tvdwart

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen of zeer zwakke verbinding met netwerk rond postcodegebied 3039

Ik heb sinds gisterenavond een zeer zwak signaal rond postcocegebied 3039. Mijn telefoon (iPhone 4S) staat continu te zoeken. Soms hebt ik een paar seconden verbinding met het Vodafone netwerk en dan valt 'ie weer weg. Ik heb de telefoon meerdere malen gereset en ook de simkaart er uit en weer ingedaan. Ik kan niet bellen, sms'en en heb geen verbinding met internet in mijn gebied 😞
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Zet je mobiel netwerkt eens op alleen GSM(2G)

Bekijk in context

15 Reacties 15
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Zet je mobiel netwerkt eens op alleen GSM(2G)
tvdwart
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel erg bedankt melvintje, ik heb weer verbinding 🙂
Maar dit is hopelijk alleen tijdelijk..?
Dat ik thuis geen gebruik kan maken van 3G..?
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Alles werkt prima, echter je internet is wat langzamer namelijk, maar wel weer energiezuiniger.

Ik vermoed dat 3g namelijk niet in orde is bij jou
tvdwart
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar tot gisteren werkte 3G prima in mijn postcode gebied (3039).
Ik zit inmiddels ruim een jaar bij Vodafone. Dit probleem thuis nooit eerder gehad...
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Ik zou je eens overwegen om contact te zoeken met social media(facebook) van vodafone, deze kunnen zien of het een storing is aan de 3g mast,

Vertel wel dat 2G perfect werkt of/en verwijs ze door naar dit topic hier op het forum
vladski

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde,  groot drama, Vodafone zegt dat er geen probleem is, maar ik heb exact hetzelfde dus er is wel een probleem!!!!
Ik heb een zakelijk abonement op de zaak staan en redelijk groot verbruiker (ca 400 tot 800 p/mnd veel buitenland gesprekken) , werk vanuit huis, postcode 3939 en dit is voor mij een ramp!!
Mijn vriendin heeft KPN en dat werkt hier perfect, Vodafone neemt mijn probleem niet serieus, dus dan helaas vandaag naar de KPN voor een abonnement en nummer overzetting.
 
oh en op de oplossing om de telefoon op 2g te zetten...
ik heb een 4s dus die maakt gebruik van de Qualcomm RTR8605 Multi-Band RF Transceiver chip,   integenstelling tot de gewone 4 die gebruik maakt van de SKY77541 Quad-Band GSM Chip en de SKY77542 Dual-Band GSM Chip voor gescheiden 2g en 3g.
(Die SKY77541-chip doet het dataverkeer via UMTS/HSPA en die andere doet data via GSM/GPRS/EDGE...)
Aangezien ik in mijn 4s dus alleen die Qualcomm RTR8605 heb zitten kan ik mijn telefoon (zonder jailbreak) niet eens op 2g zetten 😞 
 
 
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Denk je echt dat KPN zijn zaakjes op orde is, ze zijn alleen blij dat je daar een abbonement aansluit dat is alles.

Maar ik geef alleen mijn mening, hier werkt KPN en T-mobile juist weer slecht(3077)
vladski

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
tja Melvin, het is kiezen uit twee slechte in dit geval..  😞
ik wil ook niet overstappen, weer zoveel gedoe, ik zeg ook niet dat heel vodafone slecht is, klaarblijkelijk heeft de rest van Nederland geen probleem, maar feit is, IK  heb wel een probleem, Vodafone zegt van niet, en deze andere telefoon (KPN) doet het gewoon wel...
dit grapje kost me simpelweg opdrachten, ik heb nu al mailtjes van klanten waarom ik niet opneem... en ik kan dus ook niet mijn voicemails afluisteren...
echt wat een drama, nu gauw opschieten voor de winkels dicht zijn...
 
oh ik wil nog wel even benadrukken dat dit probleem sinds een paar dagen aan de gang is, voorheen had ik geen probleem...
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
De persoon die dit topic aangemaakt heb werkt alles gewoon weer wel op een 4S en op het 2G netwerk, lijkt me sterk dat er niet gekozen kan worden tussen 2G en 3G
 
Maarja mocht het dus zo zijn dat het niet kan, ja zo is Apple nou eenmaal
vladski

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
sorry ik heb nog oude ios je hebt helemaal gelijk, ik lees nu dat met de 5.1 versie die knop om 3G uit te zetten weer terug is..
hmm nu ff verzinnen hoe ik mn toestel zo snel kan updaten 🙂
dat was een goede Melvin, daar las ik zelf overheen, thanx! 
 
vladski

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
top!!  update naar 6.0.1 en knop om 3G uit te zetten staat er nu bij in "instellingen" en "mobiel netwerk" 
3 G uitgezet en op 2G netwerk kan ik weer bellen... en belangrijker.. gebeld worden! 🙂
helemaal top! scheelt weer een overstap en een middagje KPN winkel hangen...
 
Mn iPad (ook Vodafone) doet het nog niet op het netwerk, maar das niet zo belangrijk, hier staat die gewoon op het wifi netwerk, en buiten 3032 gebied  heb ik geen 3G problemen dus dan doet die ipad het weer wel.
 
bedankt dat je me even iets verder liet denken Melvin 🙂
 
Melvin=topper
 
hoop wel dat Vodafone snel dat 3G netwerk hier gefixed heeft...
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Is allemaal prima joh, nu eventjes op het sterretje drukken onder mijn naam haha.

Ben er om te helpen, fijn dat het weer goed werkt, hou er allen wel rekening mee dat het internet wat langzamer werkt nu je op 2G zit, het belangrijkste is iederegeval dat je kan bellen en gebeld worden
johntak

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde, viel me gisteravond (zaterdag) voor het eerst op.Zit in de Sonmansstraat in de bocht en weet niet welke mast er vervelend doet, maar het werkt in ieder geval niet.
Ik heb wel ontvangst, zie Vodafone NL in het scherm met vier streepjes, maar bellen en sms'en lukt niet.
Hoop dat er gauw iets aan gedaan kan worden.
 
Ik heb een iPhone 5, heb geen idee hoe ik hem om kan zetten naar 2G, maar zoals ik hier lees is dat zonder jailbraik niet eens te doen??
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Kijk eens bij netwerk of iets, ik ken de iphone 5 zelf niet, anders even vodafone contacteren via social media
 
tvdwart
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop dat iemand van Vodafone dit topic serieus neemt en ervoor zorgt dat de 3G storing rond 3039 snel opgelost wordt. Ook vandaag geen verbinding met 3G aan. Gisteren uit huis geweest. 3G werkt prima als ik uit dit gebied ben. Het ligt dus niet aan mijn toestel. Voor John Tak: ik weet niet in hoeverre het menu van de iPhone 5 verschilt met die van de 4S maar bij mij kon ik 3G uitzetten door in de Instellingen naar Algemeen te gaan en dan Mobiel netwerk te kiezen. Ik kon 3G daar uitschakelen. Ik hoop dat Vodafone dit snel oplost...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic