mcbosch

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen orderbevestiging

Vanochten mn bestelling geplaatst. Op de laatste pagina wordt aangegeven dat ik per mail een bevestiging van de order zal ontvangen. Nu zo'n 2,5 uur later nog geen mailtje ontvangen. Ook op MyVodafone staat niets van een bestelling, maar een nieuwe bestelling plaatsen is ook niet mogelijk. Iemand die hetzelfde heeft?
192 Reacties 192
saskia70

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook woensdagochtend meteen verlengd, echter de orderstatus kan niet vinden wat de status zal zijn.
 
Dit terwijl mijn abonnement wel meteen is omgezet wat ik een beetje raar vindt
Erickq

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels is mijn abbonement wel verlengd maar heb ik geen idee wanneer mijn iPhone eraankomt. Kan maandag zijn, maar het kan ook nog 3 weken duren aldus de klantenservice. 
 
Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat ik en vele anderen met mij zo slecht op de hoogte gehouden worden. Echt enorm amateuristisch. Vodafone weet al weken wanneer de lancering is en had dus allang een goed werkend systeem klaar kunnen hebben. Ook al weet Vodafone niet hoeveel iPhones ze binnenkrijgen, ik en de rest had allang moeten weten of we in de 1e lichting zaten.
 
A.u.b. zo snel mogelijk de status-updates bijwerken en sms-jes versturen hoe lang het nog ongeveer duurt. Want blijkbaar kan Vodafone wel in mum van tijd mij overzetten naar een duur abbonement, maar is het blijkbaar heel lastig om klanten verder te helpen als er wat minder centjes te verdienen zijn!
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
in plaats van dat hier actie op genomen wordt? wat is het nut van een forum als er alleen maar schijnheilige berichtjes kunnen worden geplaatst over mensen die hun iphone hebben ontvangen, terwijl er blijkbaar nog genoeg ontevreden klanten zijn? 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, ik begrijp de roep om een update en die heb ik gelukkig ook voor jullie.

Wat ik wel kan is aangeven dat het overgrote deel van de goed aankomt en ook wordt doorgevoerd, maar dat er regelmatig geen orderbevestiging wordt verstuurd. Of je order ook wordt doorgevoerd, daarvoor quote ik Stevie even:
----
Dat betekent voor jullie: je ontvangt nog geen mail op dit moment, wanneer dat wel zo is, dat is nu vrij moeilijk te zeggen. Dat hangt namelijk af van het systeem. Maar als je het scherm hebt gezien na je bestelling "Bedankt voor je bestelling, je ontvangt een bevestigingsmail etc......" dan is je order doorgestuurd en ontvangen en wordt deze verwerkt.
----
Tot zover geen nieuws dus.

Wat misschien wel goed is om te weten is dat de orderbevestigingen waarr nodig handmatig verstuurd worden. Dat kost extra tijd dus het kan dat je hem dit weekend pas krijgt.


Wat ik helaas niet kan is voor ieder individueel nakijken of zijn of haar order goed wordt doorgevoerd. Nomaals, voor het overgrote deel van de orders is dat het geval Het beste is om daarvoor even contact op te nemen met de klantenservice. Houdt er daarbij rekening mee dat we (zoals bij alle iPhone releases) heel veel vragen krijgen en de wachttijd langer is dan normaal.

Dus de klachten worden zeker gehoord, er wordt actie op ondernomen maar helaas kunnen mijn collega's de bevestigingen niet zo snel versturen als het automatische systeem dat kan. Ik snap dat als Apple je zo lang laat wachten op een nieuwe iPhone, je hem zo snel mogelijk wilt hebben als hij dan gereleased is en ik hoop dat jullie van me aan willen nemen dat we hier zo hard mogelijk werken om hem je ook daadwerkelijk te laten krijgen 😉
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bas dank voor je update. Misschien een goede om terug te koppelen. Ik wilde de iPhone helemaal niet zo snel mogelijk hebben. Ik volgde ook niet wanneer hij uitkwam. Maar als iemand me meerdere keren nadrukkelijk zegt dat ik hem vrijdag thuis kan verwachten, stel ik me daar op in. Ik ga hem maar morgen in de winkel halen denk ik. Hebben jullie info over welke winkels in amsterdam deze nog hebben? of hebben jullie dat ook niet.
densan

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zie in my vodafone dat mijn abonnement is gewijzigd in een iphone altijd abo (verlenging), maar mijn belminuten zijn gedaald naar 14 minuten en mijn data verbruik is flink  verlaagd. Het lijkt mij sterk dat ik nog weken op de telefoon moet wachten terwijl het abo al is gemuteerd, misschien stille hoop dat ik een deze dagen mijn foon krijg ?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
graag gedaan buubdaman, ik snap ook dat als de verwachting gewekt is je hem ook wilt hebben. Dat is niet meer dan logisch.

De winkelvoorraad kan ik niet nagaan en deze kunnen we ook uit veiligheidsoogpunt niet online doorgeven. Zou een beetje een signaal zijn van, geachte inbrekers, kom hier uw iPhone halen;)
Alles is goed beveiligd natuurlijk, maar het is zo zonde van de ruiten en het gedoe 😄
ape

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde als Densan. 12 belminuten en een veel lagere MB's.. Het is toch niet de bedoeling dat wij als klanten met zo weinig belminuten MB's moeten wachten tot de iPhone binnen is, en veranderd dit dan als de iPhone er is? want volgens mij heb ik gewoon een abonnement met 90 belminuten en 1000mb internet....
EvaBle

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb afgelopen dinsdagavond al mijn order geplaatst via de telefoon, alles is op band bevestigd. Dat os toch meer dan 24 uur! Mijn zus heeft hetzelfde gedaan in hetzelfde telefoongesprek en die heeft gisteren wel een orderbevestiging gehad. Hoe zit dat? Ik zou het fijn vinden een duidelijk aangepord te krijgen want dat is nog niet gelukt, hen het nu op meerdere manieren geprobeerd.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo EvaBle, zoals in dit topic wordt aangegeven kan het gebeuren dat er geen automatische orderbevesiting is verstuurd. Deze wordt binnenkort handmatig naar je toegestuurd.

@Densan & ape: wat jullie zien kan ik gelukkig eenvoudig verklaren: als je je abonnement verlengt dan wordt er in onze systemen een geheel nieuw abonnement met andere minuten en ook een andere prijs aangesloten. Het zou niet eerlijk zijn als je voor, in dit geval, de laatste paar dagen van september direct de volle prijs voor dat nieuwe abonnement moest betalen.

Daarom betaal je als je een nieuw abonnement afsluit (of een bestaand abonnement verlengt) alles "naar rato". Dwz dat je als je bijvoorbeeld halverwege de maand verlengt, je de helft van de prijs van je nieuwe abonnement betaalt en ook de helft van de minuten/MB's/sms'jes krijgt die er bij horen.

Dat is er bij jullie nu aan de hand, en omdat de maand bijna om is zie je nu dus ook niet zo veel minuten&MB's in My Vodafone. Op 1 oktober krijg je weer de volle bundel die bij je abo hoort. Daar hoef je dus niet op te wachten tot je iPhone er is 😄
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
hallo,
 
Ik wacht even met geduld op mijn Iphone en die van mijn vrouw.
Wat wel onverwacht was, is dat onze abo voor onze blackberry toestellen meteen werden beeindigd wat betreft het internet en Pingen deel. Dit betekent dat we niet meer kunnen internetten, geen push email (lastig voor mijn werk als de levering pas later komt), en mijn vrouw kan haar lijst met contacten niet meer online backup-en om dit straks weer naar haar nieuwe Iphone te importeren! We gingen ervan uit dat onze Iphone abonnement pas zouden beginnen op het moment dat de Iphones geleverd zouden worden. Als dit in de komende dagen gebeurt, dan is er weinig aan de hand wat betreft het internetten en push emails, alleen dan maar een manier vinden voor mijn vrouw om al haar contacten niet handmatig te moeten invoeren, maar als de Iphones pas over bijvoorbeeld 3 weken geleverd worden...dan is het een ander verhaal, ik gebruik veel push emails voor mijn werk!
Ik zou ook onredelijk vinden dat we 3 weken lang geen gebruik kunnen maken van onze internet abonnementen en toch daarvoor moeten betalen.Dus ik hoop dat jullie goed erover hebben nagedacht, en ik blijf maar hopen op een snelle levering.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo arnaud, dat is inderdaad erg lastig. Het is geen probleem om tijdelijk de blackberry service weer te activeren op je nummers. Neem daarvoor even contact op met de klantenservice. Dat kan op dit tijdstip nog via twitter of facebook en morgen weer gewoon telefonisch. De collega's hebben dan je klantnummer(s), mobiele nummer(s), naam&adres, geboortedata en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer nodig. Stuur even de vraag in het openbaar, dan kan je gevolgd worden waarna je in privé je gegevens kunt sturen en de rest afgehandeld kan worden.

En mocht je morgen willen bellen, houdt dan even de zelfde gegevens bij de hand. Aan de telefoon kan gewoon hetzelfde geregeld worden!
EvaBle

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok bedankt ik wacht af.
klikos

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
offtopic
Ik vind het wel raar dat het nieuwe abbonement niet pas ingaat als het oude is afgelopen. Dat is logisch toch? Je hebt toch een contract tot een bepaalde tijd afgesloten? De mijne is over 2 weken afgelopen, dus mij maakt het niet zoveel uit dat het nieuwe is ingegaan. Maar sommige mensen verlengen 4 maanden vantevoren, het nieuwe contract gaat dan gelijk in, dat kan toch niet? 
 
 
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hoi BasT, dank je voor de tip, en succes verder!
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb trouwens gisteren zo'n orderbevestiging ontvangen, waar een order referentie staat. dit zijn 8 cijfers.
Is dit wat ik eigenlijk op de orderstatus pagina moet gebruiken als ordernummer? Als ik dat doe (8 cijfere order referentienummer + email adres), gebeurt er niks. Werkt de orderstatus pagina wel?
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
@arnaud Als je je abonnement verlengd dan kun je de orderstatus niet raadplegen.
Dat staat er ook bij vermeld. Anders zou ik niet weten wat er aan de hand is.
densan

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hoi weet iemand als je toestel wordt geleverd of je naast ondertekening ook jezelf moet legitimeren? Als ik niet thuis ben dan kan  ik misschien iemand machtigen voor de ontvangst...thanks
arnaud

Stamgast
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
dank je wel voor je bericht...ik wist het niet!
saskia70

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bast,
 
Het vervelende is als je de klantenservice belt ze eigenlijk niet zeggen. Helemaal niet. Ik vraag me echt af of de orders wel op volgorde van aanmelding worden afgehandeld. Zeker omdat e.e.a. handmatig verwerkt schijnt te worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic