Gaëtan

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Geen voicemail, wel welkomstbericht?

Hallo allen,

Allereerst wil ik kwijt dat ik me enige tijd een ongeluk heb gezocht omdat ik nergens een e-mailadres van Vodafone kan vinden om ondersteuning te vragen bij mijn onderstaande vraag. Vandaar dat ik me hier geregistreerd heb. Sinds wanneer is er geen e-mailcommunicatie met Vodafone mogelijk? Blijkbaar is het alleen telefonisch, via dit forum en anders via de social media mogelijk om ondersteuning te zoeken.

To the point: ik heb tot voorkort een voicemail gehad met persoonlijk bericht. Mensen konden inspreken en ik kreeg vervolgens een melding dat x gebeld heeft en wel/geen bericht achter heeft gelaten. So far so good.

Nu wil ik echter geen voicemail meer. De reden hiervoor is niet relevant voor deze post.
Ik wil de beller in kwestie een door mijzelf ingesproken welkomstbericht laten horen met de melding dat ik niet bereikbaar ben, enzovoort. Dit, maar dan zonder een bericht achterlaten-functie.

Mijn vraag aan jullie: bestaat er een mogelijkheid om de beller alleen een welkomstbericht te laten horen als ik niet bereikbaar ben, zonder mogelijkheid aan beller te geven om een bericht achter te laten? Dus, zoals de topictitel al laat zien: geen voicemail, wel een welkomstbericht.

My Vodafone, dit forum en internet heb ik afgezocht voor een mogelijke oplossing voor mijn probleem, maar tot op heden ben ik er niet in geslaagd om mijn "probleem" op te lossen. Voor nu heb ik mijn voicemail uitgeschakeld, maar dit heeft als vervelend bij-effect dat de bellers mij nu twee of drie maal proberen terug te bellen omdat ze denken dat er een probleem is. Uiterst vervelend. Vandaar mijn vraag, om de beller toch min of meer te informeren.

Buiten het bovenstaande issue ben ik verder uiterst tevreden over Vodafone! Mijn complimenten voor de diensten, uptime en service.

Afwachtende op jullie mogelijke oplossing(en).
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @Gaëtan

We vinden het een goed idee en zullen gaan kijken of we dit in de toekomst mogelijk kunnen gaan maken.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @Gaëtan
Deze dienst hebben we niet in ons pakket. Je kunt inderdaad wel een bericht inspreken, maar de voicemail staat dan automatisch ook aan.

Misschien kun je in het bericht vermelden dat je je voicemail niet afluistert?
PRO

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Helemaal mee eens.

Iemand krijgt jou niet te pakken --> zijn probleem
Spreekt jouw voicemail in om terug te bellen --> is het ineens jouw probleem dat je niet terug belt
Omgedraaide wereld, erger me hieraan kapot.

Hoop dat Vodafone hiervoor iets verzint, anders kan ik hem gewoon uitzetten, wat helaas niet professioneel is maar wel werkt.
Gaëtan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Hallo Astrid,

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft ook dat geen positief effect. Mensen proberen het toch altijd weer, want er is in feite een gelegenheid om toch iets achter te laten.

Inmiddels toch maar besloten om de voicemail uitgeschakeld te laten. Echter zou ik graag mijn "probleem" bij Vodafone aan willen kaarten zodat ze dit in de toekomst wellicht wel mogelijk maken, want zoals het nu is ingesteld maakt mij nog steeds niet tevreden. Het werkt, maar het is niet professioneel (zoals PRO ook al laat weten).

Ik heb zojuist het een en het ander opgezocht over het achterlaten van een idee en ben op Vodafone Pitch gestuit. Het geheel doorgelezen hoe Vodafone Pitch werkt, maar het plaatsen van je idee/verbetering is voor mij nog onduidelijk.
Volgens de handleiding kan dit "easy" via het forum onder het onderwerp Vodafone Pitch. Echter, het verbeterpunt/idee wat ik heb kan ik niet plaatsen bij de 4 onderwerpen die er staan.

Kun je mijn idee/verbetering misschien bij Vodafone aankaarten?
Gaëtan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Bedankt PRO!

Het is inderdaad in grote mate de omgedraaide wereld in dit geval. Erg vervelend, want mensen zien het als een "afwijzing". Ik groet graag (onbekende) mensen, maar ik hoef niet een heel verhaal van hun kant te hebben. Als ze dat willen, dan sturen ze een e-mail of wat dan ook.

In mijn vorige post heb ik ook laten weten dat ik dit bij Vodafone probeer aan te kaarten. Hopelijk doen ze er iets mee, want zoals je zegt: het werkt, maar echt professioneel is het niet. In mijn geval heb ik een onderneming en wil ik toch wel vriendelijk overkomen naar (toekomstige) klanten.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @Gaëtan

We vinden het een goed idee en zullen gaan kijken of we dit in de toekomst mogelijk kunnen gaan maken.
Gaëtan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Hi Arina,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat dit in de toekomst, het liefst zo snel mogelijk uiteraard gerealiseerd kan worden.

Ik beschouw het vanaf nu als "opgelost", voor zover dan. Bedankt!
sorayajc

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Arina,

Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem of een datum bekend dat dit live gaat? Bij mijn vorige provider kon het namelijk ook dus ik zou dit graag weer willen instellen.

Alvast bedankt voor de moeite.

groet, Soraya
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Soraya, op dit moment zijn er twee opties: de voicemail, waarbij je een bericht kunt inspreken en de beller een bericht kan achterlaten. Wil je die niet, dan is er de gemiste oproepservice. Dan krijgt de beller te horen dat hij geen bericht kan achterlaten maar dat jij een bericht krijgt dat hij / zij gebeld heeft.

Een wijziging daaraan staat op korte termijn niet gepland.
Roeland

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Vodafone,

Ik zou deze dienst, wel welkomst bericht- geen bericht achterlaten, heel graag willen op de voicemail dienst.

Is het binnenkort een mogelijkheid?


Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Roeland, bel de klantenservice even. Kijken ze even na of de gemiste oproepservice op jouw nummer aan te sluiten is.
Roeland

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De gemiste oproepservice gaat het niet om, of ik begrijp je verkeerd. Ik zou graag wel een boodschap inspreken op mijn voicemail maar dan dat men geen bericht kan inspreken. dat lijkt me een top service. zo voorkom ik berichten" bel me even terug" en dat soort overbodige en onnodige berichten wat 95% van de berichten zijn. ik zie mijn gemiste oproepen en men kan mailen appen of smsen als ze iets anders willen.

kortom, mij lijkt dit een top service
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Roeland
Dat is een valide punt dat je maakt. Dit is ook zeer zeker bij ons onder de aandacht. Op dit moment is de combi die je aangeeft, wél voicemail -> geen bericht inspreken niet mogelijk op onze voicemail.
Ik heb het bij mijn eigen nummer als volgt gedaan:
- Voicemail welkomst tekst ingesproken: "Hoi met Per, ik kan je telefoontje nu niet beantwoorden. Je kunt geen bericht inspreken dus ik wil je vragen om het later nog eens te proberen. Ow ja en tip, bel je met een onbekend nummer, dan neem ik niet op"
- Vervolgens 1 minuut stilte in acht genomen
- Daarna pas het inspreken van de welkomsttekst beëindigd

Iemand die me belt hoort nu mijn tekst en vervolgens de 1 minuut stilte. Niemand die wat probeert in te spreken:D

Misschien niet de meest elegante workaround maar wel effectief.
Groeten, Per
Suzz

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Graag dien ik bij deze de feature request in voor een welkomstbericht zonder mogelijkheid de voicemail in te spreken. Ik kan het zakelijk niet permiteren om het welkomsbericht uit te schakelen, met het verzoek om een mail / sms te sturen.

Toelichting
Helaas heb ik een nog zelfstandig wonend dementerend persoon in de familie die mij dagelijks 10 tot 20 keer belt. De telefoon beantwoorden veranderd helaas niets aan de frequentie van het bellen. Omdat het nummer 's nachts en overdag geblokkeerd is (puur uit zelfbescherming), spreekt deze persoon helaas iedere keer uitgebreide voicemailberichten in. Dit gebeurt zowel op mijn vaste, privé als zakelijke telefoon. Het is voor mij geen doen meer om deze berichten dagelijks door te worstelen, om de zakelijke voicemails eruit te vissen. Hierdoor heb ik al wat werk mis gelopen. Dit is nu 2 jaar aan de gang en ik huiver iedere dag, als ik het smsje met het aantal voicemail berichten zie. (Het is dezelfde ervaring als stalking, alleen is de persoon in deze kwestie te ziek om in te zien dat deze mij heeft gebeld).

Het zou voor mij ook een oplossing zijn om een telefoonnummer te kunnen blokkeren voor de voicemail. Zodat deze niet kan worden ingesproken voor dat nummer. Is dat wel een mogelijkheid?

Ik ben blij dat ik niet alleen sta in deze wens. Graag zie ik van Vodafone een passende oplossing tegemoet.
Mocht Vodafone geen oplossing hebben, zal ik om deze reden op zoek moeten gaan naar een aanbieder die wel deze oplossing biedt.

Voorlopig zal ik de tip van @Per gaan toepassen, in de hoop dat het gaat werken voor de dementerende persoon in kwestie.

UPDATE 29-01-2015
Helaas is de 'gouden tip' van @Per, 1 minuut stilte in acht nemen na de welkomstboodschap, NIET van toepassing in het geval van deze dementerende beller. De persoon in kwestie geinformeerd en alsnog wordt de VM trouw ingesproken (ja zo lang zijn de verhalen die ingesproken worden). Daarbij komt ook nog dat deze persoon vaak vergeet de telefoon op te hangen aan het eind van het gesprek. Het aantal berichten is wel enigszins gereduceerd, doordat deze worden ingesproken vóór de piep. 'Some people don't take no for an answer'. 😉

Het probleem voor mij is NIET OPGELOST totdat Vodafone de optie van #WelkomstberichtZONDERvoicemail kan aanbieden. #FeatureRequest
Suzz

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@sorayajc wie is je vorige provider. Indien Vodafone dit probleem niet kan oplossen, overweeg ik puur vanwege deze reden om over te stappen naar een provider die deze optie wel biedt. Hoor graag van je.
Gaëtan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Nu ik alle reacties van klanten en medewerkers heb gelezen heb ik geconludeerd dat er veel vraag is naar een oplossing voor mijn, of beter gezegd ons probleem.

Nog steeds is er geen duidelijkheid voor ons als klant. De feature, wat eigenlijk standaard bij de voicemailopties moet zitten, is in die maanden tijd nog niet doorgevoerd. Zelfs de reactie van Vodafone-medewerker @Per deed mij lachen, maar eigenlijk is het om te huilen dat het zo moet.

Breng mijn vraag maar naar een beslissende afdeling/hoger niveau, want dit schiet echt niet op. Laat op zijn minst de mensen op de FAQ-pagina weten dat wat ik graag zou willen (zie eerste bericht) (momenteel) niet mogelijk is.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo all, Allereerst bedankt voor de feedback. Zoals eerder aangegeven is deze optie er momenteel niet en is bij ons ook niets bekend over een toekomstige wijziging waarin dit mogelijk wordt gemaakt. Echter gaan we o.a. naar aanleiding van jullie vragen intern verder navragen of dit (op lange termijn) wellicht toch mogelijk gemaakt kan worden. Ik heb mijn collega @Marc- hierover ingelicht. Hij zal dit intern verder oppakken.
Suzz

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Opmerkelijk dat deze forum-discussie volgens Vodafone is opgelost door een #FeatureRequest in te dienen, zonder passend alternatief is er nog geen probleem opgelost.

Vooralsnog is het probleem is NIET OPGELOST totdat Vodafone de optie van #WelkomstberichtZONDERvoicemail kan aanbieden.


Dit

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Suzz,
Heb je al een oplossing voor het blokkeren van een specifiek nummer voor voicemails en SMS? Die komen nl. gewoon door als je een nummer blokkeert. Ik zie zo snel geen antwoord op jouw vraag tussendoor. Anders open ik een apart draadje hierover.
grtz, Dit

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Suzz

Ik zal je even taggen aangezien @Dit een vraag aan jou heeft gesteld. Wil je deze vraag beantwoorden?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic