Rodge

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geheugen BlackBerry Curve 9300 loopt erg snel vol

Ik heb een BlackBerry Curve 9300 die slechts 256 MB intern geheugen heeft.
Hiervan wordt al ruim 140 MB door BlackBerry OS 6.0 in beslag genomen en ook al enkele tientallen MB’s door overige BlackBerry-applicaties en standaard meegeleverde app’s zoals Documents to Go e.d.
Zelf heb ik nog een paar (echt !) kleine app’s erop gezet.
Al vrij snel bleek toen dat het geheugen erg hard volliep.
Het enige wat ik toen nog kon doen was een battery-pull.
Ik had toen weer zo’n kleine 6 MB vrij. Ook dit liep weer erg snel vol.
Nog meer ruimte gemaakt door verwijderen van overbodige app’s: heb nu bijna 13 MB vrij.
De activiteit die plaatsvindt op mijn BlackBerry is eigenlijk alleen mail en wat SMS-verkeer wat ontvangen wordt. Na berichten te hebben gelezen verwijder ik die meteen, maar toch neemt het geheugen af en wordt bij het verwijderen van SMS-berichten en E-mail niet meer teruggegeven. Het aantal app’s is constant, evenals het aantal contactpersonen en alles wat maar eventueel invloed zou kunnen hebben op het geheugengebruik.
Binnen enkele dagen loopt het beschikbare geheugen terug van ruim 12 MB naar 0 en zoals gezegd helpt dan alleen een battery-pull om al het verbruikte geheugen weer terug te krijgen.
Is dit een normaal verschijnsel? Het lijkt me dat het toch niet zo kan zijn dat je na een paar dagen zeer normaal gebruik en weinig of geen opslag van data een volledig harde reset van je BlackBerry moet doen?!
Is er iemand die hier ook (nare) ervaringen mee heeft en wat zou ik er aan kunnen doen om dit definitief te verhelpen?
3 Reacties 3
Mandalorian

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik ook en is flink klote, kan soms geen barst meer met mijn toestel. Heb een 9700 en een upgrade naar OS6, is echt crap, OS is leuk maar de rest is klote. Kan net whatsapp en facebook draaien en dan is het afgelopen. 
 
Bepreking van de blackberry denk ik.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi beiden,

Ik kan dit beamen, ik heb collega's die hier ook over klagen, helaas.
Het is inderdaad zoals Mandalorian stelt een beperking van het toestel.

RIM weet hoe groot een systeemupdate is en hoeveel gereserveerd geheugen in de Berries aanwezig is.
De keuze om dan toch een update uit te rollen voor dit toestel is dan ook volledig van RIM.

Hier valt denk ik weinig aan te doen.
Rodge
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Chris en Mandalorian,
bedankt voor jullie terugkoppeling. Helaas is er dan niets aan te doen. Ik ben wel blij dat ik nog lotgenoten heb!
Ondertussen heb ik nog wel verder gezocht om te kijken wat er eventueel allemaal aan te doen is en ik heb het volgende gevonden:
http://blackberries.nl/blackberry-weblog/tips/item/306-verbeter-de-snelheid-en-prestaties-van-je-bb
Ik moet zeggen: het werkt wel om met de geboden oplossingen iets meer ruimte te maken, zonder een keiharde reset te moeten doen.
Dan maar iets vaker de beschreven handelingen uitvoeren!
Groeten,
Roger
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic