DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes

Geld toevoegen van een creditcard lukt niet

Ongeacht het aantal, valuta of rekeningnummer, ik kan maar geen geld toevoegen op mijn SmartPass vanaf geen van mijn MasterCard debit cards (en ik heb er 3, waarvan 2 in Amerikaanse dollars en 1 in euro).
Ookal heb ik op de ene 35 dollar staan, lukt het me vooralsnog niet om bijvoorbeeld 10 euro toe te voegen.

Ook getest met 19 euro op de andere kaart, ook dan lukt het me niet om 19 euro op te zetten.
Inmiddels heb ik geprobeerd om dezelfde 19 euro van mijn EUR MasterCard op mijn USD-1 MasterCard te zetten, dit lukte zonder problemen.
Dus het ligt echt aan de SmartPass site en app (want het kan vanaf geen van beide).
Het valt me op dat ik nergens een CVC2 moet vermelden, misschien is dat de oorzaak?
9 Reacties 9
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi David, wat je aangeeft mbt de CVC2 zou het probleem kunnen zijn ja.

Zodat we zeker weten (en ten behoeve van iedereen die mee leest) copy-paste ik even de stappen die als het goed is doorlopen worden bij het opwaarderen.

Kun je aangeven in welke stap het precies fout gaat, of er foutmeldingen zijn, etc?
Check voor alle zekerheid ook even of een andere browser gebruiken helpt en of je bv iets van een beveiliging in je browser hebt aan staan die de reden zou kunnen zijn (denk bv NoScript)


  • Open de Vodafone SmartPass app
  • Klik op “Opwaarderen”
  • Selecteer “Creditcard”
  • Klik op “Nieuwe kaart toevoegen”, wanneer je al een kaart hebt toegevoegd kun je de kaart selecteren die je wilt gebruiken.
  • Selecteer een bedrag, of type een bedrag.
  • Wanneer je een nieuwe kaart toevoegt, selecteer het type (Visa of Mastercard), vul je kaartgegevens in en klik op verder.
  • Wanneer je een bestaande kaart gebruikt, kijk dan je kaartgegevens na en voer de CVV code in om verder te gaan.
  • Wanneer je bank een 3D Secure autorisatie mechanisme heeft, moet je deze doorlopen om de opwaardering te voltooien. Hierna zal het bedrag op je Vodafone SmartPass account bijgeschreven worden.

DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik weet echt wat ik doe.
Er wordt helemaal nergens om CVC2 (of CVV zoals jij dat noemt) gevraagd, zowel in de app niet als op de site niet.

Dit is de foutmelding:
http://www.davidblaszyk.nl/files/images/Screen Shot 2014-04-09 at 14.05.53.png
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik geloof ook absoluut dat je weet wat je doet 🙂 Maar als ik iets wil laten uitzoeken moet ik met een totaalplaatje aankomen, anders weten we niet waar het in zit. Het kan een niet ondersteunde creditcard zijn, het kan een probleem met een bepaalde browser zijn die het veld voor de verificatie-code niet laat zien, het kan een probleem met je account zijn, enzovoort. Vandaar de vraag welke stappen nog goed gaan.

Lang verhaal kort: kaart toevoegen is gelukt, het is echt alleen het CVC2 veld dat ontbreekt in zowel je browser als app?
Wat voor kaarten (Visa, Mastercard, etc) gebruik je?

Thx voor de screenshot trouwens, dat is altijd erg verhelderend 🙂
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
"het is echt alleen het CVC2 veld dat ontbreekt in zowel je browser als app?"
Ja.

"Wat voor kaarten (Visa, Mastercard, etc) gebruik je?"
MasterCard van Neteller.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, en het is nog nooit eerder gelukt deze of één van je andere kaarten te gebruiken (we zitten nog in stap zes dus)?
Het zou nog kunnen zitten in het feit dat het een mastercard debit-card is ipv een creditcard. Dat vraag ik even na!
DavidBlaszyk
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Het is inderdaad een debit card.
Nooit een 'pure' credit card gehad, ik vind het maar niks om het al gekochte product met rente af te lossen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Als de creditcardmaatschappij aan het eind van de maand alles direct van je bankrekening af kan schrijven kost het je geen rente maar als dat niet lukt kan het prijzig worden ja.

Hoe dan ook, de vraag of het misschien het verschil credit-debit is staat uit, kom ik op terug!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@DavidBlaszyk Zoals beloofd komen we er op terug 🙂
De oorzaak blijkt dat de Netellerkaart niet over het juiste beveiligingscertificaat beschikt. Kaarten worden alleen door onze partner achter SmartPass geaccepteerd als ze "3DS" (3 D Secure) zijn.
De Neteller kaar is dat niet en zeer waarschijnlijk wordt hij daarom niet geaccepteerd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Smartpass is een oudere app, wat niet meer gebruikt wordt. Vandaar topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic