onbekende

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen schriftelijke bevestiging opzegging van vodafone

Waarom stuurt vodafone geen schriftelijke bevestiging van opzegging. Ik ben 1 maand te laat met opzeggen omdat de einddatum niet vermeld werd op site oa. En hierdoor genoodzaakt 0900 nr. te bellen,gelang mijn abbonement is geblokkeerd,om alsnog na 3 brieven een bevestiging te verkrijgen van opzegging. Is dit balletje balletje voor grote mensen, ondernemingen??
10 Reacties 10
onbekende
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, kan iedereen een klacht indienen omdat de einddatum al tijden niet word weergegeven. Dit is niet tijdelijk meer zoals word aangegeven door dhr vodafone, ''probeert u later nog eens'' dit is al JAREN! why ....#
onbekende
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
goocheltruc 2 V = als vodafone zegt je opzegtermijn is 1 maand bedoelen ze de administratie tijd voor verwerken. vraag daarom altijd je excacte einddatum !!!
ArjanEHV

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Een troost; Als particulier kun je nadat je contract velopen is op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van maximaal een maand. Leuke bijkomstigheid is dat de consument onder de Wet Van Dam te allen tijde opzeggen via hetzelfde kanaal als waarlangs hij het abonnement is aangegaan. Als men dus telefonisch of via een website een abonnement afsloot, moet men dit ook langs die weg kunnen aangaan. Een bedrijf mag niet eisen dat men schriftelijk opzegt, en weigeren de opzegging te accepteren als men toch de telefoon of de website gebruikt.

Dus wees gerust, als je bijvoorbeeld vandaag (15-08-2013) je overeenkomst welke voor onbepaalde tijd bestaat opzegt, is de laatste dag dat je voor dit abonement dient te betalen 15-09-2013. Als Voadafone langer nodig heeft om je opzegging te verwerken is dit echt het probleem van Vodafone en niet van jou als consument! 

Vodafone is aangesloten bij de Geschillencommissie. Kom je er dus als particulier met Vodafone niet over uit, stap rustig naar de Geschillencommussie welke laagdrempelig is en bindende uitspraken kan doen; http://www.degeschillencommissie.nl/
ArjanEHV

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nee hoor, als ondernemer laat Vodafone je ook in de kou staan... Zelfs als je al jaren extra betaald voor een VIP service.
ArjanEHV

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoe langer ze dit aanhouden, hoe langer ze jou als klant kunnen houden. Al is het natuurlijk altijd wel handig om dit zelf ook een beetje in de gaten te houden en desnoods in een of andere agenda te vermelden ;-).
onbekende
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, toch hanteerd op dit moment Vodafone bij mij een einddatum , dus moet betalen tot 05-2014, een gedateerde bevestiging van de opzegging krijg ik van Vodafone niet dus kan er geen zaak van maken.
 
Op de site staat het volgende wat uw argumentering weer bevestigd. Maar telefonisch wordt ontkracht door Vodafone medewerker dat einddatum 05-2014 is en afkoop zonder korting de som bedraagt van het aantal maanden tot 05-2014 vermenigvuldigd met het abbonementsgeld. Dus niet 1 maand opzegtermijn.
 
Om het nog onduidelijker te maken,Dit is wat er op de site wordt vermeld :
Einddatum abonnementGegevens abonnementHieronder vind je de naam en de einddatum van je abonnement. Na de einddatum loopt je abonnement door behalve als jij aangeeft dat je iets anders wilt. De opzegtermijn is 1 maand.            Scherp 225 minuten Bekijk je 

De einddatum van je huidige contract is helaas tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens.
onbekende
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
P.s. mijn abbonement is na 3 jaar omgezet naar scherp telefonisch. En heb nu 2 a 3 jaar dit telefonisch verlengde abbonement.
Naar mijn weten is een opzegtermijn van 1 a 2 maanden voorgesteld.
 
Ik ga me informeren naar mijn mogelijkheden gebruik te maken van de beschreven hulp. Om ze toch de maand opzegtermijn te laten hanteren.
 
 
 
onbekende
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
E-mailen is met vodafone site niet mogelijk.
 
Heeft iemand een e-mail adres van vodafone klantenservice,
ik ga liever niet 0900 bellen. kan dit ook niet. 
 
Bevestiging van einde contract blijft uit. (zie vorige berichten)
onbekende
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
zie vorige berichten.
 
..Sja , die moeten ook hun salaris bewaken. Leuke spam.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo onbekende, ik begrijp dat er eea niet goed gaat met het opzeggen van je abonnement.
Een opzegging werkt in zijn algemeenheid als volgt: een particulier abonnement loopt tot door tot zijn einddatum, dus één of twee jaar nadat je het hebt afgesloten.

Wil je voor de einddatum van je contract opzeggen, dan heb je twee keuzes: je kunt er voor kiezen om je abonnement per einde contractsdatum te laten eindigen. Dat is gratis. Wil je het abonnement eerder laten eindigen, dat betaal je het aantal maanden tot het einde van je contract in één keer.

Is je contract al verlopen, dan geldt een opzegtermijn van 1 maand en is opzegging kostenloos.

De details van je contract zoals bv de loopduur kan ik via het forum niet inzien. Neem daarvoor toch even contact op met de klantenservice. Als je liever niet belt kan dat ook via mail (zowel als je klant bent als wanneer je dat niet bent via deze link) of via twitter of facebook.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic