boborenee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen verbinding na overzetten eSIM naar ander toestel

Ik heb een e-sim overgezet naar een andere telefoon maar de code werkte niet.

op mijn oude telefoon is hij verwijderd. ik kan dus geen sms meer ontvangen.

Hoe kan ik nu mijn e-sim weer activeren?

gr bob renee

 

 

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @boborenee, goedemorgen en welkom hier. 

Het overzetten van de eSIM werkt op de volgende manier:

  1. Verwijder de eSIM nog niet van het oude toestel.
  2. Installeer de My Vodafone App op het nieuwe toestel en log in op je nieuwe toestel.
  3. Verwijder de eSIM pas van het oude toestel nadat je bent ingelogd op je nieuwe. Zorg dat je dataverbinding (mobiele data of wifi) actief blijft bij het verwijderen van het eSIM profiel. Zo wordt het profiel ook weer beschikbaar om op een ander apparaat te installeren.
  4. Ga op het nieuwe toestel naar Producten - Toestel & Sim. Daar staat de eSIM klaar staan om te activeren.

Als ik je gegevens bekijk, dan zie ik dat de eSIM geïnstalleerd en in gebruik is sinds 2e kerstdag. Kan ik hieruit afleiden dat het is gelukt en je weer bereikbaar bent? Zo niet, dan het advies om even te bellen of te chatten met onze klantenservice, zodat je zo snel mogelijk weer bereikbaar bent.

Dezo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem, overgezet naar iphone15. Staat in app op nieuwe toestel op actief maar helaas. Ook oude al verwijderd dus sms ontvangen lukt niet. Contact met klantenservice leverde op dat ik maar naar de winkel moest gaan. Bevreemd mij want ik heb alles exact zo gedaan als hierboven beschreven, klantenservice wist met te vertellen dat ik het waarschijnlijk niet via netwerk vf heb gedaan maar dat slaat nergens op. Na een uur heb ik het opgegeven en probeer het nu maar via deze weg. Mij lijkt het dat er toch oplossingen zijn zoals het deactiveren in de app en opnieuw aanbieden zodat ik deze kan activeren of mij desnoods een qr whatsappen of mailen. Ik hoor graag spoedig. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @Dezo
Bij jou ziet het overzicht er in My Vodafone anders uit en zie ik de melding dat de eSIM klaar is om geïnstalleerd te worden. Dit is dus anders dan de melding die ik zag staan bij de topicstarter. Je kan eens via My Vodafone de QR code opvragen om daarmee de installatie te voltooien.

Dezo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dat klopt in myvodafone heb ik die melding en in de app staat deze al op actief. Echter kan ik geen qr meer opvragen omdat ik de sim al van mijn oude telefoon heb verwijderd en daar loop ik dus vast aangezien de sms niet binnenkomt en je geen andere opties krijgt. Want via myvodafone moet je een voucher of qr hebben. Het zou dus fijn zijn als jullie die qr bijvoorbeeld ook via whatsapp of mail kunnen verstrekken

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @Dezo 
De QR code kan ik gewoon opvragen vanuit jouw My Vodafone account. Ik heb je dan ook even een privébericht verstuurd. Lukt het hiermee niet, dan het advies om even langs een Vodafone winkel te gaan 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic