JeremyVriens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gemiste oproep; bij terugbellen geeft de persoon aan de andere kant aan nooit gebeld te hebben

Hallo,

recentelijk word ik door verschillende nummers gebeld verspreid over heel Nederland (eigenlijk alleen vaste nummers). Wanneer ik vervolgens terug bel, krijg ik van de persoon aan de andere kant te horen dat ze mij nooit gebeld hebben.

Dit is niet alleen vervelend voor mij, maar ook voor de personen aan de andere kant; wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Ik word namelijk ook regelmatig gebeld door onbekende nummers (wel met nummerweergave) die wel correct zijn en die wil ik wel netjes terug kunnen blijven bellen.

Ik heb al telefonisch contact gehad met Vodafone, maar daar werd ik doorverwezen naar het topic “overlast”, maar voor zover ik begrijp is dat specifiek overlast van 1 bepaald nummer.

De telefoonnummers kunnen op verzoek worden doorgegeven.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @JeremyVriens 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard vervelend en wel een beetje vreemd. De vraag, waar ligt het aan, en aan wie, is het belangrijkste. Want wie zegt dat het mis gaat bij Vodafone? Het kan natuurlijk ook zijn dat een andere provider dit probleem heeft. Heb je de mensen ook gevraagd via welke provider ze bellen en of ze dan iemand gebeld hebben? 

En, wat ook kan, dat iemand je wil pesten door uit te bellen via bepaalde websites met andere nummers. Je kan namelijk via websites uitbellen met een ander nummer en dan denk jij dat het iemand anders is, met het is elke keer dezelfde persoon met een ander uitgaande nummer om jou dwars te liggen of te pesten. Weet niet of dit aan de orde is? 

Vodafone kan daar eigenlijk niet zoveel mee want zoals je zegt, het zijn verschillende nummers en dan is het lastig. Als het nu 1 nummer is, dan zouden ze dit wel kunnen onderzoeken. Je zou natuurlijk wel via de overlast pagina kunnen aangeven of ze je eigen nummer willen bekijken. Misschien kan Vodafone toch iets zien met inkomende nummers? Maar goed, als dit verschillende nummers zijn, is dit ook lastig, maar je kan het altijd invullen. 

En anders zou ik een klacht/melding invullen via deze pagina. Je krijgt dan antwoord van Vodafone wat ze wel, of niet kunnen. Hier in de community kan ik je niet helpen omdat we als klanten onder elkaar helpen en er komen wel Vodafone medewerkers langs, maar die zijn er maandag pas weer. 

Succes in ieder geval en hoop dat je dit weekend niet zoveel last hebt. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @JeremyVriens 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard vervelend en wel een beetje vreemd. De vraag, waar ligt het aan, en aan wie, is het belangrijkste. Want wie zegt dat het mis gaat bij Vodafone? Het kan natuurlijk ook zijn dat een andere provider dit probleem heeft. Heb je de mensen ook gevraagd via welke provider ze bellen en of ze dan iemand gebeld hebben? 

En, wat ook kan, dat iemand je wil pesten door uit te bellen via bepaalde websites met andere nummers. Je kan namelijk via websites uitbellen met een ander nummer en dan denk jij dat het iemand anders is, met het is elke keer dezelfde persoon met een ander uitgaande nummer om jou dwars te liggen of te pesten. Weet niet of dit aan de orde is? 

Vodafone kan daar eigenlijk niet zoveel mee want zoals je zegt, het zijn verschillende nummers en dan is het lastig. Als het nu 1 nummer is, dan zouden ze dit wel kunnen onderzoeken. Je zou natuurlijk wel via de overlast pagina kunnen aangeven of ze je eigen nummer willen bekijken. Misschien kan Vodafone toch iets zien met inkomende nummers? Maar goed, als dit verschillende nummers zijn, is dit ook lastig, maar je kan het altijd invullen. 

En anders zou ik een klacht/melding invullen via deze pagina. Je krijgt dan antwoord van Vodafone wat ze wel, of niet kunnen. Hier in de community kan ik je niet helpen omdat we als klanten onder elkaar helpen en er komen wel Vodafone medewerkers langs, maar die zijn er maandag pas weer. 

Succes in ieder geval en hoop dat je dit weekend niet zoveel last hebt. 

tovarishch.natp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toevallig heb ik hier ook de afgelopen dagen last van. Zojuist ook contact gehad met Vodafone hierover gehad. Vanmiddag inderdaad ook een nummer teruggebeld en deze gaven ook aan niet te weten waar het over ging. Waarschijnlijk spoofen zei het telefoonnummer om zo betrouwbaarder over te komen. 1 keer heb ik hem kunnen opnemen, hierop volgde een engels sprekende man waarop ik de verbinding direct verbroken heb. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, zie je. Het kan ook weer zo’n verkoop bedrijf zijn die met andermans nummers uit belt. Dan komt het geloofwaardig over, je kent het wel, de babbel trucjes. Dus gewoon niets mee doen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic