Stefanie2512

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geheugenkaart Samsung Galaxy Gio

Omdat zowel de geheugen van mijn Gio als van mijn SD-kaart (2 GB) bijna vol zijn heb ik een nieuwe SD-kaart gekocht met 16 GB (SanDisk microSDHC Card). Ik heb de oude kaart afgemeld en de nieuwe kaart geplaatst. De telefoon herkent echter de nieuwe SD-kaart niet en SD-kaart aanmelden/SD-kaart plaatsen is grijs. Wie weet hoe ik kan oplossen?
3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi Stefanie,

Je kunt deze SD-kaart (geheugenkaart) het beste eerst formatteren. Ik neem aan dat er nog geen persoonlijke informatie op deze SD-kaart staan. Anders is het belangrijk om hier eerst een back-up van te maken. Formatteren doe je door de SD-kaart te plaatsen in je telefoon. Vervolgens koppel je je telefoon met een pc of laptop. Heb je windows? Ga dan naar computer of deze computer en kies de juiste schijf met de rechtermuisknop. Vervolgens kies je formatteren en start je het proces.
Stefanie2512
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,
 
Helaas werkt je oplossing niet. Ik heb mijn telefoon via een kabeltje aan mijn laptop verbonden, maar de laptop herkent de telefoon als verwisselbare schijf. Als ik op formatteren klik, vraagt de laptop om een schijf te plaatsen en het opnieuw te proberen. Ook de programma's van Samsung (Kies en Kies Lite), herkennen mijn telefoon niet. Met de oude SIM-kaart had ik deze problemen niet. Is er misschien een andere oplossing?
 
Groet Stefanie
 
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Stefanie2512 schreef:
Hoi Marc,

Helaas werkt je oplossing niet. Ik heb mijn telefoon via een kabeltje aan mijn laptop verbonden, maar de laptop herkent de telefoon als verwisselbare schijf. Als ik op formatteren klik, vraagt de laptop om een schijf te plaatsen en het opnieuw te proberen. Ook de programma's van Samsung (Kies en Kies Lite), herkennen mijn telefoon niet. Met de oude SIM-kaart had ik deze problemen niet. Is er misschien een andere oplossing?

Groet Stefanie


Hoi Stefanie, dan adviseer ik je om met je toestel naar de Vodafone winkel te gaan. Mijn collega zal dan kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn en handelen naar de mogelijkheden. Laat me even weten of hierna is opgelost.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic