edwinstolk1981

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen of beperkte bel en internet bereik Rotterdam-Maasvlakte

Sinds een week is het bel en internet bereik zo beperkt dat je op sommige container terminal of  algemene plekken bijna niet meer te bereiken bent.

soms als je rondjes loopt kan je snel een app sturen maar mail ophalen lukt niet echt drama 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

@edwinstolk1981 @Clvgtnl Ik kom met positief nieuws: Er is een noodmast geplaatst die gaat zorgen voor een beter bereik. Ik hoop dat jullie dit komende tijd ook zo ervaren. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @edwinstolk1981 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Hiervoor kan je beter een melding maken via de Vodafone Netwerk pagina. Doe eerst een controle of er misschien werkzaamheden zijn en als die er niet zijn, laat het dan weten aan de juiste afdeling. Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe de Vodafone Network check en ze helpen je verder. Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. Vraag dan een vergoeding aan. Maar dat laatste is echt als er een storing is die langer duurt dan 12 uur en het echt een storing betreft! Maar anders zou ik via de Netwerk pagina een melding maken en dan komt het op de juiste afdeling terecht. 

Naast deze controle, via de website, kan je natuurlijk ook zelf nog een controle doen door je simkaart in een ander toestel te stoppen en te kijken of het aan je toestel ligt of aan het netwerk van Vodafone. Ruil even van simkaart en kijk of je simkaart in een ander toestel het wel goed doet?! Daarnaast kan je, als het niet lukt, contact op kunnen nemen met de klantenservice. Vraag of ze je nummer willen resetten en opnieuw willen opnieuw op het netwerk. Soms kan dit helpen. 

Clvgtnl

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het ligt dus wel aan Vodafone, want ook ik heb vorige week een melding gedaan. 

Ervaar problemen op 2 toestellen met Vodafone op de Maasvlakte - Rotterdam.

edwinstolk1981
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja en ik kom nergens verder bij Vodafone, het is op bijna de gehele Maasvlakte 1 & 2 een drama om te bellen en mobiel internet te gebruiken 🤬🤬🤬

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @edwinstolk1981 en @Clvgtnl. Welkom hier! Hebben jullie de stappen gezet, die @Energieboy noemt? Dus een melding gemaakt via de Netwerk pagina? Dat is namelijk dé plek om deze zaken te melden ! :-).
 

Clvgtnl

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Lycke, Wat andere zeggen als standaard antwoord heb ik niet zoveel mee, maar ik had het inderdaad al door gegeven.

Maar heb het idee dat nu na dag 5 a 6 nog niets is gedaan met deze melding. Begint nu toch een beetje lang te duren.

Aangezien op de Maasvlakte de Terminals werken met apps om te kijken wanneer je aan de beurt ben om te komen

en deze doen het nu niet door geen bereik of storing met Vodafone.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik snap dat je niet vrolijk wordt van deze situaties, @Clvgtnl. Maar het is logisch dat je eerst wordt gewezen op de manier waarop je dit kenbaar kunt maken, toch? Wij kunnen niet weten wat jij/jullie allemaal wel of niet al gemeld hebben. 

Hoe dan ook. Ik begrijp inmiddels dat jij in elk geval 5 a 6 dagen terug een melding hebt gemaakt via de Netwerk Pagina. Ik ga even navragen of hier al iets mee gedaan is en wat jullie hier verder van mogen verwachten. Ik kom er op terug!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

De afhandeling van meldingen via de Netwerk pagina, worden doorgaans binnen 5 werkdagen behandeld. Ik denk dat je dus nog heel even geduld moet hebben voor een reactie en oplossing ^^. 

edwinstolk1981
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hopen dat het heel snel opgelost is anders verliezen jullie veel klanten ben ik bang het is essentieel dat ik kan bellen en internet heb anders kan ik beter thuis blijven 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik krijg nu ook bericht dat Rotterdam Maasvlakte vol staat met meldingen van geplande werkzaamheden. De problemen zijn dus bekend, er wordt aan gewerkt! 

Clvgtnl

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Lycke, Okay, en de oplossing nu is? Want het is in het belang van mijn werk noodzakelijk om verbinding te hebben daar.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

De werkzaamheden staan gepland. Er wordt dus aan gewerkt, maar het is helaas niet met een klik op een knop opgelost. 

Clvgtnl

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Lycke, nee, maar wel met 1 klik op de knop uitzetten zonder erbij na te denken of het geen problemen gaat geven in dat gebied.

Waar een verbinding met Terminal apps erg belangrijk is.

edwinstolk1981
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het vreemde is dat het altijd goed heeft gewerkt, en opeens niks meer, je kan met moeite je mail ophalen!

Zonder internet en telefonie kan je tegenwoordig niks meer en zeker daar niet waar alles via apps en websites gaat!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ze zullen waarschijnlijk met een mast bezig zijn?
- vernieuwen

- verbeteren

Want zomaar opeens naar het niets, dat moet een oorzaak hebben. Begrijp dat het voor mensen, die in een buurt zitten van werkzaamheden, dat het lastig is. Maar je moet maar zo denken: het moet eerst slechter worden voor het straks beter is. Ik weet natuurlijk niet wat ze aan het doen zijn, maar ga er vanuit dat je straks blijer bent dan nu. En ja, misschien was het een beter idee geweest om een nood mast te plaatsen, maar misschien kon dat nu niet of is het zo spoed dat er geen tijd voor is?! En Lycke kan er ook niets aan doen, die weet alleen dat er aan wordt gewerkt.

edwinstolk1981
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

0F585C29-43E5-40F0-B301-38518DA4F820.jpeg

Clvgtnl

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Toch wel bizar dat ik eerder met Vodafone sprak, dat ik eerst mijn eigen mobiele telefoon moest controleren.

 


Nu blijkt er dus toch meer te zijn, lekkere netwerk control hebben ze bij Vodafone.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat goed dat je een antwoord hebt gekregen. Op de storing kaart zie je ook 3 masten staan waarvan er 2 in werkzaamheden staan. Dus het staat heel goed op de storing/werkzaamheden pagina van Vodafone. Daarnaast heeft ook Lycke laten weten dat er werkzaamheden waren. 

Misschien was de melding niet gelijk met het probleem en/of werkzaamheden van de masten. En was het niet gelijk bekend bij de klantenservice. Fijn dat het nu nog duidelijker is, ook al blijft het vervelend als je het overkomt. 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

@edwinstolk1981 @Clvgtnl Ik kom met positief nieuws: Er is een noodmast geplaatst die gaat zorgen voor een beter bereik. Ik hoop dat jullie dit komende tijd ook zo ervaren. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic