serial

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen sms bij dataoverschrijding

Hallo,

Ik schrijf dit bericht even voor een vriend van mij (die nu noodgedwongen zijn internet heeft uitstaan).

Afgelopen weekend heeft hij een SMS bericht ontvangen dat zijn data overschreden zou zijn, en hij al 100 Euro over zijn limiet zou zitten.

Hij heeft geen notificaties van naderende overschrijding gehad, alleen overschrijding
Ook vind hij de overschrijding erg bijzonder, omdat hij nooit meer dan 100 Mb per dag doet.

Nu zou er 1200 MB in 1 dag gedaan zijn, met hoge kosten tot gevolg.

Jullie tips?

Groet,
Silvester
10 Reacties 10
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @serial ,

Erg spijtig om dit te horen voor je vriend.
Om wat voor telefoon gaat het?

Met vriendelijke groet,
netwerkfreak
serial
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo NetwerkFreak,

Het betreft een iPhone 5

Groet,
Silvester
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @serial ,

Staat er al ios7 op? Dan kan je het namelijk precies zien 😄

Open ‘Instellingen’
• Navigeer naar ‘Mobiel netwerk’
• Scroll vervolgens naar beneden
• Gebruik mobiele data voor:

Hier staat precies, hoeveel elke app verbruikt heeft.

Een applicatie kun je ook de toegang tot het datanetwerk ontzeggen door deze uit te schakelen.

Via de knop ‘Stel gegevens opnieuw in’ kun je alle datanetwerk gegevens herstellen en de teller weer vanaf 0 laten beginnen te tellen. Om te kijken als nu het probleem opgelost is.

Met vriendelijke groet,
netwerkfreak
serial
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo NetwerkFreak,

Jazeker er staat iOS7 op.

Ik ga het na laten vragen 🙂 kom er op terug !

Hij baalt ontzettend dat hij nu over z'n data heen zit zonder notificatie...en is hem ook nog nooit eerder gebeurd (4 GB data)

Groet,
Silvester
serial
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo NetwerkFreak,

Nagevraagd, nu helaas niet meer te zien, zijn reeds gereset.
Kunnen jullie nagaan waarom een waarschuwing niet verzonden zou zijn ?

Groet,
Silvester


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @serial ,

Mag ik vragen waarom ze gereset zijn?
Het is pas de 25ste van de maand...
Dit moet dus handmatig door je vriend gedaan zijn.

serial
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo NetwerkFreak,

Dat klopt.

Hij heeft dat gedaan omdat hij toch al overschreden was, en er blijkbaar niets aan te doen was...
Hij had ze nog nooit eerder gereset, dus er was niet echt te zeggen welke app eventueel verantwoordelijk was, omdat meerdere apps veel data hadden. Vanaf nu zal dat wel zichtbaar worden (maar hij heeft pas nieuwe data over paar dagen)>

Groet,
Silvester


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @serial ,

1,2gb in één nacht vind ik toch wel erg veel. dit is 1/4 van zijn volledige bundel.
Dit zou moeten betekenen dat deze app minimaal in de top 4 zou staan.
Een provider kan niet zien waaraan een gebruiker zijn data verbuikt.
Dit is om de privacy van je vriend te beschermen. Alleen in dit geval is dat inderdaad erg lastig.
Kan je vriend verbinding maken met een wifi verbinding. De my vodafone app downloaden.
Vervolgens hier op in loggen en zijn tegoed bekijken.

Dit zou evt ook op jou telefoon/laptop kunnen via vodafone.nl en vervolgens inloggen op myvodafone. Hij kan dan precies zien, hoeveel die over zijn abonnoment heen zit.

Ik zou je vriend deze app aan raden:
App: gegevensgebruik

dit helpt je vriend dit probleem in de toekomst te voorkomen




serial
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo NetFreak,

Ik zal het allemaal doorgeven, bedankt.
Als je een iPhone ruim een jaar in gebruik hebt, en nooit gereset hebt, en wisselend app gebruik hebt is er natuurlijk nog geen echte dader aan te wijzen, anders dan gissen dat het er 1 van de paar geweest is.

Zijn hele probleem is/was dat hij geen notificatie van dreigende overschrijding heeft gehad, alleen eentje toen het al te laat was, als hij die notificatie wel had gehad had hij wel kunnen anticiperen erop. Nu heeft hij helaas meer dan 100 Euro extra kosten op zijn rekening. Ik denk ook niet dat iemand continue op een app verbruik of mijn vodafone zit te kijken bij een grote databundel (ik kijk bv af en toe) maar dat lost dreigende overschrijding niet op.

Groet,
Silvester



NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @serial ,

heeft mijn oplossing geholpen? markeer dan mijn antwoord aub als oplossing.
hebben mijn posts je topic de juiste kant op geleid. Geef dan aub kudo's.

Alvast bedankt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic