nielsvdborn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geselecteerde netwerk niet beschikbaar - HELP

Hallo,

Ik kan geen netwerk krijgen op mijn samsung galaxy s3. Ik kan dus niet bellen en internetten.

Ik heb geprobeerd:

Ik heb de handmatige internetverbindingswizard doorlopen, alles correct ingevuld.

Heb de batterij er uit gehad en weer er in gedaan, sim kaart er uitgehaald en in gedaan.

Heb een systeemherstel gedaan, alles staat zoals af fabriek nu. Steeds geen verbinding.

Ben naar een andere plek gereden waar normaal goede verbinding heb.

Heb mobiele data aanstaan, vliegtuigmodus aan- en uit gedaan, roaming aan kan wel drie netwerken vinden: Hollandsnieuwe, T-Mobile NL en NL KPN maar kan met geen enkele verbinding maken. Niet handmatig en niet automatisch.

Ook heb ik mijn Samsung opgestuurd naar om er naar te laten kijken, uiteraard werd er gezegt dat alles weer werkte (niet dus!), en aangezien ik hem niet nog een aantal weken kwijt wil om er later achter te komen dat alles voor niets was doe ik dus liever niet meer!

Ook kent de klantenservice onderhand ook mijn naam wel aangezien ik daar standaart even een babbeltje mee maak over ditzelfde probleem (nog geen oplossing).

Ook de gegevens van de toegangspunten kan ik wel dromen onderhand. Dit zal het dus ook niet zijn.

Ik heb een ander SIM-kaart in mijn mobiel gedaan, tot verbazing werkte bij deze SIM-kaart alles prima! Dus het zit hem niet in de Samsung..

Als ik nog iets vergeten ben, ga er maar vanuit dat ik het geprobeerd heb.

Pluspunten:

Om de zoveel tijd maakt mag ik gebruik maken van een minimaal aantal mb's, maar hier mag ik niet teveel van gebruiken want dan komt het bekende "geennetwerk" symbooltje weer tevoorschijn. Ik mag hopen dat dit eens in de week gebeurd.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is om dit voor eens en altijd op te lossen!

Met vriendelijke groet,
Niels

5 Reacties 5
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @nielsvdborn,

Het is uiteraard niet handig wanneer je geen netwerkverbinding kunt krijgen. Heb je je simkaart al laten vervangen? Dit kan in een van onze winkels. Je behoudt hiermee uiteraard wel je nummer.
nielsvdborn
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt @Marc-,

Ik heb vanmiddag langs de plaatselijk BC geweest en nadat ik mijn verhaal heb verteld kreeg ik zonder moeite een nieuwe simkaart ontvangen. Deze simkaart werkt nog niet na behoren.. volgens mij is er vergeten om mijn abbonement om te zetten naar mijn nieuwe simkaart. Bij "gegevensgebruik" staat 0.00B gebruikt terwijl ik wel een minimum aantal mb's heb gebruikt.

Heeft U hier misschien een oplossing voor?

Niels
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @nielsvdborn

Maar heb je wel netwerkverbinding, want dat was in eerste instantie toch het probleem? My Vodafone wordt om de paar uur vernieuwd, waarschijnlijk is het verbruik inmiddels wel zichtbaar?
nielsvdborn
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankje @Arina ,

Ik heb geen netwerkverbinding.

Wel ben ik vandaag naar een Vodafone winkel gegaan. Ik gaf mijn telefoon aan een medewerker en binnen 5 minuten hoorde ik hem roepend "HET MOEDERBORD, over duidelijk". Ik geef morgen mijn telefoon maar weer voor de laatste keer mee en hoop ik dat het dit keer minder lang duurt tot hij terug is (aangezien het probleem duidelijk is), en dat het onder de garantie valt.

Op hoop van zegen dan maar!

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Wat een pech dat je het toestel weer een tijdje moet missen. Hopelijk heb je het snel weer terug 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic