Dit probleem heb ik ook al enkele maanden. Ik heb er een melding van gemaakt bij de klantenservice, maar kreeg als antwoord terug dat het niet aan het netwerk lag, maar dat mijn telefoon mogelijk op 2G was blijven hangen. Maar ik heb altijd 3G of HSPA+. Richting de Kennedybrug is het probleem voorbij, als ook richting het spoor. Het lijkt wel of het voornamelijk op het eerste stuk van de Avenue Ceramique is, zeg maar vanaf plein1992 tot halverwege. (ping van 400ms en dl van 50 kbps, ul niet meetbaar, verderop dl van 3mbps of meer)
Het vreemde is dat ik nooit problemen heb met gesprekken en nagenoeg altijd volle ontvangst heb. Ik heb mijn telefoon regelmatig op 2G gezet en dan is de dataverbinding vergelijkbaar slecht, maar voor 2G normaal vanwege de lagere bandbreedte. Daarom heb ik het vermoeden dat er enkele masten beperkte bandbreedte hebben, zo ervaar ik het wel. Ik heb een paar apps gebruikt om te loggen welke mast ik telkens op uit kom als ik problemen heb, telkens dezelfde.
Overigens heb ik enkel op deze plek de problemen, binnen en buiten, op andere plaatsen en steden niet.
Graag zou ik zien dat er nogmaals naar gekeken wordt en als het nodig is kan ik de nummers van de masten doorgeven.