Joostje

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen storing op Vodafone.nl en geen internet in postcode gebied 1315 GN Almere

L.S.
 
Op de Vodafone site staat geen storingen alhoewel ik al al een week geen internet in postcode 1315 GN   Almere heb. Elders wel.

  • Waarom is de informatie op de site niet correct?
  • Waarom kan ik niet via een app of via de site storingen in het netwerk melden behalve de optie email waarop de reactie volgt over vijf dagen?
  • Hoe wordt dit gecompenseerd?
Wie het weet mag het mij vertellen. 😄
19 Reacties 19
Joostje
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Storing bestaat nog steeds, is alleen onbekend op de vodafone site! Toch wel knap van Vodafone geen enkele storing in geheel Nederland!?, geloof het bijna. Of kent Vodafone een andere definitie van het woord storing. Mijn ontvangst, buiten 10 minuten geleden: Ping 316 ms, Download 0,09 Mbps en Upload 0,06 Mbps. Wordt vervolgd.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Joostje,

Er is ook geen storing in en rondom Almere, er is echter een overbelasting op het netwerk mede dankzij werkzaamheden.

Een overbelasting is dan ook iets anders als een storing. Door de overbelasting kun je hinder ondervinden aan het bellen / smsen maar ook aan de data verbinding.

Ik kan dan ook begrijpen dat als deze overbelasting langer speelt dit enorm irriterend kan werken. Echter doen wij er alles aan om te zorgen dat de overbelasting in het gebied opgelost wordt.

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
Freddy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben sinds vorige week bij Vodafone en inderdaad in en rond Almere is het erg slecht.
Internet is bijzonder traag, en ik kan nu niet eens sms'en...
 
Vind het geen goed begin zo, gaat dit gecompenseerd worden op een of andere manier?
 
edit: Zie ook niets staan bij gepland onderhoud voor Almere .. hoelang kan ik hier last van houden?
Peeters

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds woensdag is het internetten via mijn HTC desire slechts sporadisch mogelijk rondom Enschede en Oldenzaal.
Verbinding komt moeilijk tot stand, daarna is het tergend traag, en valt regelmatig weg. Dit duurt al DAGEN! Hoezo niets aan de hand?
Joostje
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Storing of overbelasting!? Het resultaat is amper telefonisch bereik en al helemaal geen data /  internet verbinding. Is er al bekend wanneer deze storing / overbelasting is opgelost? De Vodafone medewerkers van de servicedesk betitelden het wel als een storing, maar dat er zijde. Andere ook storingen ervaren in centrum Almere?
Joostje
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds, net als gisteren geen data verbinding mogelijk in centrum Almere. Naar mijn idee wordt het tijd dat Vodafone serieus reageert op deze klacht. Wanneer is het probleem verholpen? Op de Vodafone site staat nog niets vermeld over onderhoud in Almere.
Joostje
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op advies van de Vodafone winkelmedewerker simkaart laten vervangen met als resultaat! Zelfde slechte ontvangst in het Centrum van Almere in de buurt van het Station Almere Centrum. Zelfs op www.slechtedekking.nl staan er negatieve meldingen. Dit is natuurlijk in tegenspraak met de Vodafone site, hierop zijn landelijk gezien geen storingen voor wie het gelooft.
petervdveen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad hier ook veel last van.
Ik zit pal naast het station almere centrum op de spoordreef en er is inderdaad geen internet mogelijk. (Dpeedtest geeft een snelheid tussen de 80 en 150 kBIT.
Dit is op 3G op Edge is het nog veel minder.
 
Enig idee wanneer deze werkzaamheden zijn opgelost, want op deze manier valt er niet mee te werken zo.
Joostje
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
L.S.

Tijdens contact met de telefonische servicedesk werd de verbinding verbroken, door netwerkoverbelasting!?. Probleem in postcodegebied 1315 GN is netwerk overbelasting sinds 12 juli. Volgens de site geen storing, alleen geen verbinding. Werkzaamheden om dit te verhelpen staan niet gepland volgens jullie site. Kunnen jullie mij bellen 06-xxxxxxxx om een en ander uit te leggen?

Groet,

Joostje
 
Ben benieuwd naar reactie op bovenstaande, volgens de servicedeskmedewerker werd er door meer mensen geklaagd.
petervdveen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmiddag heb ik zelfs een uur lang totaal geen bereik meer gehad.
Wat een waardeloos gedoe zeg.
Kunnen ze er niet gewoon een mast bij zetten ofzo dan?
Joostje
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
L.S.
 
Gisteren tijdens telefonisch contact werd de verbinding verbroken. Om anderen te bellen moet ik in postcodegebied 1315 GN vaak meerdere keren proberen voor ik verbinding krijg. Internet via mobiel is dramatisch slecht 10 Kb per seconde is maximum. Wat het meest irriteert geen storing volgens de site en geen serieuze reactie van Vodafone zelf.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hallo Joostje, Freddy en Petervdveen,

Ik heb het Topic natuurlijk gevolgd en heb toch even een aantal opmerkingen.



  • er zijn in totaal 3 klanten die aangeven dat ze problemen hebben met hun verbinding in Almere, in dit Topic
  • waar treed het probleem op, is dit via 3G/HSDPA of via GPRS?
  • Mocht er echt een storing zijn dan zouden wij als Moderators ( en medewerkers van Tech Support) hier echt van op de hoogte zijn.
  • Als er weinig calls hierover ontvangen worden, worden deze problemen van persoonlijke aard beschouwd.
Nou wil ik geen kwaad bloed zetten, begrijp me niet verkeerd, ik probeer er achter te komen waar het precies verkeerd gaat.
Lijkt me geen vreemde gang van zaken toch?

Zouden jullie eens willen testen wat er gebeurd als jullie de netwerkselectie eens instellen op GPRS vast, of UMTS vast, op die manier weten we in ieder geval of het probleem UMTS of GPRS gerelateerd is.

Verder wil je jullie er vriendelijk doch met klem op wijzen dat het het geven van een "kick" aan het Topic niet ervoor gaat zorgen dat er eerder reactie word gegeven.

Groet,

Chris
Moderator
Vodafone Forum Team





petervdveen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem doet zich voor op zowel umts als op gprs.
Ik reis elke dag van Emmeloord naar Almere en zodra ik in de buurt kom van station Almere Centrum (waar ik vlakbij werk) valt de data verbinding weg en gedurende de dag komt die heel af en toe weer op, maar dan wel heel erg langzaam.
Ik heb wat snelheids metingen gedaan vandaag en dit waren de resultaten:
3G:
Ping: 206
Down: 120kbps
Up: 82 kbps
 
gprs:
Ping: 510
Down: 25 kbps
Up: 39 kbps
 
Verder om te kunnen bellen moet ik soms meerdere keren opnieuw proberen, omdat er gewoon niets gebeurd.
 
Is er trouwens enig zicht op wanneer die werkzaamheden waar RoyV het over heeft weer voorbij zijn?
Joostje
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
L.S.
 
Gisteren heeft men mij verscheidene keren geprobeerd mobiel te bellen in postcodegebied 1315 GN hetgeen niet lukte. Mobiel bereik geen. Vanochten via de app Speed Test onderweg diverse metingen. Zie hieronder.
 
Date,ConnType,Lat,Lon,Download,Upload,Latency,ServerName,InternalIp,ExternalIp
2011-07-27 10:03,Cell,52.373884,5.220666,0,1,319,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:27,Cell,52.366461,5.215756,84,3,442,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:25,Cell,52.370916,5.230729,2193,537,67,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:25,Cell,52.370916,5.230729,967,545,69,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:24,Cell,52.367958,5.246295,1373,662,61,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:23,Cell,52.367958,5.246295,3273,635,58,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:23,Cell,52.359345,5.247697,2337,620,73,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:22,Cell,52.359345,5.247697,2301,647,75,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:21,Cell,52.359345,5.247697,160,639,64,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:20,Cell,52.348242,5.257904,3011,493,65,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:19,Cell,52.328033,5.269018,3530,650,60,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:16,Cell,52.316832,5.331296,2996,341,73,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:15,Cell,52.316832,5.331296,3554,590,115,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:14,Cell,52.301787,5.303239,3939,632,91,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
2011-07-27 07:13,Cell,52.281017,5.270603,1376,545,75,"Amsterdam","10.89.147.200","62.140.137.136"
 
Vanochten via vaste telefoon mijn mobiel gebeld om 09:47 eigen mobiel niet bereikbaar!
 
Conclusie toestel en ontvangst buiten postcodegebied 1315 GN oke, binnen postcodegebied niet, zowel spraak als date!
Robodoc

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan vandaag in Almere (postcodegebied 1318) alleen SOS gebruiken. Er is dus wel degelijk een flinke storing hier.
 
Edit: Na afmelden en opnieuw aanmelden wel (3G) verbinding, maar de signaalsterkte wisselt van nul tot maximaal.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
petervdveen schreef:
Het probleem doet zich voor op zowel umts als op gprs.
Ik reis elke dag van Emmeloord naar Almere en zodra ik in de buurt kom van station Almere Centrum (waar ik vlakbij werk) valt de data verbinding weg en gedurende de dag komt die heel af en toe weer op, maar dan wel heel erg langzaam.
Ik heb wat snelheids metingen gedaan vandaag en dit waren de resultaten:
3G:
Ping: 206
Down: 120kbps
Up: 82 kbps

gprs:
Ping: 510
Down: 25 kbps
Up: 39 kbps

Verder om te kunnen bellen moet ik soms meerdere keren opnieuw proberen, omdat er gewoon niets gebeurd.

Is er trouwens enig zicht op wanneer die werkzaamheden waar RoyV het over heeft weer voorbij zijn?

Deze zijn gelukkig vorige week opgelost, hier valt het helaas niet aan te wijten 😞
Naar alle eerlijkheid, we zijn niet bekend met verstoringen of overbelastingen in Almere.

Een aantal posts met daarin problemen in Almere zijn helaas niet voldoende om dit verder op te pakken.
Ik wil met deze opmerking natuurlijk niemand tegen de borst stoten, maar mijn inziens moet het ergens anders aan liggen gezien we hier ook telefonisch niets van merken.

Mocht er echt wat aan de hand zijn, dan zou de impact aan de lijn natuurlijk ook direct merkbaar zijn, dit is niet zo!
Zouden jullie aub telefonisch contact met ons kunnen opnemen, zonder verdere gegevens kunnen we gewoonweg niets voor jullie doen.

Groet

Chris
Moderator
Vodafone Forum Team




Joostje
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
L.S.
 
Situatie nog niet veranderd! Hoe leg ik contact met jullie? Tot nu toe kom ik niet verder dan de service desk. Hier staat ondertussen een hele historie over het dekkingsprobleem in postcode gebied 1315 GN. Tijdens het laatste contact zou de melding worden doorgezet naar de technische helpdesk voor onderzoek. Tot op heden niets meer vernomen.Trouwens via het forum hebben jullie toch de beschikking over mijn email-adres! Mag je gewoon gebruiken hoor.
 
Misschien een idee om een verkoper Vodafone uit het Centrum Almere een testrondje te laten lopen bij het station / Schoutstraat /  Spoordreef / Stationsplein met mobiel met Speed Test App!?
Joostje
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie ook meldingen op Twitter over storingen in Almere Centrum.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Iedereen,

Ik vind het erg vervelend maar ik ga dit topic sluiten.

Dit heeft meerdere redenen:


  • Moderator RoyV heeft al aangegeven dat er geen verstoringen waren/zijn
  • Er is vriendelijk verzocht dingen te testen, dit is gebeurt, thanks daarvoor, dit is echter te weinig informatie om iets mee te kunnen doen.
  • Er is meerdere keren een kick gegeven in dit Topic
  • Het probleem verplaatst zich naar andere gebieden
  • Het probleem breidt zich uit naar niet internetten en niet bellen.
  • Uiteindelijk zijn 3 gebruikers zo vriendelijk geweest dit te melden, helaas niet meer.
Ik kan me best voorstellen dat ik nou reacties op mijn hals haal, daar ben ik me ook van bewust.
Neem aub contact op met Technical Support op 1200 of 0654500100 en vervolgens de doorkies opties, 3, 3, 1.

Groet,

Chris
Moderator
Vodafone Forum Team





E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic