Fred63

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gelijkwaardig Vervangend leentoestel????

Het gaat goed met Vodafone :@

Ik heb het duurste zakelijke abonnement en in het bezit van een iphone5.
Aangezien ik zakelijk de gehele week onderweg ben, heb ik alles netjes in orde: carkit, tethering naar andere apparaten, enz.
Echter mijn toestel is niet helemaal goed en dient onderzocht te worden. Afspraak gemaakt, dus niks aan het handje.
De koerier kwam met een iphone4.
En dat heb ik geweigerd, want een iphone4 is niet gelijkwaardig aan een iphone5.
Met name de aansluitingen en ook de afwezige tethering op een iphone4 kan ik niet gelijkwaardig noemen.
Reactie van zowel Dynalogic als Vodafone zeggen van het is wel gelijkwaardig, want u kunt er toch mee bellen, sms-en en op internet.

MMMMMMM......
Is een Opel Agila ook gelijkwaardig aan een Opel Insignia? Met beide kun je rijden, remmen en sturen.........

Als ik een 4S had gehad, had ik een 3 of 3GS ook geaccepteerd, echter er zijn de laatste paar jaar een aantal wijzigingen doorgevoerd waardoor het niet gelijkwaardig is.

Ik ben van mening dat Vodafone de plank volledig mis slaat. Waar is die voortreffelijke service gebleven waar in het verelden zelfs prijzen voor zijn ontvangen?

Dames,

Is een Zeeman BH gelijkwaardig aan een Marlies Dekkers? Ze dienen beide hetzelfde doel.......

Jammer hoor Vodafone, gemiste kans, en dat vlak voor einde van drie van de vier contracten........
5 Reacties 5
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Fred63 ,
Chapeau voor je bericht op het forum, ik heb het met veel plezier gelezen, ondanks de ernst van het onderwerp. De manier waarop je het brengt triggert me enorm om te reageren. Sta me toe dat ik niet in ga op je vergelijking tussen Zeeman en Marlies Dekkers (als ik ergens geen verstand van heb dan is het dat onderwerp wel).

Kijk ik snap je punt wel over het verschil in inzicht over "gelijkwaardig" in de voorwaarden van Vervangend Toestel Service. Ik grijp de vergelijking tussen de 2 auto's aan die je noemt. Deze gebruik ik zelf ook regelmatig namelijk.
Op het moment dat je Insignia naar de garage moet, kun je soms van de garage een leenwagen krijgen. De garagemeneer kijkt wat voor leenauto's er op dat moment staan en biedt er eentje aan. Heeft die een carkit, automatische deurvergrendeling, een alarm en is het een stationwagon dan is dat mooi meegenomen. Heeft ie dit niet, dan ligt de keuze bij jou:
- Je neemt hem alsnog
- Je kunt de wagen van je partner nemen
- Of .... de bus;).
Dat klinkt misschien cru maar ik weet zeker dat je snapt wat ik bedoel. De leenauto is om je te verplaatsen en ervoor te zorgen dat je mobiel bent tijdens de reparatie van je eigen wagen.

Zo is het met de leentoestellen ook. De toestellen die wij aanbieden zijn bedoeld ter overbrugging. We testen ze continue op kwaliteit (het toestel moet gewoon correct functioneren). Over het aangeboden type zal wellicht altijd een discussie blijven bestaan. Wees er verzekerd van dat wij natuurlijk ook gebaat zijn met klanten die tevreden zijn over de dienstverlening op dit vlak. Het is al rot genoeg als je je eigen toestel moet missen. We doen er dan ook alles aan om de service te optimaliseren (ook op dit vlak). Achter de schermen zijn we hier dagelijks mee bezig. Als je input voor me hebt die ik mee kan nemen hierover, dan hoor ik het graag van je. Ik wil daarmee niet het werk van onze product managers naar jou verplaatsen don't get me wrong. De mening en feedback van onze klanten is voor ons enorm belangrijk. We willen weten wat er leeft en hoe we zaken kunnen verbeteren!

Hopelijk heb je snel je eigen toestel weer terug, zodat je van alle features gebruik kunt maken.
Groetjes, Per H(unkemöller)
Fred63
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Per,

In abonnementsgelden zitten een aantal kosten verdisconteerd. Zo is ook de VTS als een extra service aangeboden bij de duurdere abonnementen. Dus die kosten zitten in het abonnement. Tevens wordt in de voorwaarden gesproken over een gelijkwaardig toestel.
Indien iemand zijn auto naar de garage brengt voor onderhoud, dan is ook bekend of hij vervangend vervoer krijgt.
Krijgt hij een leenauto, zal er nooit staan dat die persoon een gelijkwaardige auto mee krijgt, maar enkel en alleen dat de klant een (gratis) leenauto mee kan krijgen. Het is dan aan de desbetreffende dealer of garage om te bepalen welke auto hij de klant meegeeft.

Een leuke uitzondering hierop is te vinden bij de ANWB, die bieden bijvoorbeeld de aanhangwagenservice. Dan dient de klant, al dan niet verdisconteerd in de abonnementsgelden, een bedrag te betalen om er zeker van te zijn dat het vervangende voertuig bij reparatie minimaal gelijkwaardig is. Het voertuig zal de trekhaak hebben en dient minimaal het getrokken onderdeel te kunnen en mogen trekken.

Indien Vodafone in de voorwaarden stelt dat de klant een vervangend toestel ontvangt tijdens de periode dat de klant niet kan beschikken over zijn eigen toestel heb ik dara vrede mee. Indien Vodafone het serviceplan verder omhoog krikt door te stellen dat voor een gelijkwaardig toestel extra bij betaald dient te worden, zou ik dara ook vrede mee hebben en dat erbij nemen. Ik ben de gehele week onderweg en een specifiek toestel gekozen om de specificaties die het toestel bezit.
Ook heb ik naar de abonnementen gekeken welke diensten erin zitten en daarop mijn keuze gebaseerd.

Zo heb ik een auto met trekhaak en die heeft een Jaeger-aansluiting. De vervangende auto van de ANWB is minimaal gelijkwaardig, en bovendien in het bezit van een trekhaak met Jaeger aansluiting.

Zo verwacht ik van Vodafone, die een gelijkwaardig toestel aan biedt, volgens de algemene voorwaarden van VTS, dat dit toestel minimaal dezelfde aansluiting heeft (lightning) en dat er tethering op zit (een specificatie die ik bewust heb en alles op aan heb gepast).

Als Dynalogic dan komt met een iPhone 4, welke een 30-pins aansluiting heeft ipv lightning en bovendien niet de mogelijkheid van tethering heeft, dan is dat toestel niet gelijkwaardig.

Om het te vergelijken met de aanhangwagenservice van de ANWB: Ik kan er geen volgwagen aan verbinden (tethering) en er zit geen Jaeger aansluiting op (Lightning), beide zaken zijn essentieel en vormen een wezenlijk onderdeel van de service waarvoor een extra prijs in het abonnementsgeld wordt verrekend.

Want als ik enkel en alleen een vervangend voertuig wil, heb ik die aanhangwagensercice niet nodig en dien ik elk voertuig te accepteren.

Dus Vodafone: er bestaat een wezenlijk verschil tussen een leentoestel en een gelijkwaardig leentoestel.
Voor de toekomst zal het voor Vodafone misschien handig zijn om er nog een extra differntiatie in aan te brengen, namelijk VTS en VTS-plus, waarbij VTS een vervangend leentoestel aanbiedt en de "plus" een gelijkwaardig leentoestel aanbiedt.
Ik als zakelijke gebruiker zou dan voor de plus versie gaan, om continuiteit te kunnen waarborgen.

Ik heb het ongelijkwaardige toestel niet kunnen accepteren, aangezien de specificaties niet overeen kwamen.
Ik ga ervan uit dat Vodafone en haar service partner wel in staat blijken te zijn datgene te doen wat ze in haar voorwaarden zetten, zonder een eigen vertaling aan "gelijkwaardig" te geven.

Groeten,
Fred
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo Fred,

Zoals ik al aangaf zullen zullen er wel altijd verschil in opvatting blijven bestaan over wat "gelijkwaardig" is.
In de voorwaarden van de Vervangend Toestel Service staat dit als volgt omschreven:

ARTIKEL 2. BETEKENIS VTS
De Vodafone Vervangend Toestel Service is de dienst waarbij aan u een leenbox (incl. mobiele telefoon/tablet en bijhorende accessoires) in
bruikleen wordt gegeven, als u uw mobiele toestel (telefoon of tablet) als gevolg van een reparatie niet kunt gebruiken. De levering van de
leenbox wordt uitgevoerd door de VTS Serviceverlener, dit is een medewerker van het bedrijf dat Vodafone hiervoor heeft ingehuurd. U krijgt
een toestel met gelijkwaardige functies en specificaties. Dit betekent dat u een gelijkwaardig leentoestel ontvangt op basis van operating
system en hetzelfde formaat simkaart (al dan niet met simkaart converter).

Op grond hiervan zouden we een hoop issues weg kunnen nemen. Het is geenszins mijn bedoeling me achter regels te verstoppen. Maar ergens moeten we iets vastleggen om deze begrippen in te kaderen.

We hebben in het verleden meerdere types gehad van de VTS met daaran verschillende prijzen. Dit leidde echter tot zoveel verwarring bij de klanten (er zijn verschillende panels binnen Vodafone die reacties van klanten monitoren en daarop ageren) dat hierop een aanpassing heeft plaats gevonden.

Laten we ervan uit gaan dat je toestel niet al te lang weg blijft en dat het ongemak van korte duur is. We proberen het vervangend toestelaltijd zo goed mogelijk telaten matchen. Jammer dat dit in jouw geval niet is gelukt. Sorry daarvoor.

Groeten, Per

Fred63
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag telefonisch contact. Zonder geschikte telefoon kan ik mijn business niet uitvoeren. Dat licht ik graag mondeling toe
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik denk dat je beter zelf even 1200 kunt bellen want Vodafone weet nu niet wie je bent. @Fred63 is te weinig om te weten wie je bent en het forum is ook niet bedoeld om klantgegevens uit te wisselen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic