Sandraa18

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen wifi met Samsung galaxy s plus

Hallo,
 
Ik heb nu sinds een maand de samsung galaxy s plus en eerst had ik nog hi en sinds een week ben ik nu over gegaan op vodafone. Toen ik nog hi had, kon ik ook al geen verbinding maken via wifi, alles gaat via mijn databundel. Nu dacht ik misschien ligt het aan de provider? Maar ook met vodafone heb ik dit probleem.
De router/modem heb ik al opnieuw opgestart, zonder resultaat.
Ik heb forums bekeken, contact opgenomen met vodafone klantenservice wat betreft dit probleem, maar ik snap er echt niets meer van?
Ik heb het goede wachtwoord en er staat steeds: scannen... verifiëren en daarna verbinding verbroken. Bij het draadloos netwerk staat dan vermeld: uit, herinnerd.
Ik krijg het maar niet voor elkaar. Heeft iemand een idee hoe het komt? Ik heb ook van alles al geprobeerd met uit en weer aanzetten, resetten etc. Wat doe ik toch verkeerd?
Alvast heel erg bedankt.
 
Groetjes Sandra
4 Reacties 4
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Sandra,

Als eerste welkom op het Vodafone Forum! Vervelend om te horen dat je niet via wifi online komt 😞 maar dit is niet iets waar Vodafone je in kan ondersteunen.

Geen nood echter, ik ga toch proberen je verder te helpen.
Gezien je dit probleem ook had bij KPN kunnen we aan aantal dingen op een rijtje zetten:


  • Het is niet provider gebonden
  • Het ligt niet aan de router ( althans niet in eerste instantie)
Heb je eens op een andere wifi verbinding gezeten, ik kan je zo een aantal oorzaken geven waar het aan kan liggen:


  • De software op je toestel
  • Stieken toch de router, maar dan de firmware
  • Misschien ondersteunt je router je toestel niet (dit lijkt me niet aannemelijk)
Wat je eens kunt doen, is op de website van de fabrikant van je router ( Sitecom, Linksys, Cisco) kijken of er een firmwareupdate beschikbaar is.

Ik hoop dat je zo in ieder geval wat verder komt.
Sandraa18
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel apart, ik heb het vanochtend toch nog een keer geprobeerd door het draadloos netwerk te verwijderen van mijn telefoon en dan opnieuw toe te voegen, opnieuw het wachtwoord intoetsen en ineens is hij verbonden???
Dit heb ik al 3 keer geprobeerd en nu lukt het de 4e keer. Ik wacht het nog even af, kijken of het zo blijft en anders ga ik de andere opties proberen.
In ieder geval heel erg bedankt voor uw antwoord.
 
Groetjes Sandra
Klaproos82

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Hopelijk is het probleem voor jou opgelost.
 
Ik heb echter wel wifi op mijn toestel bij mijn ouders thuis, maar niet thuis. Heb thuis wel verbinding met mijn router en zie op mijn toestel ook wel een paar streepjes dat ik verbinding zou hebben, maar eenmaal op internet te willen, laadt ie een tijdje en stopt dan met de melding dat ie de pagina niet kan openen..
 
Wellicht geen vraag voor Vodafone, maar misschien wordt het probleem herkend en is er een oplossing voor?
 
Alvast bedankt!
 
Groetjes
Mariette

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sandra,
 
Ik zag je bericht en heb een paar weken terug ook een Samsumg Galaxy s plus gekocht en hetzelfde probleem. Omdat jouw bericht er al aardig lang opstaat, had ik de hoop dat jij misschien een oplossing voor mij weet.
 
Met mijn laptop kan ik prima op internet, ook met mijn laptop van het werk geeft het geen problemen. Alleen dus met mijn telefoon kan ik geen WIFI krijgen. Probeert verbinding te maken en dan zegt ie weer verbroken.... Ik heb al uren achter inetnet gezeten, you tube afgestruind, maar nog niet iets gevonden wat werkt.
 
Groeten,
 
Mariette.
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic