Pokeflee

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gehele beltegoed in 1 nacht verloren

Ca 2 jaar geleden gebeurde hetzelfde met mijn btg dan recent : zonder enige aanleiding kreeg ik een smsje een seconde na middernacht dat mijn btg op was. Omdat er elke keer een update berichtje komt als er iets van het btg verbruikt word, is het ook duidelijk in deze chatdread te zien dat er geen mogelijke verklaring hiervoor te vinden is . De medewerker op de chat zegt dat hij "ernaar" gekeken heeft en dat het steeds om een vaste nummer gaat waar het btg heen gaat namelijk naar een camera, beveiligingsapparatuur of zonnepanelen. Vaste nummer werd ook niet vermeld door de medewerker. Wat nergens opslaat : het btg van 12,70 is namelijk weer eens in een klap verdwenen zoals op de chat met de updates van mijn btg te zien is. Toen ik eerder ook het btg door een systeemfout van Vodafone (ook een seconde na middernacht) verloren had, kreeg ik het vergoed. Graag wil ik nu ook mijn geld terug en ook opheldering. Zo is het namelijk super onbetrouwbaar als steeds mijn btg verdwijnt voor de momenten dat ik het nodig heb.

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 12340Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3220Likes

Erg vervelend en logisch dat je hier weer online komt. Hoe zeker ben je dat het deze keer ook om een storing gaat bij Vodafone, was er een storing? Een medewerker mag, door de nieuwe AVG wetgeving, geen informatie verstrekken over gebelde nummers. En ik weet, het is toch je eigen nummer, jij belt zelf, dus vreemd dat ze het niet zeggen. Klopt, dat is nu eenmaal de wet die ze naleven. 

Je kan wachten op een moderator van Vodafone maar ik denk dat deze je zal verwijzen naar het klachtenformulier om daar een case aan te maken en te laten onderzoeken. Die mensen kunnen namelijk zien of er een storing was of dat er iets anders aan de hand is. 

Anders graag nog even wachten tot er een moderator online komt en met je mee kijkt wat de medewerker aan de telefoon ook heeft gedaan. 

Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Omdat het btg weer een paar seconden na middernacht verdween zonder aanleiding net zoals de vorige keer. Verder wordt er elke keer als ik bel/sms/internet een update verstuurd met de informatie hoeveel de kosten waren en hoe hoog het resterende btg is. In de bijgeleverde screenshot is dan ook goed te zien hoe het btg het ene moment nog 12,70 is en op een later moment opeens 0. Terwijl ik geen gebruik ervan maakte en ook te zien is aan het feit dat er verder geen update berichten ervoor gestuurd werden. Precies hetzelfde probleem als de vorige keer 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12340Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3220Likes

Ik weet niet wat voor toestel je gebruikt? Als je een Android hebt, heb je al eens een antivirus programma over je toestel heen gehaald? 

En ja, mijn tip, ik zou echt het klachtenformulier invullen en daarin uitleggen dat dit al eens eerder is gebeurd en dat ze hier naar kijken. Ik zelf blijf het toch erg vreemd vinden dat het nu weer gebeurd en dan op dezelfde manier. Misschien dat Vodafone je simkaart eens kunnen omwisselen om te zien of het daar aan ligt? 

Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het heeft echt met een storing in het systeem te maken en niet met het toestel of een virus scanner . Iets in het systeem gaat daar rond middernacht fout en weg is mijn btg. Heb je de screenshot met de updates van mijn btg na elkgezien? Daar is het goed te zien hoe opeens out of the blue 4 seconden na middernacht de melding komt dat mijn btg 0 is zonder de gebruikelijke uitleg en het eerdere bericht hiervoor geeft nog de kosten van het laatste gesprek aan plus dat het btg 12, 70 is. Dus ja: ik weet zeker dat het weer door een storing bij Vodafone gebeurt is en ik wil zoals de vorige keer mijn geld terug 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3634Posts
  • 1108Oplossingen
  • 1188Likes

Hi @Pokeflee

Wat een gekke situatie! Net als jou zie ik dat je beltegoed er midden in de nacht doorheen is gevlogen. We zien dat er wel een connectie tot stand is gekomen naar eenzelfde nummer. Er is dus wel daadwerkelijk verbruik. Het is belangrijk om te achterhalen wat dit precies is, zodat dergelijke kosten in de toekomst ook voorkomen kunnen worden. 

Mijn collega gaf al de tip om te kijken of er misschien een camera of zonnepanelen zijn aangesloten. Je gaf wel aan dat er recent zonnepanelen zijn geïnstalleerd. Heb je hierin nog iets kunnen ontdekken of contact gehad met de leverancier? Dat zou namelijk wel verklaren waarom je geen nummer ziet in je toestel bij uitgaande gesprekken.

Verder gaf @Energieboy ook al de tip om hierover anders een klacht in te dienen. Dit is mijn advies ook als er niks uitkomt uit het gesprek met de leverancier van de zonnepanelen. Mogelijk dat mijn collega's van klachten dieper met je mee kunnen kijken. Het is namelijk wel belangrijk dat je weet waar deze kosten vandaan komen zodat je hier binnen korte tijd niet weer opnieuw tegenaan loopt.

Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de moeite. De zonnepanelen heb ik al bijna 2 jaar hoor niet pas recent. Dus lijkt het me sterk. Verder :"tot stand is gekomen met eenzelfde nummer" : het btg verdween om 00:04. Dus op dit tijdstip was er kontakt met dit nummer? En voor hoelang dan? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic