Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Geen netwerk na een abonnementswijziging / simwijziging

Update 23-10, 20:00 u

Hallo allemaal,

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!

======================================

Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10.


Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
195 Reacties 195
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
2 mails de deur uit gedaan
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Behalve mail naar nu en telegraaf ook een naar Vodafone om mijn abonnement open te breken als het na het weekend niet is opgelost.
Desnoods schakel ik mijn advocaat in (verzekerd gelukkig)
Tom
psluijs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas heb ik er ook last van en vind het super lastig aangezien ik een zakelijke klant ben van Vodafone. Ben nu al ruim een dag (24 uur) niet te bereiken voor mijn klanten of leveranciers.

Verwacht ook wel van vodafone dat ze ons tegemoet gaan komen

Groeten pascal
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Pascal, schrale troost, maar ik ben als zakelijke klant al sinds dinsdag 8.00 onbereikbaar door dit akkefietje van Vodafone.
Kijk even of je ook bericht naar de pers kunt sturen (zie mijn eerdere post). Samen maken we een vuist naar Vodafone.
Britta

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren mijn nieuwe telefoon opgehaald, vandaag ging het abbonement in, even verbinding gehad viel wsnel weer weg. Nog in de winkel geweest, vervolgens leek hij het te doen maar helaas voor korte duur.
Claudia73

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal, net mijn telefoon uitgezet voor 10 minuten en weer aangezet...ongelofelijk maar ik heb weer netwerk!!!!!! NU GA IK DE HELE NACHT BELLEN!!!!! Haha
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik ook nuitgezet en weer aan en hij doet het
Arno66

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt er op dat t weer werkt heb toegang tot het netwek met 4G !!

tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Vanmorgen doet hij het nog 4 g moet ik nog testen. Dat heb ik hier nooit gehad
sqlvs19736

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren naar de Vodafone winkel geweest en het werkt weer. Maar te vroeg gejuicht, want gisteravond al geen internet meer. Ik heb mijn toestel nu uitgezet, en ga hem over een half uur aanzetten en als hij het dan weer niet doet............

Ik word er moedeloos van????????????
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi sqvls19736, werkt je nummer weer? Ik kreeg van onze technische dienst namelijk het bericht dat ze nu definitief weten wat er mis ging bij de activatie van jullie nummers. Voor de nummers die bij hen bekend waren hebben ze nu als het goed is het probleem verholpen. Je toestel uit&aan zetten zou voldoende moeten zijn.

Merkt nu nog iemand dat hij
- geen bereik had na een simwissel tussen 21-10 en 24-10
- uit&aan zetten niet helpt
Bel/chat/tweet dan de klantenservice even. Het valt niet uit te sluiten dat je nummer tussen de controles doorgeglipt is en dus nog niet gecorrigeerd. Er zitten het hele weekend specialisten klaar om dit te regelen. Als je je nummer doorgeeft bij de klantenservice, dat je dit probleem merkte en dat het ook na 24-10 nog niet opgelost is, dan kunnen zij zorgen dat je nummer bij die specialisten terecht komt en alsnog het probleem voor je opgelost wordt.

Misschien ook nog handig om te weten: hoe merk je nu dat dit specifieke probleem opgelost is? Je kunt dan:
- bellen, gebeld worden en sms'en
- internetten. NB: of dat via 2G, 3G of 4G gaat hangt uiteraard af van de dekking op locatie, je abonnement en je toestel. Je hoort echter wel weer online te kunnen
sqlvs19736

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, het werkt eindelijk weer, bedankt!
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Bas. Alles doet het weer. Wat gebeurt er als ik volgende week mijn nano duo kaarten installeer ? Begint de ellende dan weer? Laat me svp weten
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi beiden, heel goed om dat te horen!

Tom, wat bedoel je met "installeer"? Dat je nog meer sims moet laten activeren, of dat je ze alleen nog in je telefoon moet stoppen?

Het probleem was (samengevat) dat het sein dat je sim gewisseld is niet correct doorkwam in het systeem dat (oa) controleert of een nummer mag verbinden met ons netwerk. Als dat systeem je sim niet herkent, kom je dus niet op het netwerk. Dat probleem is opgelost. Nieuwe activaties moeten weer zonder probleem verlopen.

Als je sim al geactiveerd was en je stopt hem alleen in een (andere) telefoon/tablet, dan verandert er aan onze kant niets, en kan het eerder genoemde probleem zich niet voordoen.

Samengevat: er zou geen probleem meer mogen ontstaan, ongeacht om welke van de twee het gaat.
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Bas ik bedoel dat ik volgende week 2duo kaarten krijg. Nieuwe identieke simkaarten. Als die feaktiveerd worden gaat dat dan goed of weer ellende
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Kort samengevat: gaat goed
Techniekje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bas, ik heb om 16.30 mijn nieuwe simkaart in mijn teruggevonden telefoon gestopt. Ik heb hooguit 10 seconden 4g gehad, maar zodra ik een belpoging ondernam viel alles uit.
Ik probeer nu of het ook wil als ik het toestel voor 10 minuten heb uitgeschakeld en dan weer inschakel.
Op de chat is iedereen bezet, twitter heb ik niet en naar een klantenservice bellen lukt dus niet.
Techniekje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok ik heb net een chat gesprek achter de rug met een Vodafone medewerkster. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik zit blijkbaar wel op het netwerk maar mijn simkaart doet het eenvoudigweg niet. Gelukkig heb ik wel mijn telefoon weer terug gevonden, waardoor ik in elk geval met wifi het weekend wel door kan komen. En maandag naar de winkel voor een nieuwe (en gratis!) simkaart. Ik begreep wel dat er ook verkopers zijn die wellicht niets af wisten van de storing. En als je dat niet weet, kun je er natuurlijk niet zoveel aan doen dat je een niet-werkend product verkoopt. Ondanks dat ik dus nog steeds niet kan bellen/gebeld worden/sms-en, wil ik wel even melden dat ik heel tevreden ben over de manier waarop ik te woord ben gestaan tijdens het chatgesprek van vandaag. Van beide kanten is echt alles geprobeerd om ervoor te zorgen dat de simkaart geactiveerd werd en op het netwerk terecht zou komen, en het medeleven van de Vodafone medewerkster vond ik menselijk en prettig, ik had totaal niet het gevoel dat ik een nummertje was en de geboden oplossingen spraken elkaar ook allemaal niet tegen.
Dus ik ga maandag gewoon naar de winkel om een nieuwe simkaart op te halen en nog even tegen de medewerker aldaar te zeggen dat hij het dus niet deed na 10 minuten 🙂

claudiatw

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is nu 25-10 en sinds afgelopen dinsdag na verlenging en andere telefoon al geen bereik meer inmiddels al 5 dagen niet bereikbaar is de oplossing nu eindelijk in zicht?
Oude sim is eruit gegooid en de nieuwe niet geactiveerd. .......

Gr Claudia
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
ja als die neiuwe niet geactiveerd is doet hij het nooit
tom
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic