mcbosch

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen orderbevestiging

Vanochten mn bestelling geplaatst. Op de laatste pagina wordt aangegeven dat ik per mail een bevestiging van de order zal ontvangen. Nu zo'n 2,5 uur later nog geen mailtje ontvangen. Ook op MyVodafone staat niets van een bestelling, maar een nieuwe bestelling plaatsen is ook niet mogelijk. Iemand die hetzelfde heeft?
192 Reacties 192
klikos

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
JKorner schreef:
Ik zou toch nog wel een paar dingen willen weten voor ik de klantenservice bel aangezien de ruime wachttijden.
-Als ik de klantenservice bel kan ik dan erachter komen wanneer mijn iphone5 binnenkomt?
-Waarom een orderbevestiging sturen zonder ordernummer waardoor de pagina Online bestelling -> vraag de status op geheel nutteloos maakt.
 
J.Körner
 
 
Ik heb hem woensdag besteld, wel een ordernummer gehad, maar daar kun je ook je status niet mee bekijken. Dat is alleen voor nieuwe abonnees.
Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik de klantenservice gebeld, zij konden mij helemaal niets vertellen wanneer de iPhone geleverd zouden worden.
Missschien dat Stevie na de meeting meer weet? 😛 
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik had wel verwacht dat jullie enige inzake hebben in bestellingen/ systemen. Had mij veel frustratie gescheeld als ik had gehoord "staat er niet in" ipv wacht af, order bevestiging komt later door grote drukte. Laat ik het dan anders formuleren, ik vind het forum niet nutteloos, maar de bijdrages van de Vodafone medewerkers - in dit geval - te minimaal. In dit topic weten jullie eigenlijk net zo veel als wij.
 
Zie het als opbouwende kritiek, ik denk daar een verbeterpunt zit voor jullie (inzage in bestelling systeem). 
 
gr
 
Ruben
Jophop

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hetzelfde probleem als velen. Verlengen opde website met bestellinge van de iPhone 5 en geen orderbevestiging ontvangen.
Online de status opgevraagd en krijg de schrikwekkende mededeling:
 
" ! Er is iets mis gegaan: Id Ongeldige Bestel. Geen resultaten gevonden"
 
Een email verstuurd naar de klantenservice, maar nog steeds geen reactie.
Ook de dag erna geen bevestigingsemail, dus maar de klanten service bellen: 1200.
Na een kwartier in de wacht krijg ik te horen dat ik een ander nummer moet bellen...
Bij dat andere nummer (08000200055) nog erger: na anderhalf uur in de wacht verbreekt Vodafone de verbinding !!!!
En nee, de batterij van de gsm was niet leeg, want hij hing al lang aan de oplader.
 
Dankzij berichten op dit forum moet ik mij gerust stellen met de gedachte dat dit allemaal "normaal" is bij Vodafone:
Handmatige orderafhandeling bij de introductie van werelds populairste gsm....
Wat dacht men dan, we krijgen er maar 4 van apple en dat kunnen we best wel handmatig afhandelen...???
 
Of ik nog verbeterpunten zie voor de klantenservice?
Ik zou het bij god niet weten, want ze hebben echt overal aan gedacht en doordacht...
 
 
Naschrift:  Toch nog even opmerken dat ik het helemaal top vind dat het klantenservice nummer een gratis dienst is.
Anders was na anderhalf uur in de wacht mij hele beltegoed op de 1e van de maand al weer helemaal op.
En op een antwoord zit ik ook niet echt te wachten, stuur me maar gewoon 1 van die 4 iPhone's 🙂
 
Remco1986

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier nog mooier. Afgelopen woensdag verlengd, er werd zoals bij velen gezegd dat de telefoon vrijdag of maandag zou komen. Tot op heden nog geen telefoon. Zojuist iemand van de klantenservice gesproken op de chat en hij zei het volgende:
 
Hassan: Ik zie dat je order goed is verwerkt en ik verwacht dat je eind deze week je toestel gaat ontvangen.
Hassan: Is dit zo duidelijk voor je?
Remco: Eind deze week? Waarom zeggen ze woensdag aan de telefoon dan dat ik de telefoon afgelopen vrijdag of vandaag zou ontvangen?
Hassan: Ja klopt inderdaad sorry had verkeerd gegeken je krijgt je toestel vandaag.
 
Beetj raar?!?! Meneer zegt eerst eind deze week, en dan zeg ik er wat van. En dan is het ineens vandaag.... Ik heb nog niks Vodafone...

 
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
JKorner schreef:
Ik zou toch nog wel een paar dingen willen weten voor ik de klantenservice bel aangezien de ruime wachttijden.
-Als ik de klantenservice bel kan ik dan erachter komen wanneer mijn iphone5 binnenkomt?
-Waarom een orderbevestiging sturen zonder ordernummer waardoor de pagina Online bestelling -> vraag de status op geheel nutteloos maakt.
-Is er toevallig enige informatie wanneer de extra's/gadgets uitkomen voor de iphone5?
-We zouden regelmatig op de hoogte worden gehouden via SMS, server uit de lucht? Want nog geen sms ontvangen,

Verder moet ik toch zeggen goed bezig hier op het forum, jullie doen ook je best met de gelimiteerde informatie die jullie krijgen.
En ik vind het toch enigzins 'raar' dat Apple zich zo heeft vergist, een aantal simpele peilingen en daarbovenop nog eens een x aantal extra iphones bij de levering had waarschijnlijk ook voor minder frustatie betekent.

Btw donderdag besteld dus ik hoop hem vandaag nog in me handen te hebben.
Hopelijk kan ik na deze enigzins teleurstellende ervaring weer gewoon zeggen blij te zijn met Vodafone als provider.

J.Körner


Hi J Körner!

Mijn antwoorden in volgorde van jouw vragen :D:

- nee, helaas is de informatie bij klantenservice even "uitgebreid" als mijn informatie...
- excuses dat is inderdaad niet handig
- nee, op dit moment zijn we volledig gefocused op de iPhone 5 zelf en deze goed uit te leveren, accessoire pakket heb ik nog geen informatie over. Zal hier binnenkort eens naar informeren als de grootste drukte voorbij is.
- en nee geen server uit de lucht ;). We gaan nu testen waarom jullie geen sms krijgen als het toestel word verzonden. Ik had dit namelijk al doorgegeven aan de betreffende afdeling....

Dankjewel voor het compliment over het forum 🙂 dat hoor ik natuurlijk graag.

En qua levering, je hebt donderdag besteld?
De meeste orders van voor het weekend zullen deze week worden uitgeleverd, pin me echter nergens op vast.

Nogmaals ik hoop met nog concretere informatie te kunnen komen later vandaag....



040Rob

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie,
 
Wanneer verwacht je dat de orderbevestigingen van bestellingen die telefonisch gedaan zijn verstuurd zullen worden? Ik heb vrijdagmiddag besteld en tot nu toe nog geen bevesting gehad...
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Update:

Hi allemaal, meetings voor vandaag zitten erop, eens even kijken of ik jullie nog wat nieuws kan vertellen :).

Orderbevestigingen:

We hebben tot nu toe meer dan 3500 orderbevestigingen uitgestuurd naar mensen die zowel telefonisch als online hebben besteld. Als je echter een verkeerd mailadres, of een mailadres met typfouten hebt doorgegeven, dan kan het zijn dat je geen orderbevestiging hebt gekregen. Het wijzigen of verbeteren van je mailadres heeft geen effect, want de bevestiging van jouw order is al verstuurd door het systeem. Wijzigingen in mailadres zorgen er niet voor dat het systeem nogmaals een bevestiging stuurt, of ons een notificatie geeft dat je mailadres is gewijzigd waardoor wij dit handmatig kunnen oppakken. Dit kan een oorzaak zijn van het niet ontvangen van een orderbevestiging.

Heb je met bestellen online een melding gekregen “bedankt voor je bestelling” aan het einde van het bestelproces, dan is deze order goed doorgekomen.


Leveringen:

De meeste mensen die voor vrijdag 15:00 hebben besteld zullen het toestel deze week nog ontvangen en dan voornamelijk in de eerste helft van de week.
We zien echter dat de iPhone 5 16 GB zwart erg hard loopt en daardoor zullen hier langere levertijden voor ontstaan.
Over het algemeen klopt de regel "wie het eerst komt, het eerst maalt". Dit wil zeggen hoe eerder je besteld hebt, hoe eerder je het toestel zult krijgen. Dit geldt op dit moment voor 80% van de bestellingen.

Nogmaals er is een run op de zwarte iPhone 5 16GB. We krijgen deze week wel nog een kleine levering binnen, maar houdt rekening met langere levertijden, vooral als je niet bij de eerste lichting bestellers zit (voor het weekend, afgelopen vrijdag 15:00).
De snelheid van levering begint op dit moment dus afhankelijk te worden van het toestel dat je bestelt; een witte iPhone 5 32GB of 64GB kan bijvoorbeeld sneller uitgeleverd worden dan een zwarte iPhone 5 16GB omdat de vraag hiernaar kleiner is en deze nu dus nog op voorraad is.


Hopelijk heb ik jullie zo iets meer duidelijkheid kunnen verschaffen met de informatie die ik heb ontvangen.

JKorner

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de info, ga zo door.
En we zullen wel zien wanneer die binnenkomt, het zal het wel waard zijn zullen we maar zeggen.
pays65

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je vooral niet druk maken. Ook bij mij duurde het wat langer. Orderbevestiging kwam paar dagen later.
matt

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat geeft enige duidelijkheid 🙂 Dankjewel!
 
Dat geldt dus ook voor de overstappers met nummerbehoud?
 
Ik heb op woensdag 26 september om 10.03 uur een bevestingsmail met een ordernummer ontvangen.
Als ik bij mijn orderstatus kijk op voafone.nl dan staat er nog altijd bestelling wordt verwerkt.
Is dat een goed of slecht teken?
'Helaas' heb ik dus ook een zwarte iphone 5 16gb besteld..;p
 
We wachten wel af he..:)
 
 
 
 
MichaelIP5

Liefhebber
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Na mijn laatste verhaal (Voda heeft mij gebeld voor verlenging; als eerste groep nog voor prijzen erop stonden, supergoede deal gemaakt zou hem vrijdag of zaterdag krijgen, nooit orderbevestiging gehad) is het verhaal nog schandaliger geworden..
 
Na EEN UUR bellen kreeg ik dan eindelijk een jongeman aan de lijn en die bevestigde waar ik enorm voor vreesde, dat er geen order te vinden meer was en de beste heer die mij heeft gebeld voor verlenging en zo'n goeie deal voor me had klaargezet, gewoon weg niet goed de order heeft aangemaakt en ik twijfel nu zelfs of de deal niet zo goed was en hij hem daarom gewoon niet heeft doorgezet.
 
Afijn, nu ging hij kijken en bood hij mij een veel slechtere aanbieding, namelijk meer bijbetalen voor de telefoon en 10 euro per maand meer betalen.. terwijl ik al benadeeld was doordat er een grove fout is gemaakt; en mijn tel niet kreeg op de beloofde vr of zat..
Even wachten vind ik niet erg maar een slechtere deal maken terwijl jullie mij op hebben gebeld met een veel betere accepteer ik niet.
 
Op aanraden van een teamleider van verkoop moest ik een mail sturen naar klantenservice en als die akkoord zouden gaan kreeg ik alsnog mijn oude afspraak. Kreeg een foutief emailadres. Via site geprobeerd, maar 1000 karakters dus kon mijn verhaal niet volledig kwijt... AARGHH
Gelukkig kwam er een popup voor chat met een medewerker; via haar heb ik de mail gestuurd en zij zou hem doorzetten..
Dat was donderdag vandaag niets gehoord. En nu kom ik er dus ook nog eens achter dat de oude aanbieding waar ik onder viel 8 maanden de heft niet meer geld waardoor ik dus nog harder genaaid ben.. ik begin nu echt pissed te worden, is dit de manier van behandelen om iemand als klant te willen behouden? fouten kunnen gemaakt worden, maar dit gaat wel erg ver.
 
Ik overweeg al om naar een andere provider te gaan maar wil vodafone nog wel een kans geven.
Maar dat ze mijn mail nu ook niet met spoed oppakken of op zijn minst beantwoorden binnen hoeveel tijd vind ik wederom echt te gek..
Zou toestel dit weekend gehad hebben, en wanneer ik hem nu ga krijgen is een groot raadsel aangezien ze mijn mail niet behandelen.. Ik had nog nooit klachten gehad bij vodafone.. maar wat er nu allemaal gebeurd is is een dieptepunt.
Ik hoop echt dat deze in mijn inziens grove fouten gerectificeerd gaan worden want ik begin mijn geduld wel te verliezen zo.
 
Stevie hoe lang is de tijd dat men normaal een mail beantwoorden? 2 dagen lees ik op de site?
 
Jophop

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het online aanbod van Vodafone Zakelijk was gisteren nog de eerste 8 maanden 50% korting. 
Nu lees ik de eerste 12 maanden 25% korting. Da's een finke prijsverhoging.
 
Gisteren bestelt en net een order bevestiging ontvangen.
Maar daarop geen ordernummer, geen info over welke aanbieding en geen levertermijn.
Het is iets, maar nog steeds minimaal en nog veel onzekerheid.
 
brianwismans

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ze zijn bij mij inmiddels aan de deur geweest. Was niet thuis. Morgen ophalen.
Bock

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ter info.
 
Woensdagochtend ongeveer 11 uur abbo verlengt per telefoon iPhone 5 16 zwart. Tot op heden geen orderbevestiging gehad per mail. Om 16.38 deze SMS ontvangen van Vodafone: "Beste klant, momenteel ontvangen wij beperkte voorraad vanuit Apple. Wij houden je op de hoogte van de status van je bestelling. Met vriendelijke groet, Vodafone.
 
Er gebeurt in ieder geval iets bij Vodafone, weet alleen niet of het nou positief of negatief is... Spannend.
 
Gr,
 
Bock
Joop35

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bock schreef:
Ter info.
 
Woensdagochtend ongeveer 11 uur abbo verlengt per telefoon iPhone 5 16 zwart. Tot op heden geen orderbevestiging gehad per mail. Om 16.38 deze SMS ontvangen van Vodafone: "Beste klant, momenteel ontvangen wij beperkte voorraad vanuit Apple. Wij houden je op de hoogte van de status van je bestelling. Met vriendelijke groet, Vodafone.
 
Er gebeurt in ieder geval iets bij Vodafone, weet alleen niet of het nou positief of negatief is... Spannend.
 
Gr,
 
Bock
Dit bericht heb ik vandaag om 16:41 gehad. Ik heb zaterdagochtend een orderbevestiging gehad. Misschien klopt het emailadres niet dat ze in het systeem hebben staan en heb je daardoor de bevestiging niet ontvangen. Het lijkt me dat als de order niet goed binnen was gekomen dat ze je geen sms hadden gestuurd. MIsschien hebben we hem toch deze week nog 😄  Spannend....! 😉
Bock

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mailadres verkeerd zou kunnen, al heb ik telefonisch verlengt en ben al jaren klant dus adres staat in het systeem. Maar typefout is snel gemaakt natuurlijk... We wachten af...
joeble

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
 
Ik wacht al 1 week op orderbevestinging en nog steeds niets !
Ik heb meerdere malen contact gehad met de slechtste service desk van Nederland !
Iedere keer een ander verhaal ( na 1,5 uur in de wacht te hebben gestaan ).
Ik zou gister (volgens de werknemer) weer een nieuwe orderbevestiging krijgen en u raad het al "helemaal niets"
 
Gr.
 
Van een zeer ontevreden klant !
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Worden orderbevestigingen inmiddels wel verstuurd of hebben jullie de situatie nog steeds niet onder controle? Kan iemand mij vertellen wat de status is van mijn order? Ik heb inmiddels NOG een keer het hele riedeltje doorlopen
Roytjuh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb idd ook vorige week dinsdag denk ik al mijn iphone 5 bestelt en heb 3.5 uur moeten wachten voordat ik geholpen werd. Uiteindelijk prima service. abbo'tje verlengen ging allemaal prima. Duurde wat langer met order bevestiging maarja uiteindelijk toch gehad.
 
Helaas nog niks gehoort over sms of er al iets nieuws is en ook niks onder mijn order overzicht helaas. Net wel gelezen dat de eerste iphones er een beetje uitgaan in begin deze week kan niet wachten op mijn berichtje. elke keer als die gaat snel racen en helaas weer geen vodafone:p
 
We wachten af :D:D:D
 
gr,
 
Roytjuh
Sookie_S

Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik vind dat Stevie een applausje verdiend!
 
Al die negativiteit over het niet ontvangen van een orderbevestiging.. ze geeft ons tenminste goede updates!!. 
Natuurlijk is het niet leuk om lang te wachten, maar Apple heeft hier ook een aandeel in. En aangezien half Nederland het toestel persee liever vandaag als morgen in huis wil hebben zullen ze niet aan te slepen zijn. Dus.. THINK POSITIVE.. die toestellen worden heus uitgeleverd!
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic