VeeDee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen service/ netwerklijst in het buitenland

In het buitenland krijgt mijn iPhone 4S geen verbinding met een provider. Zelfs als ik de automatische Netwerkselectie uitzet krijg ik geen aanbieders te zien. Mijn iPad maakt wel verbinding met een een aanbieder, dus aan het bereik ligt het niet. Wat kan het probleem zijn?
8 Reacties 8
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey VeeDee,

Welkom op deze forum =D Betref je vraag, ehh raar probleem dat geef ik eerlijk toe...maar is het probleem dat mbt data verbinding of ook het bellen? Wel iets dat handig is om te weten 😃

Groet

WhiteWolf
LocoJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, even voorstellen. Ik ben Johan, 30, woonachtig in Arnhem.

Ik reageer in dit topic omdat ik exact hetzelfde heb als VeeDee, ook met een iPhone 4s. Ik kom net erug van een vakantie in Indonesie, met tussenstap in Dubai. In allebei de landen heb ik geen bereik gehad. Ik kon dus niet bellen, smsen, internetten or whatsoever. Wifi geen probleem, maar zodra er netwerk bij kwam kijken heb ik geen enkel bereik gehad.

Heeft iemand een oplossing? het lijkt me erg sterk dat het aan de nieuwe iPhone 4s ligt aangezien hetzelfde model over de hele wereld verkocht wordt.

Ga ook ff naar Vodafone winkel toe om nieuwwe SIM kaart aan te vragen.

Cheers, Johan
LocoJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
FYI

Bij de Vodafone winkel zeiden ze dat ik nog een oudere versie van de SIM kaart heb gekregen. Dit kun je zelf zien aan of de chip op de SIM kaart. Als deze groter is, dus zelfs nog een klein beetje achter een plastic randje verdwijnt, heb je nog de oude versie.

De nieuwere versies hebben een kleinere chip welke 'beter contact' maakt. Lijkt me enigzins vreemd aangezien een chip nou eenmaal wel of geen contact maakt en niet een beetje meer ofzoiets.

Ik kan helaas niet controleren of dit het probleem verhelpt aangezien het probleem zich alleen in het buitenland voordoet. Een andere oplossing kan ik echter niet verzinnen.

Cheers, Johan
Iphoontje

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi!

Dit probleem heb ik een paar jaar geleden ook gehad... Toen bleek (ja blond dat ik was, eerste Iphone) je t toestel moest updaten.. De reden waarom ik destijds in Belgie en Frankrijk geen netwerk kon kiezen was dat ik een software update had moeten doen.. Bleek destijds dat deze al een paar maanden uit was...

Kans is klein 😉 Maar misschien is dit het wel.. dat jullie de laatste software update missen... Succes in ieder geval!!
Angela82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn eerste Iphone 4, heb ik zorgeloos in het buitenland kunnen gebruiken. Helaas is deze gestolen en heb ik een nieuwe gekocht, met een nieuwe sim dus ook. Telefoon was ook helemaal geupdate. En toch kon ik geen enkel netwerk ontvangen! Zowel in Engeland als in Hongarije gehad, Wifi werkte uiteraard wel.

Ik heb mijn instellingen exact hetzelfde gezet als 2 vriendinnen met een Iphone 4 die wel werkte. Zij hadden wel een ander abonnement. Hoewel dit niet uit zou mogen maken, want ik kreeg verbinding met geen enkel netwerk en daarnaast had ik hetzelfde abonnement met eerste Iphone.

Wat is hier aan de hand? Ik ga binnenkort weer op vakantie, zou graag bereik hebben!
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Mmm Angela, dat lijkt mij ermee op dat de simkaart niet actief staat. Ik zou even met klantenservice gaan bellen (natuurlijk wel eerst de simkaart nummer opschrijven...ik geloof dat die begon met 8932...of 8931 staat evengoed op je simkaart)

Groet

WhiteWolf
Jay114

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik herken het probleem van Angela82 helemaal; Ik moet regelmatig net over de grens naar Belgie en heb dan met mijn Iphone 4 s geen netwerk. Aan en weer uitzetten van vliegtuigmodus helpt niet; aan en uitzetten ook niet altijd en met veel geluk krijg ik dan een belgische provider terwijl vodafone.nl ook nog zichtbaar is maar niet wil verbinden...
Om het nog erger te maken een tripje naar Duitsland (Keulen) leverde een helemaal zwart toestel op.

Simkaart is al vervangen.
Heel veel keren de setup opnieuw doorlopen en ook het toestel via Itunes gereset....helpt allemaal niet.

Nou zou 't het toestel kunnen zijn, maar opvallend is dat het internet laat zien dat deze combinatie van geen ontvangst in het buitenland met een Iphone 4 s alleen bij VODAFONE lijkt op te treden?? Vreemd daar zijn toch in meer dan 32 landen aanwezig zijn en zeker in Belgie en Duitsland......

Iemand een idee? The vodafone crew misschien?
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Jay 114,

Heb je ook gecontroleerd of roaming bij netwerkinstellingen aan staat? Als roaming uit staat kun je in het buitenland niet online.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic