Gaëtan

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Geen voicemail, wel welkomstbericht?

Hallo allen,

Allereerst wil ik kwijt dat ik me enige tijd een ongeluk heb gezocht omdat ik nergens een e-mailadres van Vodafone kan vinden om ondersteuning te vragen bij mijn onderstaande vraag. Vandaar dat ik me hier geregistreerd heb. Sinds wanneer is er geen e-mailcommunicatie met Vodafone mogelijk? Blijkbaar is het alleen telefonisch, via dit forum en anders via de social media mogelijk om ondersteuning te zoeken.

To the point: ik heb tot voorkort een voicemail gehad met persoonlijk bericht. Mensen konden inspreken en ik kreeg vervolgens een melding dat x gebeld heeft en wel/geen bericht achter heeft gelaten. So far so good.

Nu wil ik echter geen voicemail meer. De reden hiervoor is niet relevant voor deze post.
Ik wil de beller in kwestie een door mijzelf ingesproken welkomstbericht laten horen met de melding dat ik niet bereikbaar ben, enzovoort. Dit, maar dan zonder een bericht achterlaten-functie.

Mijn vraag aan jullie: bestaat er een mogelijkheid om de beller alleen een welkomstbericht te laten horen als ik niet bereikbaar ben, zonder mogelijkheid aan beller te geven om een bericht achter te laten? Dus, zoals de topictitel al laat zien: geen voicemail, wel een welkomstbericht.

My Vodafone, dit forum en internet heb ik afgezocht voor een mogelijke oplossing voor mijn probleem, maar tot op heden ben ik er niet in geslaagd om mijn "probleem" op te lossen. Voor nu heb ik mijn voicemail uitgeschakeld, maar dit heeft als vervelend bij-effect dat de bellers mij nu twee of drie maal proberen terug te bellen omdat ze denken dat er een probleem is. Uiterst vervelend. Vandaar mijn vraag, om de beller toch min of meer te informeren.

Buiten het bovenstaande issue ben ik verder uiterst tevreden over Vodafone! Mijn complimenten voor de diensten, uptime en service.

Afwachtende op jullie mogelijke oplossing(en).
29 Reacties 29
Gaëtan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Dit

Beter is om jouw vraag als nieuw onderwerp op dit forum te plaatsen. De vraag die je nu stelt past niet binnen mijn vraagstelling.

Hopelijk heb je al antwoord op jouw vraag; ik namelijk (nog) niet... We wachten het af, maar hoe langer het duurt hoe meer irritatie er naar boven komt.
Dit

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Gaëtan

Nee, geen reactie. Ik heb inmiddels mijn voicemail maar helemaal uitgezet. Ik zag wel een reactie hiervoor dat Vodafone jouw idee als verbetervoorstel gaat bekijken. Daar heb je nu natuurlijk niets aan, maar toch ...

Nieuw draadje komt eraan.
pwms

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik snap de reacties en feedback van vodafone nederland niet. deze dienst is in duitsland al jaren beschikbaar.

nog beter, daar kun je met een welkomstboodschap de beller de mogelijkheid bieden teruggebeld te worden als deze (bijvoorbeeld) 1 indrukt. maw de beller moet zelf aangeven of deze wil terug bellen of een sms'je wil sturen. perfect!!!

overigens omzeil je daarmee alle anonieme bellers
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @Gaëtan,

Bedankt voor je duidelijke bericht. Ik begrijp dat je het als prettig zou ervaren als een beller wel een welkomstbericht te horen krijgt maar geen bericht kan achterlaten. Deze optie is helaas niet mogelijk op het moment. Uiteraard zetten we je feedback door. Wellicht dat deze optie wel mogelijk is in de toekomst.
Rene6610

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Bas T het laatste dat jij hier noemt wil ik graag. geen voicemail, maar een bericht dat ik een oproep heb gemist.
Alleen is dit schijnbaar een instelling die pas werkt 3 tot 5 maanden nadat je de voicemail hebt uitgezet.
aldus Vodafone..
Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vandaag gebeld met klantenservice. Aardige jongen hoor maar nog steeds geen oplossing zoals KPN die wel heeft. Hoe moeilijk kan het zijn om na inspreken welkomstboodschap in vervolgmenu voicemail functie aan of uit te kunnen zetten. Dat moet een beetje programmeur toch in een dagdeel kunnen realiseren. Kom op, maak er eens werk van!
gekvanvoicemail

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het is nu meer dan een jaar na dat Vodafone heeft gezegd: "we werken eraan" en het is nog steeds niet mogelijk gemaakt. Slechte beurt voor Vodafone, hoor. Of willen jullie gewoon verdienen aan alle keren dat mensen tevergeefs hun voicemail moeten bellen?

Aan de poster met het demente familielid zou ik een andere raad willen geven. Ga eens naar dat familielid toe en wijzig dan stiekem het nummer achter de voorkeurskeuze op haar (mobiele) telefoontoestel. Zorg dat haar telefoontjes gaat naar een ander mobiel nummer, een goedkoop toestelletje dat je er alleen voor haar telefoontjes op na houdt. Dan moet je er wel voor zorgen dat zorgverleners weten hoe ze je echt kunnen bereiken.
Dit

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@rene6610
Dit is nieuw voor me, ik begrijp dat je dat van de klantenservice hebt gehoord? Is er iemand van Vodafone die dat kan bevestigen? Ik vraag me nl af of die informatie wel klopt.

Grt. Dit
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hé , die info klopt inderdaad.
Het gaat om de Gemist Oproep Service.
Deze gaat automatisch aan als je de voicemail meer dan 3 maanden geleden uit hebt gezet.



JP203

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies wat ik ook zoek. Trieste bedoening dat Vodafone dit niet kan regelen. Een beetje programmeur heeft dit in een vloek en een zucht gebouwd. Is niet een kwestie van "kan nog niet". Dit is gewoon een gevalletje 'dat willen we niet'. Want jij gaat nu als ontvanger van de VM niet terugbellen. En dus maak je geen belkosten(???). Slechte service Vodafone!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic