Op vakantie (tourrit door Europa) roamde ik probleemloos in Duitsland en een deel van Polen, plotseling (kort na deze tweet) werkte mobiel internet niet meer. Een vriend waar ik mee op vakantie was kon ongeveer tegelijkertijd met zijn zakelijke Voda-abo ook niet meer roamen. Mijn Android-toestel meldde 'Connection failed' bij het inschakelen van mobiele data, de iPhone van die vriend gaf de error 'PDP authentication failure'.
De Twitter Webcare adviseerde het datalimiet uit te schakelen met een sms naar 5000. In de sms terug stond dat het limiet al uit stond. Dit klopt, dat had ik al uitgeschakeld tijdens mijn zomervakantie van 2011. Ik weet niet precies wat Webcare daarna heeft gedaan, maar roaming heeft daarna eventjes gewerkt in Hongarije. Echter over de grens in Kroatië viel roaming weer weg en heeft het niet meer gewerkt op de terugreis door Slovenië, Oostenrijk en Duitsland (waar het op de heenrit nog wel werkte), ondanks in elk land de telefoon diverse keren herstart te hebben. Pas terug in Nederland werkte mobiel internet weer.
Eenmaal thuis was ik de kwestie eigenlijk alweer een beetje vergeten. Echter bleek vorig weekend in België tijdens een festival dat ik met roaming nog steeds hetzelfde probleem had. Ik zou het wel fijn vinden als dit kan worden verholpen voor een toekomstige vakantie in het buitenland.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Bart