BL

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen of slechte 3G verbinding en herstellen gegevens na factory reset

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik wat problemen met mijn dataverbinding op mijn Galaxy S2. Via 3G krijg ik geen whatsappberichten binnen, ook kan ik niet internetten. Zodra ik me aanmeld op wifi krijg ik alles weer gewoon binnen en kan ik alle functies weer gebruiken.

De afgelopen week ben ik in Frankrijk geweest, daar kreeg ik helemaal geen verbinding (data roaming staat gewoon aan). De weken daarvoor had ik al wat problemen en kreeg ik sporadisch verbinding, veelal na aan- en uitzetten van de "data netwerk mode". Nu weer thuis heb ik wederom alleen verbinding via wifi. Enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Verder is er een aantal weken geleden per ongeluk helaas een factory reset uitgevoerd. Toen ik de telefoon uit mijn broekzak haalde moest ik de taal hiervoor kiezen. Na het opnieuw opstarten is een en ander hersteld maar zaken als intellingen voor werk-mail en veel telefoonnummers lijk ik nu kwijt te zijn. Is dit verder nog terug te halen?

Toestel   : Samsung Galaxy SII
Android v: 4.1.2
Postcode: 3531

Voor de factory reset waren er dus al problemen met de 3G verbinding. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Alvast dank!

Mvg,

Bert
3 Reacties 3
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 440Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Misschien kun je even je toestel uitschakelen en de batterij er voor 5 minuten eruit halen en deze daarna er weer in doen en dan zou je weer aangemeld moeten zijn bij het Vodafone Netwerk. En werkt het 2G Netwerk wel? 

Helaas zijn je bestanden echter kwijt, en Back Up maken kan via het programma Samsung Kies dit is nu wel helaas telaat :(.

Groet: ^PS
BL
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reactie, ik was al bang voor het antwoord mbt de backup.

Heb zojuist mijn batterij een tijdje uit mijn telefoon gehaald; helaas geen resultaat. Bellen en smsen lukt inderdaad wel.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Op welke postcode ondervindt je problemen? Dan kijk ik even na of er iets speelt.

Probeer ook even de volgende stappen uit dit topic: Help! Ik kan niet bellen / sms'en / internetten en vermeld hieronder je bevindingen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic