact opnemen met de klantenservice via https://www.vodafone.nl/zakelijk/support/contact/btw-specificatie/
Zij kunnen jouw hiermee verder helpen.

Zoals Maartje al aangaf is dit een bewuste keuze geweest van Vodafone om de rekening op de nieuwe manier te weergeven naar de klanten toe. Intern heb ik dit al van de week aangegeven dat hier op het forum er best veel over gezegd wordt. Het is nu afwachten in de hoop dat ze of er iets mee gaan doen.
Dit is tevens ook het enige wat ik hierin kan betekenen voor jullie.

Groetjes Stevied86

SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Maar wat besparen jullie ermee? Die PDFjes hoeft Vodafone niet te printen en zijn voor de klant heel handig. Ik snap die vernieuwingsdrang waarbij goed werkende functionaliteiten gesloopt worden niet. Daarna wordt nog gezegd dat dit bewust gedaan is ook. Elke keer het 'wachtcirkeltje' om de hippe site weer door te laden naar het volgende stukje gegevens. Je gaat niet voor de lol je verbruik na op deze manier. Op een gegeven moment is het frustrerend genoeg om verder te kijken.

Ik zou me ook eens wat drukker maken over tariefstellingen. Onlangs met loyalty gebeld, maar abonnementen moeten minstens 40 euro/maand opbrengen heb ik het idee. Veel bellen + weinig MB's is iets wat je niet kan kiezen zonder aan een duur abo met 3 GB data vast te zitten. Bij een tariefstelling als Tele2 (maandelijks opzegbaar, onbep. bellen en 500MB data voor 16 euro) komt Red niet eens in de buurt, ook niet met F&F.
Emmy38

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Helemaal eens met SenorSjon.
Wat is het doel van de ingrijpende wijzigingen van de weergave van verbruik en facturen? Wat is de meerwaarde? Wat levert het Vodafone op? Kennelijk een heleboel omdat wordt aangegeven dat het een bewuste keuze is geweest van het management.
Misschien handig om daar wat meer over te vertellen. Als je als klant weet dat het een zeer noodzakelijke wijziging was omdat [reden] dan kan hier misschien nog wat begrip voor worden opgebracht...

Maartje en stevied86: ik snap dat jullie in dit geval slechts de "messengers" zijn, maar misschien dat het management jullie - ter ondersteuning - daar iets over kan vertellen? Zodat dit ook aan de klanten ter extra verduidelijking kan worden doorgegeven? Want tevreden klanten, daar gaat het toch uiteindelijk om??

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Emmy38

We leggen in een video uit waarom we deze wijzigingen hebben doorgevoerd: https://www.vodafone.nl/vernieuwing/ Misschien vind je daar het antwoord op je vraag.
sander71977

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gemakkelijker en transparater? Helaas!
- De specificatie staat niet meer bij mijn rekening, dus waar is de (oude vertrouwde) transparantie gebleven?
- Schermafbeeldingen printen naar XPS (PDF zit niet standaard in Windows) is absoluut niet gemakkelijker!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey sander71977

Mocht je een gespecificeerde rekening willen ontvangen dan kun je die hier aanvragen: https://www.vodafone.nl/zakelijk/support/contact/b​tw-specificatie/
Groetjes Stevied86
sander71977

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wanneer is deze specificatie weer te downloaden? Ze worden online 1 jaar bewaard, daar waar ik ze minimaal 5 jaar wil bewaren. De transparantie en het gemak zijn nu totaal weg!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic