wesleydeheer

Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Geld terugboeken naar betaalreking

De volgende situatie doet zich bij mij voor. Ik ben afgelopen week op vakantie geweest in praag. Daar heb ik een auto gehuurd, waar E585,- borg voor moest worden betaald. Ik heb via ideal ter plekke geld overgeboekt naar mn smartpass account. (E600,-) Nu weer terug in Nederland en ik heb mijn borg op mijn kaart weer terug ontvangen. Er is alleen geen mogelijkheid om geld terug te boeken naar mijn betaalrekening. (Gek want het is mijn eigen geld, met normale creditcard kan dit altijd) Meteen gebeld met de klantenservice. Alwaar ik een engels sprekende man aan de lijn kreeg. Deze meneer vertelde mij dat het mogelijk is om visa(of vodafone) het geld te laten terugstorten. Maar dit wordt pas maandag in behandeling genomen en kan dan weer een aantal werkdagen duren... Ik stelde voor dat ik dan alles wel zou opnemen bij een pinautomaat. Maar het is maar mogelijk om 100(!) euro per WEEK op te nemen... Dus dit feestje gaat ook niet door. Wat ik dus absurd vind is dat er geen mogelijkheid is om mijn eigen geld weer terug te krijgen. En dat ik zelfs na het insturen van legetimatie en bankgegevens niet meer dan 100 per week kan pinnen. Als ik mijn debetcard in het buitenland had moeten gebruiken had ik dus verder ook in de **bleep** gezeten. Als dit geen debetcard was geweest maar een creditcard, had ik het wel begrepen als je niet meer dan 100 per week kan opnemen. Maar dit is een debetcard en het gaat hierbij dus om eigen geld en geen krediet.... Dit is voor mij echt een no go.
1 Reactie 1
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Wesley,

Ik kan me goed voorstellen dat dit in dit geval erg onhandig is. Echter zijn dit de voorwaarden waar wij verder ook geen invloed op hebben. Als ik het goed hebt begrepen wordt het verzoek om het volledige bedrag terug op je rekening te storten maandag in behandeling genomen. Dit lijkt me de beste optie in dit geval dus wacht dit even af.

Overigens is de duur van de verwerking afhankelijk van verschillende factoren. Een reguliere overboeking neemt soms ook 1-2 werkdagen in beslag.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic