harrymobiel

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Gespecificeerde rekening niet meer te downloaden

HELP HELP
Sinds dat de nieuwe vodafone webside gelanceerd is het niet meer mogelijk om een gespecificeere factuur te downloaden. Als je op het PDF icoon drukt bij de pagina "mijn rekeningen" kun je alleen een simpele factuur downloaden met het eindbedrag. Aangezien ik kosten declareer heb ik een gespecificeerde rekening nodig. Hoe dit te doen?
Als je de simpele factuur download komt er wel een bericht in beeld, met de opmerking dat je voor een gespecificeerde rekening moet gaan naar de pagina "www.vodafone.mijnrekeningen" .. echter dan kom ik weer op dezelfde pagina uit. Kan wel de gespecificeerde kosten op het scherm terugvinden (is niet echt overzichtelijk), maar het kan toch niet de bedoeling zijn om maandelijks een hele stapel schermafbeeldingen maken.
Hoe is het toch mogelijk dat ze bij vodafone dit even ondoordacht gewijzigd hebben. Ging jaren goed tot nu de website is aangepast. Ik zie deze klacht al meer terug in het vodafone forum, echter nog geen oplossing.
90 Reacties 90
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
Goede avond @harrymobiel,

wellicht heb je veel aan deze link:https://www.vodafone.nl/vernieuwing/

De rekening analyse kan je aanvragen indien je op de betreffende rekening klikt. Ook aan dezijkant kan staan bekijk specificatie.

Indien je de btw specificatie bedoeld dien je een KvK nummer door te geven aan Vodafone.

Groetjes,
daims
*moderator edit: tag gefixt*
renebroerze

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ja ik heb dit probleem dus ook direct naar vodafone gebeld met de vraag waar ik een gespecificeerde rekening kan downloaden. dit is volgens de medewerker under construction. MAAR of het nog ondersteund zal worden in de toekomst wist hij niet. Vodafone vindt het niet noodzakelijk, ik heb uitgelegd dat dit echt niet kan. aangezien ik mijn telefoon ook zakelijk gebruik, en mijn werkgever de nota netjes zal betalen indien een gespecifeceerde rekening aan mijn declaratie vast zit. de medewerker begreep dit en zal een notitie vermelden over een paar weken maar even terugbellen. anders moet ik vodafone maar verlaten. naar een provider die wel gespecifceerde nota's aanbied.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@renebroerze

Er is wel nog een specificatie beschikbaar, alleen zie je deze niet meer in één PDF bestand. Je ziet de specificatie nu in My Vodafone zelf.
marianne1958

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb inmiddels hele discussie met Vodafone. Ben particuliere klant, maar declareer kosten bij werkgever. Dus wil graag BTW vermeldt zien op factuur. Zij weigeren dit! Terwijl een factuureis in Nederland is, dat in ieder geval het BTW-bedrag vermeldt staat op factuur. Zij doen dit alleen voor zakelijke klanten met KvK. Dus alle particulieren, die hun rekening declareren bij werkgever worden genegeerd.

Wij gaan naar KPN. BTW vermelding was daar met 1 sms "BTW aan" geregeld. Ook voor particulieren!!

Wie denken ze dat ze bij Vodafone zijn!
harrymobiel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ja, misschien de juiste beslissing als Vodafone doorgaat met klantje pesten. Enigste wat me nog bij Vodafone houd is het internationale netwerk (ik reis veel). Anders was ik ook zonder al deze discussies overgestapt naar KPN.
harrymobiel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Op dit forum komen Vodafone medewerkers steeds met het antwoord dat een gespecificeerde rekening op de site te zien is. Dat hebben al die personen die dit probleem hebben waarschijnlijk al lang ontdekt. Echter het werkelijke probleem is de mogelijkheid van het DOWNLOADEN van een gespecificeerde rekening. Dit kon t/m januari 2015 echter momenteel plotseling niet meer mogelijk.
marianne1958

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Harry,

Wij zitten ook heel veel in buitenland. Je wil niet weten voor welk bedarg wij jaarlijks aan rekeningen ontvangen. Daarom verwacht ik ook wel enige service van Vodafone, maar dat geven ze niet.

Dan nemen we afscheid.....


Emmy38

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ook al is mijn belang minder omdat ik geen gespecificeerde rekeningen hoef te overleggen aan een werkgever; ik vind het een enorme achteruitgang in de service van Vodafone dat het nu een zoekplaatje is geworden om de specificaties van je internetgebruik en belgegevens e.d. op je scherm te krijgen. Je blijft klikken, en hetgene wat je uiteindelijk te zien krijgt op je scherm is veel onduidelijker en onoverzichtelijker dan eerst.

Terwijl er tot en met januari 2015 een prima systeem was, nl. één rekening met alles erop en eraan in pdf-formaat, die met een eenvoudige druk op de knop te downloaden was.
Het is me nog steeds volkomen onduidelijk waarom dit gewijzigd is. Wat is het nut hiervan?
Ikbenerook

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
marianne1958 schreef:
Heb inmiddels hele discussie met Vodafone. Ben particuliere klant, maar declareer kosten bij werkgever. Dus wil graag BTW vermeldt zien op factuur. Zij weigeren dit! Terwijl een factuureis in Nederland is, dat in ieder geval het BTW-bedrag vermeldt staat op factuur. Zij doen dit alleen voor zakelijke klanten met KvK. Dus alle particulieren, die hun rekening declareren bij werkgever worden genegeerd.

Wij gaan naar KPN. BTW vermelding was daar met 1 sms "BTW aan" geregeld. Ook voor particulieren!!

Wie denken ze dat ze bij Vodafone zijn!
Ik lees van veel mensen hier dat zij gaan overstappen naar een andere aanbieder. Maar je zult toch gewoon je contract moeten uitdienen? Of is dit een reden om je contract te kunnen ontbinden?
doesjmobiel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
JA, ik dus ook zo'n verhitte discussie met een onuistaanbare dame die aangaf dat ik in november vorig jaar een sms heb ontvangen met daarin alle wijzigingen die doorgevoerd zouden worden. Niet dus, in december alleen maar een sms met daarin een link naar vodafone.nl/vernieuwing, maar daar wordt NIET gezegd of geschreven dat particulieren helemaal geen BTW meer op hun factuur kunnen krijgen, ze geven alleen aan dat vanaf nu de factuur inclusief BTW zal zijn.
Ook zie ik nergens staan dat men eenzijdig en ongevraagd de adressering op mijn factuur ging wijzigen (ook ik declareer mijn particuliere abonnement, zoals vele anderen, bij mijn werkgever) en ik heb keurig op 9 december JA en het KvK nummer ge-sms-ed naar 1212 en daar ook een bevestiging van ontvangen.
Echter, nu dus zo'n nieuwe factuur ZONDER btw en met een regel minder in de adressering.
Met de dame kon ik verder geen normaal gesprek meer voeren want zij dreef mij tot wanhoop, helemaal toen ze zei dat ze mijn sms met JA en KvKnummer niet hebben ontvangen... lekker hoor Vodafone! Power to you...????
doesjmobiel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, zó gespecificeerd is het nou ook weer niet, je kunt zien op welke datum je de kosten hebt gemaakt en welke kosten het zijn (EXCLUSIEF BTW) maar NIET naar welk nummer!!!!
Emmy38

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het is mogelijk om de gebelde nummers te zien, maar het is behoorlijk omslachtig!
En zoals ik al eerder aangaf: onbegrijpelijk waarom dit veranderd is omdat het gewoon goed werkte tot en met januari jl.!!
Ga naar:
- Rekeningen
- Kies de gewenste maand
- Klik op "hoe is mijn rekening opgebouwd"
- Klik op "toon details".
Hier moet je vaak meerdere keren op klikken, omdat je de ene keer alleen de opbouw van je abonnementskosten te zien krijgt, en de andere keer ook de gebruikskosten.
- "Gebruikskosten": je kan kiezen uit gesprekken, berichten en internet.
- Klik op "Gesprekken"
Je hebt nu de keuze uit "mobiel bellen naar mobiel", "voicemail afluisteren" en "mobiel bellen naar vaste nummers". Bij alledrie heb je ook de keuze tussen kosten binnen je bundel en buiten je bundel.
- Klik bijvoorbeeld bij "mobiel bellen naar mobiel" op binnen bundel.
Je krijgt nu een overzicht te zien met info over datum-begintijd-nummer-land-gespreksduur-kosten. (kosten excl. BTW!!)
Dit overzicht kan je selecteren en in een Worddocument plakken. Links in het scherm staat een menu om ook gesprekskosten buiten bundel etc. op je scherm te krijgen.

Heb je alle gegevens nodig voor declaratie dan ben je dus wel even bezig!!
Het is een soort belastingdienst; leuker kunnen we het niet maken en makkelijker zeker weten van niet!
EelcoE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor mij geldt precies hetzelfde. Echt onvoorstelbaar dat Vodafone hier zo makkelijk mee omspringt. Ik ken nog iemand die hierdoor ook het schip in gaat, gebruikt haar Vodafone toestel ook voor haar eigen zaak, en door het ontbreken van de BTW specificatie valt dit nu ook niet meer bij de Belastingdienst aan te geven.

Vodafone zo 2 klanten kwijt - maar dat boeit ze blijkbaar niet.


raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ook ik had dit al opgemerkt

In een langdurige soap met webcare via facebook kwam de medewerker die eerst deed of er niks veranderd was, later dat je met 1 klik het kan zien op my vodafone. Uiteindelijke verhaal was dat hij ca 2 uur bezig is geweest uit te zoeken hoe je online (nog steeds geen PDF) met heel veel klikken en doen iets kan zien.

Echter ik blijf erbij ik wil een volledige factuur als PDF. Dat die niet meteen er staat maar dat je deze zelf aan kan maken is ook goed. Heb ook de BTW vermelding nodig op een particulier abonnement.

Misschien moet Vodafone even op de site van de belastingdienst kijken waaraan een factuur moet voldoen

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administrati...


EelcoE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Particulier - maar dat zou er in mijn ogen niet toe moeten doen. Als ik als particulier mijn kosten bij mijn werkgever wil declareren, moet ik een gespecificeerde rekening incl. BTW overleggen.
apple4ever

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@raceduck & @EelcoE je moet de site van de belastingdienst iets beter doornemen.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administrati...

"Wie zijn verplicht te factureren? Goederen en diensten aan particulieren. Verkoopt u goederen of diensten aan particulieren? Dan bent u niet verplicht een factuur uit te reiken."

dus je kunt blij zijn dat vodafone uberhaupt een factuur stuurt. als ik de regels van belastingdienst volg is dit namelijk niet verplicht.
WillemD

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net bij de fodafone winkel geweest voor dit verhaal.
Die hebben gebeld met hun achterban.
Het blijkt een probleem te zijn bij de omzetting van het oude systeem naar het nieuwe.
Volgens hun wordt de factuur met btw en gespecificeerd per post verstuurd voor deze maand.
Volgende maand zouden de rekeningen zoals we gewent waren weer te downloaden.
Eerst zien en geloven natuurlijk, maar het klinkt als opgelost.

Mvg Willem
svermeulen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het ook erg vervelend dat ik geen gespecificeerde rekening meer kan printen. Ik deel de account met de mijn dochter dus je kunt je voorstellen dat ik graag wil zien wat zij moet terugbetalen aan mij... Bovendien worden er nogal eens fouten gemaakt door Vodafone op de rekeningen, hoe moet ik dat nu controleren?

Misschien als we allemaal IEDERE WEEK om een gespecificeerde rekening als pdf gaan vragen dat Vodafone dan snapt hoe belangrijk het is?

Groeten, Sandra
lignj00

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik mis de gespecificeerde rekening om in pdf formaat te kunnen downloaden. Zou Vodafone even kunnen aangeven, of dit inderdaad maar tijdelijk is voor één maand? Het is toch vrij onbegrijpelijk, zeker gezien de aandacht die ze kregen in Kassa over datagebruik. Je wilt gewoon op een eenvoudige manier inzicht kunnen hebben in je gebruik.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic