Annabelle1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gemiste oproep maar vervolgens blijkt er nooit gebeld te zijn

Sinds enige tijd word ik gebeld door willekeurig mensen / nummers die zeggen dat ze een gemiste oproep van mij hebben ontvangen. Ik heb hun niet gebeld en heb derhalve dus ook geen gegevens van dit zogenaamde uitgaande telefoon gesprek in mijn telefoon. Je zou kunnen denken dit zijn scammers. Echter, heb ik andersom hetzelfde. Ik zie dat ik een gemiste oproep heb, zie soms mijn telefoon overgaan, maar was even niet in de gelegenheid om op te nemen, waarna ik dit nummer terug bel en dan iemand aan de tel krijg (zeer verbaasd) die aangeeft mij nooit gebeld te hebben. 

 

Iemand anders hier ervaring mee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Annabelle1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heel vervelend en tegelijkertijd niets aan te doen door Vodafone. Nederlandse nummers kunnen ze namelijk niet zomaar blokkeren omdat het om nummers gaat die scammers misbruiken. Meestal krijg je een Engels sprekende persoon aan de telefoon die van alles van je wil weten en die moet je snel ophangen. Bel zelf ook nooit zomaar nummers terug! Dit kan een duur nummer zijn, of misschien ook wel een scammer aan de andere kant van de lijn om zo te achterhalen of het nummer bij iemand hoort. 

Beste wat je kan doen is de nummers in de blokkade zetten van je toestel en wanneer mensen jou bellen, zeggen dat jij het niet was. Krijg je nu echt heel veel telefoontjes en vind je het vervelend dan kan je Vodafone vragen om je nummer te wijzigen. Dit laatste is wel iets om over na te denken wat je wilt ook niet zomaar je nummer kwijt, maar het kan wel. Overigens is er dan geen zekerheid dat je dit weer gebeurd. 

Hoe dan ook, dit is best een heel lastig verhaal en vervelend om te moeten ervaren. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Annabelle1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heel vervelend en tegelijkertijd niets aan te doen door Vodafone. Nederlandse nummers kunnen ze namelijk niet zomaar blokkeren omdat het om nummers gaat die scammers misbruiken. Meestal krijg je een Engels sprekende persoon aan de telefoon die van alles van je wil weten en die moet je snel ophangen. Bel zelf ook nooit zomaar nummers terug! Dit kan een duur nummer zijn, of misschien ook wel een scammer aan de andere kant van de lijn om zo te achterhalen of het nummer bij iemand hoort. 

Beste wat je kan doen is de nummers in de blokkade zetten van je toestel en wanneer mensen jou bellen, zeggen dat jij het niet was. Krijg je nu echt heel veel telefoontjes en vind je het vervelend dan kan je Vodafone vragen om je nummer te wijzigen. Dit laatste is wel iets om over na te denken wat je wilt ook niet zomaar je nummer kwijt, maar het kan wel. Overigens is er dan geen zekerheid dat je dit weer gebeurd. 

Hoe dan ook, dit is best een heel lastig verhaal en vervelend om te moeten ervaren. 

Annabelle1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dan heb je mijn verhaal niet goed gelezen. Het zijn geen scammers die ik aan de tel krijg. Niet als ik zelf een nummer terug bel, ook niet als ik gebeld word nadat iemand anders een gemiste oproep heeft van mijn nummer. Normale mensen, jong en oud, iedereen is even verbaasd, sommige maken net zoals ik dit vaker mee. Er lijkt een fout in de routering van het netwerk te zitten.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Dan lees je ook niet goed mijn verhaal. Scammers bellen met bestaande 06 nummers en hopen dat je direct opneemt. Dat heb jij niet gedaan en als je dan terug belt, krijg je echt iemand aan de telefoon en die weet van niets. Klopt, want die hebben ook niet gebeld, dat was iemand die waarschijnlijk gegevens van je wil, dus scammers (of hoe je zulke dingen tegenwoordig noemt). Dit is geen fout in het Vodafone systeem, dit is gewoon erg vervelend! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Mocht je er toch anders over denken, dien dan een klacht in via het klachtenformulier. Vertel je bevindingen, zoals je ze hier ook hebt geschreven, en dan zullen ze je bericht doorsturen naar de juiste afdeling. Je krijgt van hun antwoord terug. 

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

@Annabelle1 zoek eens op spoofing, dit is iets wat compleet buiten het netwerk van Vodafone om gaat en waar ze ook niets aan kunnen doen. 

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Sommige telefoons waaronder de iPhone 12 en 14 hebben als je bij instellingen > Telefoon kiest een optie om nummers zoals onbekende of gewoon stil af te leveren, gebeurt hier ook heel vaak. Deze optie heb ik nu uit gezet en alle nummers komen gewoon door, gelukkig merkt mijn Xiaomi Mi Band 7 dat nummers worden weergegeven.

 

Soms kan het wel eens gebeuren dat men per ongeluk iets aan tikt en men niet door heeft en die bij jou overgaat, deze hebben ik reeds gehad met mijn Apple Watch helaas dat deze nu ter reparatie is, maar dan zat even te dicht op een nummer die ik nodig had en tik ging deze over.

 

IMG_0073.jpgIMG_0074.jpg

Misschien even toestel door lopen kijkende of je hier iets mee kan.

adamsbob

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ervaar dezelfde issues als @Annabelle1 . Ik heb afgelopen weken veel telefoontjes gehad van onbekende mobiele nummers uit Nederland. Steeds wisselende nummers. Als ik opnam, hoorde ik niets. Nu sinds gisteren, krijg ik meldingen van onbekende personen die mij terugbellen omdat ze schijnbaar door mijn nummer gebeld zijn. Dat is niet het geval. Ook zij krijgen geen gehoor als ze de telefoon opnemen. Dit is vandaag en gisteren 5x gebeurd. En dat zijn diegenen die zich bij mij gemeld hebben of mij hebben teruggebeld. Misschien dat er zelfs meerderen zijn geweest die niet de moeite hebben genomen om terug te bellen. Voor de duidelijkheid; ik heb deze mensen niet gebeld dus lijkt op spoofing.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @adamsbob 
Zie mijn reactie op deze pagina

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic