sjaak007

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk regio Haaglanden [storing]

Het lijkt erop dat er een storing is omtrent het netwerk in de regio Haaglanden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
spijker

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, sinds gisteravond weer bereik en ook weer internet.
is er wat gerepareerd? Ik hoop dat het zo blijft.
 
grtn,
Peter.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Martin-h

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lijkt er op, vandaag ook geen verbinding wanneer 3g is ingeschakeld, zowel op de Iphone als Ipad.
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi,

op welke postcodes ervaren jullie problemen? Dan kijk ik of er een storing bekend is.
Hebben jullie trouwens ook geprobeerd of het herstarten van het toestel heeft geholpen?
Werk het 2g netwerk trouwens wel?

Martin-h

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Delft 2613. 2g werkt wel maar zodra ik 3g inschakel krijg ik de melding 'geen service' op de Iphone. Ik heb de telefoon al meerdere malen opnieuw gestart en netwerkinstellingen opnieuw ingesteld. Op de Ipad heb ik ook geen verbinding via Vodafone.
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Er zijn op dit moment geen problemen bekend op 2613.
Gelukkig heb je wel bereik als je het toestel instelt op 2g.
Het zou te maken kunnen hebben met de voorbereiding op de drukte rond de jaarwisseling.
Ik verwacht dan ook dat het snel zal zijn opgelost.

spijker

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen internet verbinding en ook kan ik niet bellen/gebeld worden op postcode 2613.
Buiten dit gebied doet alles het normaal.
 
grtn,
Spijker.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Spijker,

Dat is balen zeg, heb je dit ook als je de netwerkinstellingen op je toestel wijzigt van UMTS/3G naar GSM/2G?
De overbelasting in deze regio zou namelijk plaatsvinden op het 3G netwerk en zou geen invloed moeten hebben op het 2G bereik.
spijker

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Rowie,
Dit probleem heb ik nooit gehad.
Mijn dochter en ik kunnen niet bellen of gebeld worden.
Nu lijkt het erop dat ik het probleem moet oplossen door een ouder en trager 2g in te stellen.
Maar ik denk dat Vodafone voor een oplossing moet zorgen.
grtn, Peter.
Willem89

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds enkele dagen heb ik eenzelfde probleem. Het bereik valt de hele tijd weg en de weergave "geen service" verschijnt. Zelf woon ik ook in de regio Haaglanden (Leiden). Als m'n telefoon (iPhone 5) geen service geeft, pakt hij soms wel weer het netwerk als ik hem even kort op vliegtuigmodus zet en hem er weer vanaf haal. Dit kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
Wat moet ik hier tegen doen (behalve m'n telefoon op 2g zetten)?

Groetjes,
Willem
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Willem89 schreef:
Sinds enkele dagen heb ik eenzelfde probleem.
*knip*
Wat moet ik hier tegen doen (behalve m'n telefoon op 2g zetten)?

Groetjes,
Willem
Hallo allemaal, als er een netwerkstoring is houdt dat eigenlijk bijna altijd in dat een specifieke mast niet (goed) werkt. Dat probleem beperkt zich dan altijd tot een specifieke postcode. Stel dat er op op postcode 1000 AB een mast staat die niet goed werkt, dan zal alleen dat postcodegebied (en eventueel die er direct naast, bv 1000 AC) er last van hebben.
"Regio Haaglanden" is daarom iets te algemeen voor ons om iets mee te kunnen doen, en Leiden en Delft zullen zeker niet van hetzelfde probleem last hebben.

Goede dingen om altijd te testen zijn het volgende:
- zet je toestel een paar minuten uit en dan weer aan. Het maakt dan een nieuwe verbinding met ons netwerk en dat lost vaak al veel op
- controleer of je het probleem op 1 postcode merkt of overal. 1 postcode wijst op een dekkingsprobleem, overal op iets in bv je toestel
- zet je toestel eens op alleen 2G of alleen 3G. Dat zijn namelijk technisch twee aparte netwerken, met vaak ook andere masten. Dus het kan goed dat als een 3G mast niet werkt, je wel kunt bellen op dezelfde plek via 2G. En dat vertelt ons dan ook weer waar we het probleem moeten zoeken.
- vraag even rond of andere Vodafone klanten op die plek hetzelfde merken als jij. Ben je de enige, dan is er geen storing. Zijn er meer mensen, dan is dat voor ons een heel goed teken dat we naar het netwerk moeten gaan kijken.
- geef ons ook door sinds wanneer je er last van hebt en of toen iets opvallends is gebeurd. Dat kan van alles zijn, bv een update aan je toestel of een auto-ongeluk in de buurt waarna je per direct geen dekking meer had 😉

Als je ons van die info kunt voorzien, dan kunnen we vaak heel snel een hoop factoren uitsluiten en de waarschijnlijke oorzaak direct aanpakken!
spijker

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
beste Bas,
 
het probleem beperkt zich tot het 3g netwerk. 2g werkt wel
Mijn dochter en ik hebben er beide last van. zij heeft een ipone5 en ik een HTC desire hd. geen van beide heeft een update gehad
we hebben er al last van sinds 30/31-12-2012.
onze postcode is 2613KB in Delft.
 
grtn, Peter.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, en het beperkt zich tot die postcode, zowel binnen als buiten? Dan zou er een probleem met de mast kunnen zijn.

Zou je ons via Twitter of facebook een bericht willen sturen? Kopieer de link naar dit forumtopic daar dan even in. We kunnen je dan via privébericht om je gegevens en die van je dochter vragen en die gebruiken als voorbeeld om bij onze technische dienst uit te laten zoek wat er precies mis is. Die gegevens kan ik via het forum helaas niet goed opvragen.
Mocht je het liever anders doen, dan kun je ook bellen even bellen natuurlijk.
spijker

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,
 
Het lijkt mij, dat ik genoeg heb gedaan om het jullie duidelijk te maken.
Het lijkt mij ook duidelijk dat het in de mast zit. De technische dienst zou daar id naar kunnen gaan kijken.
Ik ben nu al 5 dagen niet te bereiken.
 
grtn,
Peter.
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Peter, ik begrijp die opmerking, maar een paar voorbeeldnummers zijn altijd nodig voor een onderzoek. Een mast is een ingewikkeld stukje technologie en om die verbinding te onderzoeken heb je vaak iets nodig dat er dan ook mee verbonden is 😉
Niet dat je nou helemaal niks kunt doen zonder een voorbeeldnummer, maar als de oorzaak niet direct duidelijk is dan kun je het proces daarmee wel een stuk versnellen. En daarmee ben je alleen maar gebaat toch?

In dit specifieke geval zal het nu alleen niet meer nodig zijn. Ik zie dat er kort geleden een melding binnengekomen is dat er op een aangrenzende postcode iets mis is met een mast, dus via andere kanalen zullen mensen zich met hun nummer gemeld hebben.
Dat probleem is nu in onderzoek, en ik vermoed dat jij hinder ondervindt van hetzelfde probleem.

Dus, er wordt ondertussen aan gewerkt!
spijker

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, sinds gisteravond weer bereik en ook weer internet.
is er wat gerepareerd? Ik hoop dat het zo blijft.
 
grtn,
Peter.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
spijker schreef:
Hoi, sinds gisteravond weer bereik en ook weer internet.
is er wat gerepareerd? Ik hoop dat het zo blijft.

grtn,
Peter.
Heey Peter, goed om te horen dat alles weer naar behoren werkt 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic