spouse

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen service

Ik heb sinds 3 maanden een sim only abo bij vodafone. In huis heb ik de meeste tijd geen service: ik kan niet bellen of gebeld worden. Dit ervaar ik als erg storend. Met mijn vorige provider (KPN) had deze problemen niet. En ik had toen hetzelfde toestel. Graag zou ik zien dat dit probleem opgelost wordt! Aangezien ik tot een van de zeldzame mensen behoor die niet graag in het openbaar haar telefoongesprekken voert :-).

Mijn postcode is 9135 Pe en mijn toestel is een Iphone 4.
5 Reacties 5
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Spouse,

Allereerst, welkom op het forum. Jammer dat je eerste bezoek een negatieve reden heeft, maar ik snap natuurlijk wel dat dit voor jou niet fijn is. Kun je me vertellen of het echt alleen om bellen en sms'en gaat? Of gaat het ook over problemen met internet?

Ik heb de 3G dekking voor je nagekeken en ik zie dat de 3G dekking op die postcode inderdaad niet optimaal is. Het kan daarom helpen om je toestel eens handmatig op 2G in te stellen. Het enige waar je dan rekening mee moet houden is dat de internetsnelheid dan lager zal zijn. Het signaal om te bellen en te sms'en zal dan in ieder geval wel een stuk stabieler zijn.
spouse
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Over internet heb ik geen klagen aangezien ik via WIFI in huis internet. Ik heb inmiddels de 3G uitgeschakeld maar zie nog steeds dat ik regelmatig geen service heb. 
Is er zicht op dat de 3G verbinding hier in het noorden op korte termijn verbetert? Of blijven we met kranten dichtgeplakt?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Spouse,

Ik heb even gekeken naar de gemeten dekking op je locatie, en die is ook niet optimaal voor 2g.
De masten staan behoorlijk uit de buurt.

Wellicht is signaal plus een oplossing voor je probleem?

Anders raad ik je aan om op www.vodafone.nl/feedback het formulier in te vullen zodat er beter naar je klacht gekeken kan worden.
robinterhorst

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik had mijn mobiel in het water laten vallen, waarna ik een nieuwe mobiel heb geregeld(zelfde toestel).
Daarna ben ik naar de vodafone winkel gegaan om een simkaartje te halen.
Nu is het probleem dat deze het niet doet. Ik heb het toestel ge'unblokkeerd van de simlock.
Maar nu geeft mijn toestel de hele tijd aan dat ie geen service heeft.
Ik kan niet bellen/sms'en/internetten terwijl er op mijn vodafone account gewoon staat dat ik beltegoed heb.
Op wifi kan ik wel internetten maar daar houdt het wel mee op. 
Toen ik de simkaart er net in deed kon ik voor 5 minuten sms'jes ontvangen en toen was het gedaan.
Ik kan nu dus ook geen sms ontvangen op inkomende oproepen.
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Robin, vreemd, als je wel sms'jes hebt kunnen krijgen, dan kan het toestel niet geblokkeerd zijn. Als je je simkaart in een andere telefoon stopt, werkt alles dan normaal?
Het kan zijn dat er met je simkaart (of deze andere telefoon) iets mis is.
Met die test kunnen we snel bepalen of één van de twee het probleem is en zo ja, welke dan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic